spotnet:vraagje
Citaat van xipher op 15 februari 2022, 21:52Zou jij het eens met Spotnet Classic willen proberen? Spotnet v2 is verouderd en zal namelijk ook geen update meer krijgen, waar Spotnet Classic deze nog wel krijgt.
Wellicht dat het in de Spotnet Classic versie wel gewoon wilt werken. Anders moeten we er even verder duiken wat precies fout gaat.
Zou jij het eens met Spotnet Classic willen proberen? Spotnet v2 is verouderd en zal namelijk ook geen update meer krijgen, waar Spotnet Classic deze nog wel krijgt.
Wellicht dat het in de Spotnet Classic versie wel gewoon wilt werken. Anders moeten we er even verder duiken wat precies fout gaat.
Citaat van Demo op 16 februari 2022, 09:5213 uur geleden zei Scouser:Ik gebruik versie 2.0.0.284, en de server die ik al jaren gebruik is usenetserver.com internet hier is glas 1gb/1gb
Ik dacht dat het allemaal in orde was. ik ben een paar jaar terug gestopt met spotnet omdat het keer op keer fout ging met de headers
Zoals @xipher hierboven al aangeeft zou ik alles van Spotnet even van je computer verwijderen incl. alle mapjes. (C > ProgramFiles en ProgramData) en dan de classic versie downloaden en installeren. Die versie kan je vinden onder deze link. De header server gegevens die ingevuld moeten worden in Spotnet zijn als volgt;
- Adres: news.usenetserver.com
- Poorten: 20, 23, 25, 119, 3128, 7000, 8000 en 9000
- SSL poorten: 563, 443 of 8080
- Connecties: 20
- Retentie: 3974 dagen
13 uur geleden zei Scouser:Ik gebruik versie 2.0.0.284, en de server die ik al jaren gebruik is usenetserver.com internet hier is glas 1gb/1gb
Ik dacht dat het allemaal in orde was. ik ben een paar jaar terug gestopt met spotnet omdat het keer op keer fout ging met de headers
Zoals @xipher hierboven al aangeeft zou ik alles van Spotnet even van je computer verwijderen incl. alle mapjes. (C > ProgramFiles en ProgramData) en dan de classic versie downloaden en installeren. Die versie kan je vinden onder deze link. De header server gegevens die ingevuld moeten worden in Spotnet zijn als volgt;
- Adres: news.usenetserver.com
- Poorten: 20, 23, 25, 119, 3128, 7000, 8000 en 9000
- SSL poorten: 563, 443 of 8080
- Connecties: 20
- Retentie: 3974 dagen
Citaat van Scouser op 16 februari 2022, 11:13Vandaag eerst maar even stoeien om de cisco switch helemaal lekker aan de gang te krijgen, voorheen altijd met tp link gewerkt das even andere koek.
Ik ga het vanavond verwijderen en de clasic versie instaleren ik hou jullie op de hoogte
Vandaag eerst maar even stoeien om de cisco switch helemaal lekker aan de gang te krijgen, voorheen altijd met tp link gewerkt das even andere koek.
Ik ga het vanavond verwijderen en de clasic versie instaleren ik hou jullie op de hoogte
Citaat van Scouser op 16 februari 2022, 20:112.0 er af gegooid en 1.9 er op en ja hoor probleemloos bedankt voor de moeite en de tips
Ik ben groots met jullie
2.0 er af gegooid en 1.9 er op en ja hoor probleemloos bedankt voor de moeite en de tips
Ik ben groots met jullie
Citaat van Verwijderde gebruiker op 17 februari 2022, 07:062.0 gaf bij mij ook problemen, ik was ook terug gestapt naar de werkende 1.9
![]()
2.0 gaf bij mij ook problemen, ik was ook terug gestapt naar de werkende 1.9
Citaat van xipher op 17 februari 2022, 09:2113 uur geleden zei Scouser:2.0 er af gegooid en 1.9 er op en ja hoor probleemloos bedankt voor de moeite en de tips
Ik ben groots met jullie
Fijn om te horen dat het weer werkt!
2 uur geleden zei Duken:2.0 gaf bij mij ook problemen, ik was ook terug gestapt naar de werkende 1.9
![]()
Ja, die is zoals ik al aangaf verouderd en zal ook geen update meer krijgen. Spotnet Classic krijgt binnenkort nog een belangrijke update met TLS1.2 en TLS1.3 ondersteuning (TLS is de opvolger van SSL). Zo weet je zeker dat de verbinding goed beveiligd is.
13 uur geleden zei Scouser:2.0 er af gegooid en 1.9 er op en ja hoor probleemloos bedankt voor de moeite en de tips
Ik ben groots met jullie
Fijn om te horen dat het weer werkt!
2 uur geleden zei Duken:2.0 gaf bij mij ook problemen, ik was ook terug gestapt naar de werkende 1.9
![]()
Ja, die is zoals ik al aangaf verouderd en zal ook geen update meer krijgen. Spotnet Classic krijgt binnenkort nog een belangrijke update met TLS1.2 en TLS1.3 ondersteuning (TLS is de opvolger van SSL). Zo weet je zeker dat de verbinding goed beveiligd is.
Citaat van zomersla op 17 februari 2022, 09:5735 minuten geleden zei xipher:Fijn om te horen dat het weer werkt!
Komt er ook een update voor SpotLite voor mac???
35 minuten geleden zei xipher:Fijn om te horen dat het weer werkt!
Komt er ook een update voor SpotLite voor mac???
Citaat van xipher op 17 februari 2022, 10:001 minuut geleden zei zomersla:Komt er ook een update voor SpotLite voor mac???
Nee helaas, daar komt ook geen update voor. De laatste update van Spotlite was in 2011. De ontwikkelaar heeft wel de broncode laatst vrijgegeven.
Loop je ergens tegen aan met Spotlite?
1 minuut geleden zei zomersla:Komt er ook een update voor SpotLite voor mac???
Nee helaas, daar komt ook geen update voor. De laatste update van Spotlite was in 2011. De ontwikkelaar heeft wel de broncode laatst vrijgegeven.
Citaat van zomersla op 17 februari 2022, 15:455 uur geleden zei xipher:Nee helaas, daar komt ook geen update voor. De laatste update van Spotlite was in 2011. De ontwikkelaar heeft wel de broncode laatst vrijgegeven.
Loop je ergens tegen aan met Spotlite?Totaal niet, zie wel als ik naar SpotWeb-overview kijk meer post staan. Waarna ik verder ga zoeken of ik iets kan vinden wat ik leuk vind.
Maar bedankt voor het meedenken XIPHER, top
5 uur geleden zei xipher:Nee helaas, daar komt ook geen update voor. De laatste update van Spotlite was in 2011. De ontwikkelaar heeft wel de broncode laatst vrijgegeven.
Totaal niet, zie wel als ik naar SpotWeb-overview kijk meer post staan. Waarna ik verder ga zoeken of ik iets kan vinden wat ik leuk vind.
Citaat van Demo op 17 februari 2022, 18:328 uur geleden zei zomersla:Komt er ook een update voor SpotLite voor mac???
8 uur geleden zei xipher:Nee helaas, daar komt ook geen update voor. De laatste update van Spotlite was in 2011. De ontwikkelaar heeft wel de broncode laatst vrijgegeven.
2 uur geleden zei zomersla:Totaal niet, zie wel als ik naar SpotWeb-overview kijk meer post staan. Waarna ik verder ga zoeken of ik iets kan vinden wat ik leuk vind.
Ik begrijp hier even niet waarom er in dit geval gevraagd wordt of er ook een Software Update voor Spotlite aan zit te komen als er geen sprake is van een probleem. Er is sinds 2011 geen update meer geweest van Spotlite omdat de ontwikkelaar daarmee gestopt is en de Broncode is iets waar hobbyisten mee aan de slag kunnen als ze daar enige interesse voor hebben. De Broncode is door Kerstman op gitlab.com gedumpt net zoals dat met de andere Spotnet clients is gedaan.
8 uur geleden zei zomersla:Komt er ook een update voor SpotLite voor mac???
8 uur geleden zei xipher:Nee helaas, daar komt ook geen update voor. De laatste update van Spotlite was in 2011. De ontwikkelaar heeft wel de broncode laatst vrijgegeven.
2 uur geleden zei zomersla:Totaal niet, zie wel als ik naar SpotWeb-overview kijk meer post staan. Waarna ik verder ga zoeken of ik iets kan vinden wat ik leuk vind.
Ik begrijp hier even niet waarom er in dit geval gevraagd wordt of er ook een Software Update voor Spotlite aan zit te komen als er geen sprake is van een probleem. Er is sinds 2011 geen update meer geweest van Spotlite omdat de ontwikkelaar daarmee gestopt is en de Broncode is iets waar hobbyisten mee aan de slag kunnen als ze daar enige interesse voor hebben. De Broncode is door Kerstman op gitlab.com gedumpt net zoals dat met de andere Spotnet clients is gedaan.