do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Newzbin stopt na ruim 8 Jaar

Page 1 of 3Volgende

1 van de meest betrouwbare NZB Community 's gaat een punt zetten achter haar bestaan. Onderstaand de mededeling gekopieerd vanaf het Newzbin Forum.

Newzbin Community

Admin 
Administrator
Topics: 16
Reputatie: 42

2 uren geleden

Beste leden, vrienden, donateurs, moderators, spotters, posters en andere stervelingen.

Tot onze spijt moeten wij jullie mededelen dat we gaan stoppen met Newzbin.
Kort gezegd, de stekker gaat eruit en Newzbin gaat hierdoor na ruim 8 jaar op zwart.

Het is een zeer moeilijk besluit geweest voor ons, maar met de huidige status van usenet en het aanbod, zien wij ons genoodzaakt om te stoppen.
We merken dat het steeds rustiger wordt en steeds meer uploaders eieren voor hun geld kiezen met de toenemende risico's om gepakt te worden.
Dit besluit respecteren wij en hopen dat jullie ons besluit om te stoppen hierin ook zullen respecteren.
Ons plezier in het onderhouden en verder ontwikkelen van Newzbin is hierdoor ook verdwenen.

Voor iedereen die Newzbin gesteund heeft, op wat voor manier dan ook, willen wij heel graag bedanken. Dit zijn er namelijk te veel om allemaal persoonlijk te bedanken.

Wat gaat er nu gebeuren?
In de nacht van dinsdag 24-08-21 op woensdag 25-08-21 om 00:00 gaan de site en applicaties offline.
De site zal gebruikers dan doorlinken naar het Newzbin forum waar een definitief afscheidsbericht zal komen te staan waar leden een laatste bericht kunnen plaatsen.
Maar hou het netjes, want ook op deze laatste dagen zullen onze moderators blijven handhaven.
Het schatkist gedeelte zal ook nog een tijd beschikbaar blijven, maar wel gesloten voor berichten of maken van nieuwe threads.
Over een tijd zal uiteindelijk ook het forum sluiten en Newzbin verdwijnen in een eenzame leegte.

Voor leden die recentelijk nog een donatie hebben gedaan willen we onze excuses aanbieden.
Sorry dat wij niet meer kunnen bieden wat jullie er van hadden verwacht en dat het helaas van korte duur is.

We zijn er nog niet geheel over uit wat we met onze enorme database aan posts en NZB bestanden gaan doen, maar voorlopig hebben we hier geen plannen mee.

We hopen dat jullie allemaal veel plezier hebben gehad met Newzbin en hopelijk een nieuw thuis elders kunnen vinden.
Ik denk dat wij met recht mogen spreken dat Newzbin de enige grote usenet community was van Nederland.

Het gaat jullie allemaal goed en namens de hele crew bedankt.

Eigenlijk jammer om te lezen, had het al elders gepost dat ze op zwart gaan.

Vond ze het goed doen, en eigenlijk kunnen ze zeggen er is geen alternatief.

Er zijn veel spotters gepakt de laatste tijd, maar er word ook onrust gezaaid met vage verhalen.

Sterke voor de mensen achter de schermen, 8 jaar, is het al een deel van je leven geworden.

Maar ook respect voor de mensen.

heb het gezien was daar lange tijd ook lid van 

maar gaan de laatste tijd zoveel nzb sites offline 

en welke zijn er nog over ik peis nog 3 of  4 als ik het goede heb 

Lieve heren van newzbin, bedankt bedankt.

Door community's als jullie ontstonden er ook de goede legale alternatieven. Ik ben serieus van mening dat zonder het bestaan van piraterij er ook geen snelle ontwikkeling was opgestaan voor streaming diensten. Jullie zijn hier echt 1 van

Los van de goede community die bestond / bestaat en fijne leden en bijdragen hebben jullie heel veel mensen blij gemaakt en het internet rijker. 

Ik bedank een ieder en begrijp de keuze 100%, zeker met de risico's. Ook duken.nl is zoveel rustiger als 10 jaar geleden wat een logische gevolg is van de nieuwe diensten. Daarom worden we ook "meer dan downloaden". 

Maar nogmaals, bedankt namens mijzelf en de vele leden en bezoekers welke jullie ook zullen missen. 

you da best GIF

Wat zal dat een gemis worden voor alle Nieuwsgroep liefhebbers. Ik ben zelf lid vanaf het 1e uur en heb Newzbin altijd als de beste opvolger gevonden van FTD. In mijn ogen een bonte verzameling van de beste Posters en Spotters die iedereen van de beste content releases heeft voorzien. Ik hoop van ganser harte dat een hoop Posters en Spotters terecht kunnen op andere vrij toegankelijke Community 's. :goed:

Ik vind het erg vervelend dat ze gaan stoppen. Was een erg betrouwbaar forum met veel nieuw aanbod. Ik zal het erg gaan missen. Maar bedankt voor al die jaren!!!

"maar met de huidige status van usenet en het aanbod, zien wij ons genoodzaakt om te stoppen."

Jammer. Beetje vaag naar mijn idee, want het aanbod is al jaren goed. Daar kan het toch niet aan liggen? En zo opeens, met de datum 24 aug. Waarom niet tot de laatste dag van aug? Indianen verhalen of niet, maar het zou mij niet verbazen dat het toch met brein te maken heeft.

Mijn 2 websites die ik had, heb ik toendertijd in 2016 gesloten i.v.m. Newzbin. Want met die paar leden die ik had kon ik niet opboksen tegen deze grote community. Maar dan wel tot het einde van de maand. Wil niet zeuren, want ik ben heel erg dankbaar voor wat Newzbin gedaan heeft voor ons. Was ook een donateur daar, en ben blij dat ik een steentje kon bijdragen.

Hopelijk zien we snel iets nieuws..

Nogmaals bedankt.

2 minutes ago, Pietjepuk said:

"maar met de huidige status van usenet en het aanbod, zien wij ons genoodzaakt om te stoppen."

Jammer. Beetje vaag naar mijn idee, want het aanbod is al jaren goed. Daar kan het toch niet aan liggen? En zo opeens, met de datum 24 aug. Waarom niet tot de laatste dag van aug? Indianen verhalen of niet, maar het zou mij niet verbazen dat het toch met brein te maken heeft.

Mijn 2 websites die ik had, heb ik toendertijd in 2016 gesloten i.v.m. Newzbin. Want met die paar leden die ik had kon ik niet opboksen tegen deze grote community. Maar dan wel tot het einde van de maand. Wil niet zeuren, want ik ben heel erg dankbaar voor wat Newzbin gedaan heeft voor ons. Was ook een donateur daar, en ben blij dat ik een steentje kon bijdragen.

Nogmaals bedankt.

Edit: zelf heb ik nooit met brein te maken gehad, dus wat ik zojuist zei klopt dus waarschijnlijk niet. Want ik realiseer mij nu dat, als brein er mee te maken had, Newzbin per direct op zwart zou zijn gegaan. Excuses voor het ongemak.

Het is inderdaad een grote aderlating dat newsbin gaat stoppen, maar begrijp volkomen de rede. We weten allemaal hoe het begon de intrede van de piraterij, het gevolg van de exorbitant hoge prijzen die de muziek en film industrie ons voor schotelde. Dit is inmiddels achterhaald door de streaming diensten, voor een 10tje een overload aan aanbod.

Deze diensten zijn dan ook de druk gaan opvoeren door te investeren in het voorkomen van deze vorm van piraterij, en daar voor miljoenen vrijmaken.

Ook de software is zich langzaam naar een betaalbare richting aan het begeven, al denk ik dat dat wel wat langer zal gaan duren.

1 uur geleden zei Pietjepuk:

Nogmaals bedankt.

Edit: zelf heb ik nooit met brein te maken gehad, dus wat ik zojuist zei klopt dus waarschijnlijk niet. Want ik realiseer mij nu dat, als brein er mee te maken had, Newzbin per direct op zwart zou zijn gegaan. Excuses voor het ongemak.

De gedachte dat het stoppen niet alleen aan het aanbod ligt is nog niet zo gek. Die gedachte heb ik ook. Newzbin is naar mijn idee namelijk het uniekst in het aanbod met bijzonder goede posters. Een stabiel front waar je niet mee hoeft te sollen. Dat maakte het plaform ook zo sterk. Menig ander forum (torrent en usenet) leeft van het aanbod wat op newzbin aangeboden wordt. Zo kun je dus bedenken dat het aanbod de aankomende tijd misschien wel sterk omlaag gaat totdat posters hun plek ergens anders gevonden hebben. Al zullen er diverse zijn die hierbij ook stoppen. 
Het blijft uiteraard gissen of het daadwerkelijk klopt. Zijn het indianen verhalen zoals Mr. Chaos zegt...misschien. Heeft het oppakken van die-hard newzbinner Snaterke ermee te maken..misschien. Speelt er privé iets bij Admin, wat hij uiteraard niet hoeft te delen...misschien. We shall never know. Welke reden het ook moge zijn. Het is eeuwig zonde dat het stopt. Ik zal ze 1000% missen en usenet zal absoluut niet meer wezen wat het was. 

Heel erg jammer, beste usenet community al jaren. Ze benoemen ook de toenemende druk om gepakt te worden, veel uploaders waren al gestopt de afgelopen maanden. Ik snap dus geheel het besluit van de staff. Het gaat jullie goed!

Page 1 of 3Volgende