wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Usenet verdwijnt langzaam?

Page 1 of 2Volgende

De afgelopen jaren krijg ik steeds vaker de melding 'article not found' als ik een film wil downloaden. Ik gebruik verschillende nieuwsservers, van Eweka, Usenet Server en UsenetBucket.
Met alle 3 deze nieuwsservers krijg ik dezelfde melding, 'article not found'. Het lijkt erop dat films veel sneller worden verwijderd, met name bioscoop films. 

Nou vraag ik mij af, hebben anderen hier ook last van?  Gaan we richting torrents en mogelijk het darkweb om te downloaden?

Dat heb ik hier ook wel eens.  Al valt het in mijn geval reuze mee.

Het meeste komt zonder problemen binnen met NewsHosting. Zo niet, dan heb ik 2 andere payservers via een andere backbone die het proberen.)

Als het niet lukt om iets te downloaden via bron A,  probeer je de film dan binnen te halen via bron B?

Hoi @Meh Meh, je verteld niet of het in jouw geval gaat om recent geposte/geuploade films of om films uit de oude doos die al een kleine 8 jaar op de Nieuwsgroepen staan. Ik heb het wel een aantal keren gehad toen ik Grabit nog gebruikte (ook met recent geposte content), maar sinds ik over ben gestapt naar SABnzbd heb ik dat niet meer meegemaakt. Ik gebruik overigens ook Eweka en die heeft een retentie tot vlak na de 2e wereld oorlog geloof ik. :gek:

6 minuten geleden zei Skeletor:

Hoi @Meh Meh, je verteld niet of het in jouw geval gaat om recent geposte/geuploade films of om films uit de oude doos die al een kleine 8 jaar op de Nieuwsgroepen staan. Ik heb het wel een aantal keren gehad toen ik Grabit nog gebruikte (ook met recent geposte content), maar sinds ik over ben gestapt naar SABnzbd heb ik dat niet meer meegemaakt. Ik gebruik overigens ook Eweka en die heeft een retentie tot vlak na de 2e wereld oorlog geloof ik. :gek:

Die combinatie gebruik ik ook Skeletor en nooit problemen om iets binnen te halen hier

56 minuten geleden zei Monkie:

Als het niet lukt om iets te downloaden via bron A,  probeer je de film dan binnen te halen via bron B?

Ja, dat gaf ik aan, ik gebruik 3 payservers. 

56 minuten geleden zei Skeletor:

Het gaat voornamelijk om nieuwe films, na enkele weken zijn ze niet meer te downloaden. Een van de payservers die ik gebruik is Eweka, maar ook daarmee krijg ik heel vaak 'Article not found' te zien. Ik gebruik Grabit, maar als jij zegt dat SABnzbd beter werkt dan ga ik die weer eens proberen.

Bedankt voor de reacties!

44 minuten geleden zei Meh Meh:

Ja, dat gaf ik aan, ik gebruik 3 payservers. 

Met 'bron' bedoelde ik eigenlijk of je meerdere NZB sites / indexers gebruikt. Dat wil ook nog wel eens helpen is mijn ervaring. Een film die je via site A niet binnen krijgt, kun je via site B wellicht nog wel binnen krijgen.

De tip van @Skeletoris uiteraard ook iets om te proberen.

Zelf gebruik ik Usenapp en ik heb ook vrijwel geen problemen om iets binnen te halen via Newshosting. Net eens bij de statistieken gekeken. Even gefilterd op de afgelopen 3 maanden. In deze periode hoefde de back-up payservers niet in actie te komen.

Ook hier gaat het voornamelijk over recent spul.

Naast nzbserver.com heb ik het ook geprobeerd middels binsearch.info, article not found.

Naast nzbserver.com maak ik zelf ook gebruik van DrunkenSlug en NzbFinder. 

Bedankt @Monkie, ik ga ernaar kijken.

Ik ben er zelf erg tevreden over. In beide gevallen is er een gratis account beschikbaar met 5 downloads per dag. 

DrunkenSlug heeft momenteel ook een open registratie zie ik. Waarschijnlijk vanwege de feestdagen. Normaal gesproken heb je een invite nodig.

Page 1 of 2Volgende