vr. aug 15th, 2025
Home » Forum
Forumnavigatie
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Filmindustrie doet niet genoeg om legaal downloaden aan te moedigen

VorigePage 2 of 3Volgende

Ik moet zeggen ik ben wel blij met Hulu en HBO Now, al weet ik van bijvoorbeeld HBO niet wat het aanbod verschilt met de Nederlandse versie, want ook die zijn verschillend...

Hoe dan ook, er zijn te veel diensten om de content te kunnen kijken. Volgens mij was de 150 euro van Mehmeh een voorbeeld. ;) 

Persoonlijk zou ik er wel 50 euro per maand voor overhebben als de diensten maar gemakkelijk en samenwerken. Ik wil niet inloggen op Netflix om te zien of film A er is of serie B. Om daarna op Hulu verder te zoeken om er dan achter te komen dat ik op NLziet moet zijn.

Gewoon 1 interface. Laat al die mediabedrijven een API maken om hun content te kunnen kijken voor x euro en laat andere tools maken om hier tegen aan te kletsen tegen x bedrag per maand. Wat zou dat mooi zijn. Een API van de mediaboeren :heart:

Wat let ons. BRB ff in elkaar flansen en licenties regelen hoor!!

21 minutes ago, Duken said:

Hoe dan ook, er zijn te veel diensten om de content te kunnen kijken. Volgens mij was de 150 euro van Mehmeh een voorbeeld. ;) 

Persoonlijk zou ik er wel 50 euro per maand voor overhebben als de diensten maar gemakkelijk en samenwerken. Ik wil niet inloggen op Netflix om te zien of film A er is of serie B. Om daarna op Hulu verder te zoeken om er dan achter te komen dat ik op NLziet moet zijn.

Gewoon 1 interface. Laat al die mediabedrijven een API maken om hun content te kunnen kijken voor x euro en laat andere tools maken om hier tegen aan te kletsen tegen x bedrag per maand. Wat zou dat mooi zijn. Een API van de mediaboeren :heart:

Ja dat zou een mooie wereld zijn, alleen gaat dat never nooit niet zo werken met 1 API, het is ook niet in die bedrijven hun eigen belang om samen te werken op die manier, elke dienst wil zijn eigen pro's onderstrepen en op die manier accounts verkopen. Stel je maakt 1 dienst voor alle bedrijven, dan hebben ze allemaal een winst van bijna niets. Het is overleven voor die bedrijven en strijden om klanten te krijgen.

De mediamarkt gaat ook niet een api maken samen met bol.com en andere bedrijven om het de consument gemakkelijker te maken, ze willen gewoon hun eigen producten pushen. Het zou niet in het belang van mediamarkt of bol.com zijn om zoiets samen te doen.

De enige reden dat Nlziet bestaat is omdat ze netflix en soort gelijke diensten als een bedreiging voor hun inkomsten zien in Nederland, anders hadden die Nederlandse media bedrijven ook nooit samen gaan werken, wat opzich al best bijzonder is in mijn ogen dat ze uberhaupt samen werken op deze manier.

En omdat elk land zijn eigen media bedrijven heeft, en eigen takken van verschillende media bedrijven zullen voorlopig alle licenties ook gewoon per land zijn en niet voor de hele wereld. Het zou ook een hele dure licentie zijn om content over de hele wereld uit te mogen zenden, ergens begrijp ik dat wel, maar leuk vind ik het niet voor mijzelf als consument.

EDIT: Ergens ben ik ertegen maar de enige manier dat dit opgelost wordt is als 1 groot bedrijf al die anderen gewoon opslokt en samen voegt, dus Netflix koopt bijvoorbeeld HBO en Showtime etc.

26 minutes ago, Rikkert. said:

Wat let ons. BRB ff in elkaar flansen en licenties regelen hoor!!

Misschien een crowdfund actie starten om netflix, hulu, hbo, showtime, cinemax, disney, alles gewoon in 1 keer op te kopen en samen te voegen en direct een mooie API aanbieden? :D

Dan mag je met veel geld aankomen zetten.
Netflix ongeveer 60 milijard dollar
Hulu (staat er niet tussen) 
HBO, van Time Warner, ongeveer 76 milard dollar
Showtime is van CBS?, ongeveer 30 miljard dollar.
Cinemax hoort bij HBO
Walt Disney is 178 miljard waard (krijg je ook de pretparken, altijd leuk)

(https://www.forbes.com/global2000/list/#tab:overall)

Dus eventjes grof weg een dikke 350 miljard, en dan een paar miljardjes voor Hulu.
Als er 10 miljoen mensen investeren, pakken even 375 miljard totaal.
Dan moet je per man 37500 dollar betalen.

(ja ik heb niks te doen)

7 minutes ago, Rikkert. said:

Dan mag je met veel geld aankomen zetten.
Netflix ongeveer 60 milijard dollar
Hulu (staat er niet tussen) 
HBO, van Time Warner, ongeveer 76 milard dollar
Showtime is van CBS?, ongeveer 30 miljard dollar.
Cinemax hoort bij HBO
Walt Disney is 178 miljard waard (krijg je ook de pretparken, altijd leuk)

(https://www.forbes.com/global2000/list/#tab:overall)

Dus eventjes grof weg een dikke 350 miljard, en dan een paar miljardjes voor Hulu.
Als er 10 miljoen mensen investeren, pakken even 375 miljard totaal.
Dan moet je per man 37500 dollar betalen.

(ja ik heb niks te doen)

Kost wat maar dan heb je ook wat :D

Hulu is trouwens 25 miljard dollar, net opgezocht :)

Hulu is trouwens een joint venture van Disney, 21st century fox, Comcast en Time Warner

Jammer, ik heb nog 23,50 op mijn rekening. Daar kan je dus geen dienst mee kopen.... :angel:

Alle kleine beetjes helpen.

Anders maar gewoon iets van abonnementen gaan invoeren. 10 euro per maand om op DukeN te mogen rondsurfen.
Binnen de kortste keren hebben we die 'paar' miljardjes ;) 

Als Netflix niet moeilijk zou doen over een VPN, zou ik er weer graag voor betalen. 
Ze hebben enkele fantastische series. Aanzetten in HD met ondertiteling en kijken. Jammer.

VorigePage 2 of 3Volgende

Loading