za. aug 16th, 2025
Home » Forum
Forumnavigatie
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Dutch Filmworks stuurt downloaders boete van 150 euro

VorigePage 2 of 2

Een provider kan inderdaad kijken naar je datagebruik. Een auteurs rechtenorganisatie niet. 

Ziggo kan bijvoorbeeld zien dat jij afgelopen maand  * TB aan data hebt gebruikt. 

Maar door gebruik van een VPN kan je provider niet zien wat voor data. Windows Updates, YouTube, Netflix, Spotify of usenet. Dat zien ze niet.

Overigens heb ik nergens vernomen dat providers dit bewust bekijken. Daar zou ik mij dus geen zorgen om maken.

Kan je nas of software van je nas werken met socks5? Dan heb je wat aan PIA vpn. Anders zal je even moeten zoeken naar een vpn voor synology .

Jij ook de beste wensen! :)

Om Ip adressen van downloaders te verzamelen, geld neem ik aan alleen van open trackers, niet van gesloten trackers?

Immers men moet toch akkoord gaan bij het registreren dat je niet voor Brein& co werkt, IP adressen verkregen via deze sites zou dus op niet correcte manier verkregen zijn.

Ik meen dat ik op een Nederlande torrentsite ook zoiets heb gelezen dat het downloaden nog altijd veilig is zonder je zorgen te hoeven te maken.

Dat durf ik niet te zeggen, maar ik zou er van uit gaan dat brein meekijkt. Ook met gesloten torrent forums. Ze zullen zich niet laten tegenhouden door een bericht dat je als Brein medewerker je niet mag aanmelden.

Gebruik een vpn voor die drie EUR per maand. Dan zit je veilig ;)

Is er al een bericht van iemand die zo'n boete heeft ontvangen? :P

Edit: zie niet in ander topic nog niet. Ben benieuwd.

Vraag me af hoe 't gaat met de grote buitenlandse sites die gebruik maken van mega.nz, uploaded, shareonline, etc. dus waar men met rarfiles werkt en er dus ook niet gedeeld wordt, de files haal je binnen door diverse premiumleech sites en dus stukken moeilijk te traceren is.

Die lijken me nu ineens een stuk veiliger want je weet natuurlijk nooit of het zover komt dat zo'n VPN providers ook nog onder druk worden gezet net zoals de internet providers.

Idd, @pinkelman Alleen de uploaders kunnen aangesproken worden.op de Sharesites. Als de mediapartijen tenminste kunnen achterhalen wie de bestanden heeft geupload. De downloaders hiervan laten ze vrijwel zeker met rust (Kosten / baten...). 

In principe heeft een goede vpn provider geen logs. Met andere woorden, ze zouden niet meer kunnen zien wat de orginele bron IP was welke op tijdstip x gebruikmaakte van VPN server y. :)

Klinkt best lastig zo :P

VorigePage 2 of 2

Loading