Crypto- Alles over Bitcoins / Sparen / Kopen / Minen / Cryptocoins en Altcoins

Citaat van William op 11 september 2017, 13:20Bitcoins minen is leuk, inkopen om te verkopen (beleggen) raad ik zelf ten alle tijden af, ik zie het echt als betaal middel, handelen in (crypto)valuta blijft een riskante onderneming in mijn ogen. Een van de redenen dat de prijs nu zo enorm gestegen is, is dat door de bitcoin hype in de media wereldwijd veel mensen zijn die het wel een leuk idee vinden om ze in te kopen om een zakcentje te maken.
Als je wilt investeren kan je naar mijn weten beter gewoon Zilver in kopen als je ergens in wil beleggen. De zilver prijs is al redelijk gestegen en zal de komende jaren alleen maar gaan stijgen in verband met de groeiende vraag naar electrische auto's en zonnepanelen, ze willen zelfs benzine en diesel auto's helemaal gaan verbieden, zelfs in china willen ze dat gaan forceren op een gegeven moment, wat betekend dat de zilver prijs gewoon gigantisch omhoog zal gaan. Het is ook nog eens zo dat als de euro enorm zakt je bij zilver en/of goud net als bij bitcoins opeens gewoon veel meer geld in handen hebt. Ik zie goud en zilver als een stabielere investering.
Bitcoins minen is leuk, inkopen om te verkopen (beleggen) raad ik zelf ten alle tijden af, ik zie het echt als betaal middel, handelen in (crypto)valuta blijft een riskante onderneming in mijn ogen. Een van de redenen dat de prijs nu zo enorm gestegen is, is dat door de bitcoin hype in de media wereldwijd veel mensen zijn die het wel een leuk idee vinden om ze in te kopen om een zakcentje te maken.
Als je wilt investeren kan je naar mijn weten beter gewoon Zilver in kopen als je ergens in wil beleggen. De zilver prijs is al redelijk gestegen en zal de komende jaren alleen maar gaan stijgen in verband met de groeiende vraag naar electrische auto's en zonnepanelen, ze willen zelfs benzine en diesel auto's helemaal gaan verbieden, zelfs in china willen ze dat gaan forceren op een gegeven moment, wat betekend dat de zilver prijs gewoon gigantisch omhoog zal gaan. Het is ook nog eens zo dat als de euro enorm zakt je bij zilver en/of goud net als bij bitcoins opeens gewoon veel meer geld in handen hebt. Ik zie goud en zilver als een stabielere investering.
Citaat van Rikkert. op 11 september 2017, 13:31Handelen in crypto's is daar in tegen zeer lucratief. Zelf heb ik al een leuk bedragje verdient (originele investering bijna x5!).
Echter is het wel zo, ja het kan elk moment pief paf poef boom weg zijn.
Het is allemaal onzeker. Maar ik denk niet dat het helemaal weg zal gaan. Al zal er in de komende jaren wel steeds minder crypto's komen. De munten die niemand wil, die niemand gebruikt, die overbodig zijn etc zullen verwijden. De sterke zullen blijven en groter worden.
Je moet wel weten wat je doet. Ga je investeren in crypto's met rare figuren erachter, is er een kans dat je alles kwijt raakt.
Ik heb er ook geen verstand van oid, ik lul meestal ook maar wat over wat ik vind of ik lees.
Ik denk dat er een grote crash komt als China het helemaal verbiedt. Maar daarna zal het wel weer bijtrekken, zolang de rest van de wereld het niet verbiedt.(aannames, sla me niet)
Handelen in crypto's is daar in tegen zeer lucratief. Zelf heb ik al een leuk bedragje verdient (originele investering bijna x5!).
Echter is het wel zo, ja het kan elk moment pief paf poef boom weg zijn.
Het is allemaal onzeker. Maar ik denk niet dat het helemaal weg zal gaan. Al zal er in de komende jaren wel steeds minder crypto's komen. De munten die niemand wil, die niemand gebruikt, die overbodig zijn etc zullen verwijden. De sterke zullen blijven en groter worden.
Je moet wel weten wat je doet. Ga je investeren in crypto's met rare figuren erachter, is er een kans dat je alles kwijt raakt.
Ik heb er ook geen verstand van oid, ik lul meestal ook maar wat over wat ik vind of ik lees.
Ik denk dat er een grote crash komt als China het helemaal verbiedt. Maar daarna zal het wel weer bijtrekken, zolang de rest van de wereld het niet verbiedt.
(aannames, sla me niet)

Citaat van William op 11 september 2017, 13:44Al het geld wat ik verdiend heb met Bitcoins heb ik gewoon bij elkaar gemined, minen is leuk, dan investeer je alleen je stroom kosten, ik heb niet uitgerekend hoeveel keer ik mijn inleg eruit gehaald heb toen ik er nog mee bezig was maar ik heb er een tijd goed van geleefd, met puur en alleen bitcoins minen en ik had echt meer dan een modaal inkomen, heb mijn miners verkocht en ben met mijn geld 10 maanden door Europa gaan reizen en ben een huis gaan huren omdat het te koud werd en ik mijn vriendin ontmoet had, ik begrijp zeer goed dat je met bitcoins aardig geld kan maken, maar alsnog zou ik ze niet inkopen om ze weer te verkopen, ik zou liever dan gelijk goed doen en weer 10,000 euro of meer inleggen om te gaan minen, ik zit er wel over te denken om dit weer te gaan doen.
![]()
Al het geld wat ik verdiend heb met Bitcoins heb ik gewoon bij elkaar gemined, minen is leuk, dan investeer je alleen je stroom kosten, ik heb niet uitgerekend hoeveel keer ik mijn inleg eruit gehaald heb toen ik er nog mee bezig was maar ik heb er een tijd goed van geleefd, met puur en alleen bitcoins minen en ik had echt meer dan een modaal inkomen, heb mijn miners verkocht en ben met mijn geld 10 maanden door Europa gaan reizen en ben een huis gaan huren omdat het te koud werd en ik mijn vriendin ontmoet had, ik begrijp zeer goed dat je met bitcoins aardig geld kan maken, maar alsnog zou ik ze niet inkopen om ze weer te verkopen, ik zou liever dan gelijk goed doen en weer 10,000 euro of meer inleggen om te gaan minen, ik zit er wel over te denken om dit weer te gaan doen.
Citaat van Rikkert. op 11 september 2017, 13:50Dat is zeker niet verkeerd holy haha
Ik handel ook niet met Bitcoins. Daar gaat het mij te traag mee
Zelf wil ik ook minen, maar mijn vader ziet die stroom rekening niet zo zitten dus daar begint probleem 1..
Dat is zeker niet verkeerd holy haha
Zelf wil ik ook minen, maar mijn vader ziet die stroom rekening niet zo zitten dus daar begint probleem 1..
Citaat van Verwijderde gebruiker op 11 september 2017, 14:01Het is natuurlijk wel heel leuk als je kan spelen met "winst" . Als je zoals rikkert 5x je inleg eruit hebt kan je met je "Winst" lekker spelen. Je kunt er genoeg mee winnen maar ook veel mee verliezen. Ik ben benieuwd wat de munt gaat doen en wacht het eventjes af. Maar ik wil wel een keer wat in mijn wallet hebben.
Het is natuurlijk wel heel leuk als je kan spelen met "winst" . Als je zoals rikkert 5x je inleg eruit hebt kan je met je "Winst" lekker spelen. Je kunt er genoeg mee winnen maar ook veel mee verliezen. Ik ben benieuwd wat de munt gaat doen en wacht het eventjes af. Maar ik wil wel een keer wat in mijn wallet hebben.
Citaat van Rikkert. op 11 september 2017, 14:03Ja, het is leuk als je wint.
Heb echter ook eens de helft verloren door een crash. Gelukkig steeg het de weken erop wel weer,maar je schrikt dan toch wel even.
Ja, het is leuk als je wint.
Heb echter ook eens de helft verloren door een crash. Gelukkig steeg het de weken erop wel weer,maar je schrikt dan toch wel even.
Citaat van Rikkert. op 11 september 2017, 16:57Als ik de reacties op tweakers.net mag geloven, dan is het totale onzin dat ze worden gesloten.
Ik weet niet wat echt is
We zullen maar moeten wachten
Als ik de reacties op tweakers.net mag geloven, dan is het totale onzin dat ze worden gesloten.
Ik weet niet wat echt is We zullen maar moeten wachten

Citaat van William op 11 september 2017, 18:164 hours ago, Rikkert. said:Dat is zeker niet verkeerd holy haha
Ja die stroom rekening is het ook vooral, alleen, je haalt dat er wel echt uit als je goede berekening maakt aantal watt etc, alleen het instappen is zo gigantisch duur op het moment, wil je het echt efficient doen moet je USB miners hebben, althans, dat was de laatste keer nog wel zo toen ik goed heb zitten berekenen, die gigantische bakbeesten halen minger GHs per watt als het goed is nog steeds, alleen die USB miners zijn wel duurder per GHs, waarom haal je niet gewoon een paar USB miners, gewoon voor het leuk, ik denk dat je dat geld er wel uit haalt op een gegeven moment en echt veel stroom trekken ze niet als je er een paar haalt, wil je echt geld gaan maken moet je van die panelen kopen met 50/100 USB poorten of meer, die bouwen ze tegenwoordig speciaal voor minen. Is ook kleine in stap en kan je toch minen, al is het maar weinig, maar toch, als die coin echt zo omhoog schiet als die mafkees McAfee zegt, dan kan je er toch aardig wat uit halen op een gegeven moment als je ze maar lang genoeg bewaard.
4 hours ago, Rikkert. said:Dat is zeker niet verkeerd holy haha
Ja die stroom rekening is het ook vooral, alleen, je haalt dat er wel echt uit als je goede berekening maakt aantal watt etc, alleen het instappen is zo gigantisch duur op het moment, wil je het echt efficient doen moet je USB miners hebben, althans, dat was de laatste keer nog wel zo toen ik goed heb zitten berekenen, die gigantische bakbeesten halen minger GHs per watt als het goed is nog steeds, alleen die USB miners zijn wel duurder per GHs, waarom haal je niet gewoon een paar USB miners, gewoon voor het leuk, ik denk dat je dat geld er wel uit haalt op een gegeven moment en echt veel stroom trekken ze niet als je er een paar haalt, wil je echt geld gaan maken moet je van die panelen kopen met 50/100 USB poorten of meer, die bouwen ze tegenwoordig speciaal voor minen. Is ook kleine in stap en kan je toch minen, al is het maar weinig, maar toch, als die coin echt zo omhoog schiet als die mafkees McAfee zegt, dan kan je er toch aardig wat uit halen op een gegeven moment als je ze maar lang genoeg bewaard.
Citaat van Rikkert. op 11 september 2017, 18:27Wat ik zo snel lees van USB miners is dat ze vooral bitcoins minen.
Ik wou juist de wat nieuwe munten minen, waarvan men verwacht dat die heel hard in prijs stijgt. In het begin gaat het (volgens mij) redelijk snel om te minen.
https://www.nicehash.com/profitability-calculator
https://whattomine.com/Deze sites laten bijvoorbeeld zien hoeveel je opbrengt met welke hardware. Had nog een site die liet zien hoeveel power je hardware heeft, kan ik echter zo 1.2.3 niet vinden.
Ga er van de week eventjes goed in duiken en misschien nogmaals overleggen met mijn vader.
Wat ik zo snel lees van USB miners is dat ze vooral bitcoins minen.
Ik wou juist de wat nieuwe munten minen, waarvan men verwacht dat die heel hard in prijs stijgt. In het begin gaat het (volgens mij) redelijk snel om te minen.
https://www.nicehash.com/profitability-calculator
https://whattomine.com/
Deze sites laten bijvoorbeeld zien hoeveel je opbrengt met welke hardware. Had nog een site die liet zien hoeveel power je hardware heeft, kan ik echter zo 1.2.3 niet vinden.
Ga er van de week eventjes goed in duiken en misschien nogmaals overleggen met mijn vader.
Citaat van Rikkert. op 13 september 2017, 21:40Oef, weer zwaar weer!
Mensen bij JP Morgan zeggen dat bitcoin een fraude is, en vandaag een 'pyramid scheme'.
Bitcoin prijs is afgelopen week, mede hierdoor, flink hard gekelderd. Ongeveer 4600 dollar naar nu bijna 3800 dollar.
Is het waar wat ze zeggen? Of markt manipulatie, zodat ze goedkoop kunnen inkopen? Wie weet...
Oef, weer zwaar weer!
Mensen bij JP Morgan zeggen dat bitcoin een fraude is, en vandaag een 'pyramid scheme'.
Bitcoin prijs is afgelopen week, mede hierdoor, flink hard gekelderd. Ongeveer 4600 dollar naar nu bijna 3800 dollar.
Is het waar wat ze zeggen? Of markt manipulatie, zodat ze goedkoop kunnen inkopen? Wie weet...