Crypto- Alles over Bitcoins / Sparen / Kopen / Minen / Cryptocoins en Altcoins
Citaat van Verwijderde gebruiker op 9 september 2017, 08:36Bitcoin en Bitcoin cash staan nog steeds hoog. Ik wacht op de terug val naar 2000 dollar voor bitcoins. Maar of dat ooit gebeurt. Dat verhaal van china begrijp ik niet helemaal.
Een overheid kan het toch lastig verbieden. Je kan toch de munt vanaf elke andere locatie starten idpv China. ?
Bitcoin en Bitcoin cash staan nog steeds hoog. Ik wacht op de terug val naar 2000 dollar voor bitcoins. Maar of dat ooit gebeurt. Dat verhaal van china begrijp ik niet helemaal.
Een overheid kan het toch lastig verbieden. Je kan toch de munt vanaf elke andere locatie starten idpv China. ?
Citaat van Rikkert. op 9 september 2017, 08:40Ja dat klopt, er zijn genoeg internationale exchanges.
Maar weet wel dat China alles aan het verbieden is, VPN's ook.
China wil namelijk alles in de gaten houden, daarbij past Cryptocurrency niet in het straatje (anoniem).Of het terugvalt naar 2000 dollar? Wie weet. Het is in 2013 1000 dollar geweest, en daarna heel wat maanden op 300 dollar blijven hangen.
Ik denk zelf niet dat het gaat gebeuren. Maar zeg nooit nooit..
Ja dat klopt, er zijn genoeg internationale exchanges.
Maar weet wel dat China alles aan het verbieden is, VPN's ook.
China wil namelijk alles in de gaten houden, daarbij past Cryptocurrency niet in het straatje (anoniem).
Of het terugvalt naar 2000 dollar? Wie weet. Het is in 2013 1000 dollar geweest, en daarna heel wat maanden op 300 dollar blijven hangen.
Ik denk zelf niet dat het gaat gebeuren. Maar zeg nooit nooit..
Citaat van Meh Meh op 9 september 2017, 11:38Als het nu richting 1000 euro zou gaan, zullen andere cryptocurrency de nummer 1 plek overnemen.
Het is momenteel echt gokken, er zijn ontzettend veel voors en tegens.
Meest interessante is nu investeren in een goede mining rig, dan kan je makkelijk overstappen als het echt fout lijkt te gaan.
Als het nu richting 1000 euro zou gaan, zullen andere cryptocurrency de nummer 1 plek overnemen.
Het is momenteel echt gokken, er zijn ontzettend veel voors en tegens.
Meest interessante is nu investeren in een goede mining rig, dan kan je makkelijk overstappen als het echt fout lijkt te gaan.
Citaat van Rikkert. op 9 september 2017, 11:45Zelf zou ik ook een mining rig willen, om andere cryptos te kunnen minen.
Helaas laten mij ouders het niet toe ivm stroomkosten.En om zelf een kamer te huren is een beetje te veel van het goede (denk ik)
Zelf zou ik ook een mining rig willen, om andere cryptos te kunnen minen.
Helaas laten mij ouders het niet toe ivm stroomkosten.
En om zelf een kamer te huren is een beetje te veel van het goede (denk ik)
Citaat van Meh Meh op 9 september 2017, 11:51Als je nog bij je ouders woont, dan kan het inderdaad niet. Een redelijke rig trekt veel energie, soms zoveel dat de leverancier het aan de politie doorgeeft.
En die komen dan zonder aankondiging langs omdat ze denken dat je een wietplantage hebt. Zeldzaam maar het is toch regelmatig voorgekomen.Ik zou er thuis ook geen een neerzetten. Maar ik zit regelmatig in hotels of in een appartement waar de stroomkosten niet voor mijn rekening zijn.
Als ik het thuis zou doen, dan zou ik er zonnepanelen voor plaatsen, op een speciaal hokje in de tuin.
Zou ik het budget hebben dan zou ik een kleine serverruimte huren/laten opzetten in een stabiel land waar energie niets kost.
De investering in hardware is veel minder dan de energiekosten.
Als je nog bij je ouders woont, dan kan het inderdaad niet. Een redelijke rig trekt veel energie, soms zoveel dat de leverancier het aan de politie doorgeeft.
En die komen dan zonder aankondiging langs omdat ze denken dat je een wietplantage hebt. Zeldzaam maar het is toch regelmatig voorgekomen.
Ik zou er thuis ook geen een neerzetten. Maar ik zit regelmatig in hotels of in een appartement waar de stroomkosten niet voor mijn rekening zijn.
Als ik het thuis zou doen, dan zou ik er zonnepanelen voor plaatsen, op een speciaal hokje in de tuin.
Zou ik het budget hebben dan zou ik een kleine serverruimte huren/laten opzetten in een stabiel land waar energie niets kost.
De investering in hardware is veel minder dan de energiekosten.
Citaat van Rikkert. op 11 september 2017, 09:31In het Nederlands de situatie in China uitgelegd (voor wie het interessant vindt)
'China wil binnenlandse bitcoin-beurzen sluiten' http://nu.nl/internet/4916660/china-wil-binnenlandse-bitcoin-beurzen-sluiten.html (via @NUnl)
In het Nederlands de situatie in China uitgelegd (voor wie het interessant vindt)
'China wil binnenlandse bitcoin-beurzen sluiten' http://nu.nl/internet/4916660/china-wil-binnenlandse-bitcoin-beurzen-sluiten.html (via @NUnl)
Citaat van Verwijderde gebruiker op 11 september 2017, 12:52Mooi, dan zet ik mijn alerts op 3000 dollar voor een Bitcoin. Waarschijnlijk gaan ze even zakken. Dan kan ik een keertje instappen met 50 euro. Naar de 2000 zullen vast niet meer terug vallen.
Mooi, dan zet ik mijn alerts op 3000 dollar voor een Bitcoin. Waarschijnlijk gaan ze even zakken. Dan kan ik een keertje instappen met 50 euro. Naar de 2000 zullen vast niet meer terug vallen.

Citaat van William op 11 september 2017, 12:596 minutes ago, Duken said:Mooi, dan zet ik mijn alerts op 3000 dollar voor een Bitcoin. Waarschijnlijk gaan ze even zakken. Dan kan ik een keertje instappen met 50 euro. Naar de 2000 zullen vast niet meer terug vallen.
Ik kan er natuurlijk naast zitten maar ik heb het idee dat die bitcoins gewoon weer een keer een klap omlaag gaan maken en gewoon weer onder de 1000 terecht komen een tijdje, ikzelf zou ze niet inkopen op 2000 tenzij ik ze direct zou gaan gebruiken ergens voor...
6 minutes ago, Duken said:Mooi, dan zet ik mijn alerts op 3000 dollar voor een Bitcoin. Waarschijnlijk gaan ze even zakken. Dan kan ik een keertje instappen met 50 euro. Naar de 2000 zullen vast niet meer terug vallen.
Ik kan er natuurlijk naast zitten maar ik heb het idee dat die bitcoins gewoon weer een keer een klap omlaag gaan maken en gewoon weer onder de 1000 terecht komen een tijdje, ikzelf zou ze niet inkopen op 2000 tenzij ik ze direct zou gaan gebruiken ergens voor...
Citaat van Rikkert. op 11 september 2017, 13:00Vraag me af of we de 3000 dollar halen, hoop het voor mezelf niet. Zou slecht zijn voor mijn portfolio
![]()
Vraag me af of we de 3000 dollar halen, hoop het voor mezelf niet. Zou slecht zijn voor mijn portfolio

Citaat van William op 11 september 2017, 13:06Ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat hij op de huidige koers gaat blijven, hij is al vaker eerst omhoog gegaan om vervolgens gewoon weer terug te vallen op de prijs die hij een jaar daarvoor was, het is nu gewoon en hype omdat opeens iedereen het er over heeft, zelfs mijn 70 jarige stiefvader heeft het erover omdat het overal in het nieuws komt, de vraag is gewoon groot, maar zodra mensen zien dat hij teveel schommeld en ze eraf willen zakt hij gewoon weer een heel stuk denk ik. Ik zou never nooit niet instappen als hij rond de 2000 is, al is het met 50 euro nog te overzien, maar dan nog, dan moet hij naar 4000 stijgen en dan heb je 100 euro, das het ook niet echt waard denk ik... Ik heb laatst mijn laatste beetje bitcoin wat toen ik het bewaarde 50 euro waard was, verkocht voor bijna 600 euro, da's een lekkere stijging, maar wil je dat gaan halen als je instapt op 2000 dan moet je hem verkopen als hij over de 20,000 kost en dat zie ik dus echt niet gebeuren maar goed ik kan er ook helemaal naast zitten met mijn voorspellingen
Ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat hij op de huidige koers gaat blijven, hij is al vaker eerst omhoog gegaan om vervolgens gewoon weer terug te vallen op de prijs die hij een jaar daarvoor was, het is nu gewoon en hype omdat opeens iedereen het er over heeft, zelfs mijn 70 jarige stiefvader heeft het erover omdat het overal in het nieuws komt, de vraag is gewoon groot, maar zodra mensen zien dat hij teveel schommeld en ze eraf willen zakt hij gewoon weer een heel stuk denk ik. Ik zou never nooit niet instappen als hij rond de 2000 is, al is het met 50 euro nog te overzien, maar dan nog, dan moet hij naar 4000 stijgen en dan heb je 100 euro, das het ook niet echt waard denk ik... Ik heb laatst mijn laatste beetje bitcoin wat toen ik het bewaarde 50 euro waard was, verkocht voor bijna 600 euro, da's een lekkere stijging, maar wil je dat gaan halen als je instapt op 2000 dan moet je hem verkopen als hij over de 20,000 kost en dat zie ik dus echt niet gebeuren maar goed ik kan er ook helemaal naast zitten met mijn voorspellingen