wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Newzbin stopt na ruim 8 Jaar

VorigePage 3 of 3
14 uur geleden zei Mr Chaos Newzbin:

Als u niet weet waar u het over hebt moet ook niet gaan roeptoeteren
Die paar tientjes vergist u zich sterk in gezien het data verkeer wat Newzbin dagelijks had, misschien dat u met dat ene filmpje wat u op de host zet met een paar tietjes klaar bent, maar Newzbin red het daar niet mee
Dus ook deze reactie van u kan naar het land der fabelen
Want u heeft totaal geen inzicht hierin en doet u aannames die nergens op gestoeld zijn omdat u totaal geen enkele inzicht heeft gehad hoe het achter de schermen verging, en met name dus aangaande onze servers en data verkeer
Dit soort onzin en kolder reacties als dat van u Eagle, zou beheer van Duken dus wel per direct mogen en kunnen verwijderen

Waarom worden wij na 8 jaar ineens als leugenaars gezet, en kan men zich niet vinden in de redenen die onze Admin opgegeven heeft
Ik vind dit dus persoonlijk behoorlijk disrespect aan het adres van Newzbin en zijn team
ofwel een trap in het kruis na als dank voor 8 jaar hard werken om veel voor mensen gratis beschikbaar te maken en te houden

Veel downloaders weten simpelweg niet wat er allemaal bij komt kijken. Servers en dataverkeer kosten geld en hoe meer data des te meer het kost.

Zo denken ook nog steeds veel downloaders dat met een VPN alles is opgelost. Nou nee...

Ik ken iemand die bijna gepakt was door de stichting en het was al bekend dat het om bedragen van minimaal €20.000 zou gaan en dan heb ik het slechts over één uploader, laat staan een moderator van een forum die een simpele manier van toegang tot content faciliteert. Vrijwel elk forum, buiten enkele om die een verdienmodel hebben, doen dit voor de hobby en verdienen hier niets aan, sterker nog, ze draaien vaak zelf volledig of, in het gunstigste geval, gedeeltelijk op voor de kosten van servers en dataverkeer. Ze doen dit graag omdat de (meeste) gebruikers hier blij van worden en bovenstaande reacties doen pijn en zorgen ervoor dat eventuele opvolgers nog eens even gaan nadenken of het ze wel waard is...

Dus, aub geen aannames, geen kwetsende reacties en de reden die ze opgeven is de enige juiste zoals al gezegd!

Dank jullie wel voor jullie inzet!!

Dit is heel erg jammer, zij waren de beste en ik zat er al sinds het bestaan.

Ik wens hen veel sterkte en succes in hun verdere leven.

Groetjes,

Snuif

@Mr Chaos Newzbin

die vakantie is wel verdiend, en ik zou er ook zeker van genieten als ik jou was!

En zoals je zelf ook aan geeft, hopelijk spreken we elkaar weer gauw na je wel verdiende vakantie.

Wens namens mij en velen andere het team van Newzbin al het geluk, en hopelijk spreken/zien we jullie snel weer langs hobbelen voor een gezellig chat 💬 

met vriendelijke groet,

SwitchFreak

rust en vakantie heb je wel verdient ik zal newsbin erg missen en de medewerkers van newsbin hopelijk zie ik je weer ergens anders

gr ron

pebb56 pebb56  (blue40)

On 8/22/2021 at 2:48 PM, Dinges said:

Veel downloaders weten simpelweg niet wat er allemaal bij komt kijken. Servers en dataverkeer kosten geld en hoe meer data des te meer het kost.

Ik ben dan ook geen downloader. Ik ben een admin/websitebouwer en op 2 forums moderator. Zelf was ik ook bezitter van een torrent site met forum, een usenet site met forum. Ik weet wel degelijk hoe het loopt. Kosten, tijd, zin, moeilijke leden etc.

Ik ben een goed lid geweest op Newzbin (en nog steeds tot morgenavond). En als morgen de stekker eruit gaat ben ik net zo bedroefd als Mr Chaos en alle anderen achter de schermen van Newzbin.

De reden waarom ik mijn bericht schreef, was niet om iemand pijn te doen. Het was een gedachte die als eerste in je opkomt (zo zijn wij mensen). De gedachte kwam vanwege een stichting die mensen bang maakt. Ik heb te snel een oordeel genomen. (Vooroordelen en mensen, what can I say).
Zoals je kon zien, ben ik direct daarvan terug gekomen, en heb met mijn woorden geprobeerd sorry te zeggen, en niemand in diskrediet te brengen.
Zeker Mr Chaos niet (met wie ik vele PM's uitgewisseld hebt, en hij soms mijn berichten aangepast heeft omdat ik even niet goed opgelet had met mijn woorden in een post). En zeker niemand van Newzbin waar ik van het begin af aan erbij ben (Sinds een jaar of 4 met mijn tweede nicknaam).

Nogmaals, het was een eerste reactie die bij mij opkwam, voelde mij vrij om dat hier te schrijven, ben op mijn vingers getikt, heb sorry gezegd, en hoop met velen op het nieuwe forum waar we nu allemaal zitten (met de meeste spotters en posters van Newzbin) een nieuwe toekomst op te bouwen. Ja, op Newzbin heet ik anders, hier heet ik anders en op PVT heet ik ook anders.

Nogmaals sorry, en het gaat u allen goed.

Laten we er over op houden. Het is al triest genoeg op de wereld.

Dank jullie wel voor jullie inzet!!

@Mr Chaos Newzbin was een verhuis naar het TOR netwerk dan geen optie? Met een TOR adres zoals pirate bay?

Daar is het toch onmogelijk of toch heel moeilijk om te traceren daar men gebruik maakt van het Onion protocol?

VorigePage 3 of 3