private-releases.life offline
Citaat van VeeWeetje op 29 juli 2022, 05:23Heel bijzonder en bijna ongelooflijk dat Meneer Audi een volledige site back-up notabene THUIS bewaarde op een laptop. De SQL Database ligt nu dus open en bloot bij de Belgische justitie die de IP gegevens van alle posters, mods EN LEDEN vast met veel plezier wil delen met de betreffende Nederlandse instanties. Het laat helaas maar weer zien hoe onzorgvuldig er met data werd omgesprongen door iemand die - wellicht tegen beter weten in- altijd heeft geroepen dat de instanties hem niks konden maken omdat hij niet in NL woont. Het getuigt van een ongekende naïviteit die nu voor vele posters en ex leden nare gevolgen kunnen hebben. Ik heb het eerder gemeld: het Private Releases Forum zat goed in elkaar en had een ongekend groot en divers aanbod op alle gebieden en dat is meer dan een compliment waard. Maar het feit dat de data nu zo makkelijk in verkeerde handen is gevallen en er blijkbaar niets is gedaan om IP adressen van met name "stafleden" te versleutelen maakt het alleen nog maar wranger.
Heel bijzonder en bijna ongelooflijk dat Meneer Audi een volledige site back-up notabene THUIS bewaarde op een laptop. De SQL Database ligt nu dus open en bloot bij de Belgische justitie die de IP gegevens van alle posters, mods EN LEDEN vast met veel plezier wil delen met de betreffende Nederlandse instanties. Het laat helaas maar weer zien hoe onzorgvuldig er met data werd omgesprongen door iemand die - wellicht tegen beter weten in- altijd heeft geroepen dat de instanties hem niks konden maken omdat hij niet in NL woont. Het getuigt van een ongekende naïviteit die nu voor vele posters en ex leden nare gevolgen kunnen hebben. Ik heb het eerder gemeld: het Private Releases Forum zat goed in elkaar en had een ongekend groot en divers aanbod op alle gebieden en dat is meer dan een compliment waard. Maar het feit dat de data nu zo makkelijk in verkeerde handen is gevallen en er blijkbaar niets is gedaan om IP adressen van met name "stafleden" te versleutelen maakt het alleen nog maar wranger.
Citaat van Cindy2 op 29 juli 2022, 05:3915 minutes ago, Krokeledokus said:Heel bijzonder en bijna ongelooflijk dat Meneer Audi een volledige site back-up notabene THUIS bewaarde op een laptop. De SQL Database ligt nu dus open en bloot bij de Belgische justitie die de IP gegevens van alle posters, mods EN LEDEN vast met veel plezier wil delen met de betreffende Nederlandse instanties. Het laat helaas maar weer zien hoe onzorgvuldig er met data werd omgesprongen door iemand die - wellicht tegen beter weten in- altijd heeft geroepen dat de instanties hem niks konden maken omdat hij niet in NL woont. Het getuigt van een ongekende naïviteit die nu voor vele posters en ex leden nare gevolgen kunnen hebben. Ik heb het eerder gemeld: het Private Releases Forum zat goed in elkaar en had een ongekend groot en divers aanbod op alle gebieden en dat is meer dan een compliment waard. Maar het feit dat de data nu zo makkelijk in verkeerde handen is gevallen en er blijkbaar niets is gedaan om IP adressen van met name "stafleden" te versleutelen maakt het alleen nog maar wranger.
Als er geen backup zou zijn dan gaan mensen klagen als de data weg is, is er wel een backup gaan mensen klagen waarom is er een backup.
Wij weten allemaal dat wat wij deden niet mocht, en dat er een vorm van risico aan zat, dus dat jij nu zo loopt te klagen over MrAudi dat hij het anders had moeten doen vind ik niet netjes.
Voor de posters kan het gevolgen hebben ja maar de rest hoeft zich echt geen zorgen te maken.
15 minutes ago, Krokeledokus said:Heel bijzonder en bijna ongelooflijk dat Meneer Audi een volledige site back-up notabene THUIS bewaarde op een laptop. De SQL Database ligt nu dus open en bloot bij de Belgische justitie die de IP gegevens van alle posters, mods EN LEDEN vast met veel plezier wil delen met de betreffende Nederlandse instanties. Het laat helaas maar weer zien hoe onzorgvuldig er met data werd omgesprongen door iemand die - wellicht tegen beter weten in- altijd heeft geroepen dat de instanties hem niks konden maken omdat hij niet in NL woont. Het getuigt van een ongekende naïviteit die nu voor vele posters en ex leden nare gevolgen kunnen hebben. Ik heb het eerder gemeld: het Private Releases Forum zat goed in elkaar en had een ongekend groot en divers aanbod op alle gebieden en dat is meer dan een compliment waard. Maar het feit dat de data nu zo makkelijk in verkeerde handen is gevallen en er blijkbaar niets is gedaan om IP adressen van met name "stafleden" te versleutelen maakt het alleen nog maar wranger.
Als er geen backup zou zijn dan gaan mensen klagen als de data weg is, is er wel een backup gaan mensen klagen waarom is er een backup.
Wij weten allemaal dat wat wij deden niet mocht, en dat er een vorm van risico aan zat, dus dat jij nu zo loopt te klagen over MrAudi dat hij het anders had moeten doen vind ik niet netjes.
Voor de posters kan het gevolgen hebben ja maar de rest hoeft zich echt geen zorgen te maken.
Citaat van James007 op 29 juli 2022, 05:5119 minutes ago, Krokeledokus said:Heel bijzonder en bijna ongelooflijk dat Meneer Audi een volledige site back-up notabene THUIS bewaarde op een laptop. De SQL Database ligt nu dus open en bloot bij de Belgische justitie die de IP gegevens van alle posters, mods EN LEDEN vast met veel plezier wil delen met de betreffende Nederlandse instanties. Het laat helaas maar weer zien hoe onzorgvuldig er met data werd omgesprongen door iemand die - wellicht tegen beter weten in- altijd heeft geroepen dat de instanties hem niks konden maken omdat hij niet in NL woont. Het getuigt van een ongekende naïviteit die nu voor vele posters en ex leden nare gevolgen kunnen hebben. Ik heb het eerder gemeld: het Private Releases Forum zat goed in elkaar en had een ongekend groot en divers aanbod op alle gebieden en dat is meer dan een compliment waard. Maar het feit dat de data nu zo makkelijk in verkeerde handen is gevallen en er blijkbaar niets is gedaan om IP adressen van met name "stafleden" te versleutelen maakt het alleen nog maar wranger.
De beste stuurlui staan weer eens aan wal 😉 Ten eerste: de database van een dynamische site als PR moet minstens 1x per uur gebackupped worden om van enig nut te zijn bij een panne. Ten tweede: hij had natuurlijk back-ups naar de cloud kunnen maken, maar die heeft de politie zo gevonden als ze in het bezit zijn van zijn laptop. Ten derde: vermoedelijk had de politie ook een bevel tot inbeslagname van de server - of dacht je echt dat ze het risico willen nemen dat iemand de data vernietigd (de o zo interessante serverlogs zijn normaal gezien niet te vinden in MrAudi's backups, enkel op de server zelf). Ten vierde: iedereen die zich inhoudt met een dergelijke risico site - ook gewone bezoekers - moet zelf de nodige voorzorgen treffen mbt zijn beveiliging. Indien niet, dan loop je id het risico om op de blaren te zitten.
19 minutes ago, Krokeledokus said:Heel bijzonder en bijna ongelooflijk dat Meneer Audi een volledige site back-up notabene THUIS bewaarde op een laptop. De SQL Database ligt nu dus open en bloot bij de Belgische justitie die de IP gegevens van alle posters, mods EN LEDEN vast met veel plezier wil delen met de betreffende Nederlandse instanties. Het laat helaas maar weer zien hoe onzorgvuldig er met data werd omgesprongen door iemand die - wellicht tegen beter weten in- altijd heeft geroepen dat de instanties hem niks konden maken omdat hij niet in NL woont. Het getuigt van een ongekende naïviteit die nu voor vele posters en ex leden nare gevolgen kunnen hebben. Ik heb het eerder gemeld: het Private Releases Forum zat goed in elkaar en had een ongekend groot en divers aanbod op alle gebieden en dat is meer dan een compliment waard. Maar het feit dat de data nu zo makkelijk in verkeerde handen is gevallen en er blijkbaar niets is gedaan om IP adressen van met name "stafleden" te versleutelen maakt het alleen nog maar wranger.
De beste stuurlui staan weer eens aan wal 😉 Ten eerste: de database van een dynamische site als PR moet minstens 1x per uur gebackupped worden om van enig nut te zijn bij een panne. Ten tweede: hij had natuurlijk back-ups naar de cloud kunnen maken, maar die heeft de politie zo gevonden als ze in het bezit zijn van zijn laptop. Ten derde: vermoedelijk had de politie ook een bevel tot inbeslagname van de server - of dacht je echt dat ze het risico willen nemen dat iemand de data vernietigd (de o zo interessante serverlogs zijn normaal gezien niet te vinden in MrAudi's backups, enkel op de server zelf). Ten vierde: iedereen die zich inhoudt met een dergelijke risico site - ook gewone bezoekers - moet zelf de nodige voorzorgen treffen mbt zijn beveiliging. Indien niet, dan loop je id het risico om op de blaren te zitten.
Citaat van VeeWeetje op 29 juli 2022, 05:5314 minuten geleden zei Cindy2:Als er geen backup zou zijn dan gaan mensen klagen als de data weg is, is er wel een backup gaan mensen klagen waarom is er een backup.
Uiteraard is het hebben van een back up perfect maar om die dan THUIS te bewaren ........................ DAAR gaat mijn kritiek over.
14 minuten geleden zei Cindy2:Als er geen backup zou zijn dan gaan mensen klagen als de data weg is, is er wel een backup gaan mensen klagen waarom is er een backup.
Uiteraard is het hebben van een back up perfect maar om die dan THUIS te bewaren ........................ DAAR gaat mijn kritiek over.
Citaat van VeeWeetje op 29 juli 2022, 06:1030 minuten geleden zei James007:De beste stuurlui staan weer eens aan wal 😉 Ten eerste: de database van een dynamische site als PR moet minstens 1x per uur gebackupped worden om van enig nut te zijn bij een panne. Ten tweede: hij had natuurlijk back-ups naar de cloud kunnen maken, maar die heeft de politie zo gevonden als ze in het bezit zijn van zijn laptop. Ten derde: vermoedelijk had de politie ook een bevel tot inbeslagname van de server - of dacht je echt dat ze het risico willen nemen dat iemand de data vernietigd (de o zo interessante serverlogs zijn normaal gezien niet te vinden in MrAudi's backups, enkel op de server zelf). Ten vierde: iedereen die zich inhoudt met een dergelijke risico site - ook gewone bezoekers - moet zelf de nodige voorzorgen treffen mbt zijn beveiliging. Indien niet, dan loop je id het risico om op de blaren te zitten.
Tot de categorie beste stuurlui behoor ik niet.
Dat een database periodiek een backup moet krijgen is meer dan logisch en daar zeg ik ook niets van
Back-ups op een cloud is inderdaad snel te vinden ALS - zoals je zelf al zegt- ze in het bezit zijn van de laptop. En die bewaar je dan simpelweg THUIS.............???!!! DAT is mijn primaire "kritiek"
De mogelijkheid tot inbeslagname van de server is sterk afhankelijk van de locatie van de server en wie de eigenaar is van de server. Mijn idee is dat PR gebruik maakte van een hostingprovider ( zie het bericht op deze site van Mr. Audi 18 juni jl.) en dan is beslag leggen op een server een zeer lastig verhaal blijkt uit bestaande jurisprudentie. Zeker als de fysieke locatie ook nog eens in het buitenland is.
Volledig mee eens dat elke user/bezoeker primair ZELF verantwoordelijk is voor zijn beveiliging. Daar zijn genoeg mogelijkheden voor zoals iedereen weet.
30 minuten geleden zei James007:De beste stuurlui staan weer eens aan wal 😉 Ten eerste: de database van een dynamische site als PR moet minstens 1x per uur gebackupped worden om van enig nut te zijn bij een panne. Ten tweede: hij had natuurlijk back-ups naar de cloud kunnen maken, maar die heeft de politie zo gevonden als ze in het bezit zijn van zijn laptop. Ten derde: vermoedelijk had de politie ook een bevel tot inbeslagname van de server - of dacht je echt dat ze het risico willen nemen dat iemand de data vernietigd (de o zo interessante serverlogs zijn normaal gezien niet te vinden in MrAudi's backups, enkel op de server zelf). Ten vierde: iedereen die zich inhoudt met een dergelijke risico site - ook gewone bezoekers - moet zelf de nodige voorzorgen treffen mbt zijn beveiliging. Indien niet, dan loop je id het risico om op de blaren te zitten.
Tot de categorie beste stuurlui behoor ik niet.
Dat een database periodiek een backup moet krijgen is meer dan logisch en daar zeg ik ook niets van
Back-ups op een cloud is inderdaad snel te vinden ALS - zoals je zelf al zegt- ze in het bezit zijn van de laptop. En die bewaar je dan simpelweg THUIS.............???!!! DAT is mijn primaire "kritiek"
De mogelijkheid tot inbeslagname van de server is sterk afhankelijk van de locatie van de server en wie de eigenaar is van de server. Mijn idee is dat PR gebruik maakte van een hostingprovider ( zie het bericht op deze site van Mr. Audi 18 juni jl.) en dan is beslag leggen op een server een zeer lastig verhaal blijkt uit bestaande jurisprudentie. Zeker als de fysieke locatie ook nog eens in het buitenland is.
Volledig mee eens dat elke user/bezoeker primair ZELF verantwoordelijk is voor zijn beveiliging. Daar zijn genoeg mogelijkheden voor zoals iedereen weet.
Citaat van Bertram op 29 juli 2022, 06:28Jullie kunnen lullen wat je wilt maar als je zelf te koop loopt met prive gegevens zoals Audi dat deed is het heel erg makkelijk met wat googelen om de echte naam te achterhalen, zijn opschepperij en stoere praat heeft hem nu de kop gekost, als je na gaat dat er nog veel mensen zijn die posten en denken dat gewoon onder hun eigen ip te kunnen doen zijn niet erg slim wat dat betreft.
Lid worden van een site is niet verboden zover ik weet, maar als je gaat posten voor een site en dan nog met je eigen ip is het vaak een kwestie van tijd voor je aan de beurt bent.
BREIN en BAF kunnen zelf erg weinig doen maar die werken graag mee met justitie.
En inderdaad gun je dit niemand maar ik wist 2 jaar geleden al de echte naam van Audi alleen door gepraat op het forum zelf.
Jullie kunnen lullen wat je wilt maar als je zelf te koop loopt met prive gegevens zoals Audi dat deed is het heel erg makkelijk met wat googelen om de echte naam te achterhalen, zijn opschepperij en stoere praat heeft hem nu de kop gekost, als je na gaat dat er nog veel mensen zijn die posten en denken dat gewoon onder hun eigen ip te kunnen doen zijn niet erg slim wat dat betreft.
Lid worden van een site is niet verboden zover ik weet, maar als je gaat posten voor een site en dan nog met je eigen ip is het vaak een kwestie van tijd voor je aan de beurt bent.
BREIN en BAF kunnen zelf erg weinig doen maar die werken graag mee met justitie.
En inderdaad gun je dit niemand maar ik wist 2 jaar geleden al de echte naam van Audi alleen door gepraat op het forum zelf.
Citaat van Cindy2 op 29 juli 2022, 06:31Erg jammer allemaal, zijn er nog andere sites dat iemand weet ?
Na +/- 25 jaar met veel plezier gebruikt gemaakt van de diverse sites, is dit dan echt het eind ?
Volgens mij was FTD 1 van de eerste waar ik op zat
Erg jammer allemaal, zijn er nog andere sites dat iemand weet ?
Na +/- 25 jaar met veel plezier gebruikt gemaakt van de diverse sites, is dit dan echt het eind ?
Volgens mij was FTD 1 van de eerste waar ik op zat
Citaat van Bertram op 29 juli 2022, 06:371 uur geleden zei Krokeledokus:Heel bijzonder en bijna ongelooflijk dat Meneer Audi een volledige site back-up notabene THUIS bewaarde op een laptop. De SQL Database ligt nu dus open en bloot bij de Belgische justitie die de IP gegevens van alle posters, mods EN LEDEN vast met veel plezier wil delen met de betreffende Nederlandse instanties. Het laat helaas maar weer zien hoe onzorgvuldig er met data werd omgesprongen door iemand die - wellicht tegen beter weten in- altijd heeft geroepen dat de instanties hem niks konden maken omdat hij niet in NL woont. Het getuigt van een ongekende naïviteit die nu voor vele posters en ex leden nare gevolgen kunnen hebben. Ik heb het eerder gemeld: het Private Releases Forum zat goed in elkaar en had een ongekend groot en divers aanbod op alle gebieden en dat is meer dan een compliment waard. Maar het feit dat de data nu zo makkelijk in verkeerde handen is gevallen en er blijkbaar niets is gedaan om IP adressen van met name "stafleden" te versleutelen maakt het alleen nog maar wranger.
Dat maakt geen reet uit als ze alles in beslag nemen kunnen ze echt wel zelf een backup maken bij Justitie, elke idioot die de inlog van de server heeft kan een backup maken
1 uur geleden zei Krokeledokus:Heel bijzonder en bijna ongelooflijk dat Meneer Audi een volledige site back-up notabene THUIS bewaarde op een laptop. De SQL Database ligt nu dus open en bloot bij de Belgische justitie die de IP gegevens van alle posters, mods EN LEDEN vast met veel plezier wil delen met de betreffende Nederlandse instanties. Het laat helaas maar weer zien hoe onzorgvuldig er met data werd omgesprongen door iemand die - wellicht tegen beter weten in- altijd heeft geroepen dat de instanties hem niks konden maken omdat hij niet in NL woont. Het getuigt van een ongekende naïviteit die nu voor vele posters en ex leden nare gevolgen kunnen hebben. Ik heb het eerder gemeld: het Private Releases Forum zat goed in elkaar en had een ongekend groot en divers aanbod op alle gebieden en dat is meer dan een compliment waard. Maar het feit dat de data nu zo makkelijk in verkeerde handen is gevallen en er blijkbaar niets is gedaan om IP adressen van met name "stafleden" te versleutelen maakt het alleen nog maar wranger.
Dat maakt geen reet uit als ze alles in beslag nemen kunnen ze echt wel zelf een backup maken bij Justitie, elke idioot die de inlog van de server heeft kan een backup maken
Citaat van tweety op 29 juli 2022, 06:40hallo
ik vind dit echt zooooooooo jammer dat de site offline is gehaald , ,men mag zich blijkbaar niet meer amuseren en ontspannen ,ik hoop dat er toch nog een lichtpuntje is en dat we met zen allen weer heerlijk kunnen genieten van al dat moois van deze en andere site's
Ik hoop ook echt dat er andere site's bestaan waar we onze gading vinden en als iemand een idee heeft dan zou ik heel blij zijn met een antw
hallo
ik vind dit echt zooooooooo jammer dat de site offline is gehaald , ,men mag zich blijkbaar niet meer amuseren en ontspannen ,ik hoop dat er toch nog een lichtpuntje is en dat we met zen allen weer heerlijk kunnen genieten van al dat moois van deze en andere site's
Ik hoop ook echt dat er andere site's bestaan waar we onze gading vinden en als iemand een idee heeft dan zou ik heel blij zijn met een antw
Citaat van James007 op 29 juli 2022, 07:0254 minutes ago, Krokeledokus said:Back-ups op een cloud is inderdaad snel te vinden ALS - zoals je zelf al zegt- ze in het bezit zijn van de laptop. En die bewaar je dan simpelweg THUIS.............???!!! DAT is mijn primaire "kritiek"
Tja, ik neem aan dat MrAudi geen zin had om iedere keer dat hij iets op zijn site moest schrijven het bos in te duiken om zijn goed onder een boom verstopte laptop op te delven. Kan het overigens wel ergens begrijpen...
54 minutes ago, Krokeledokus said:De mogelijkheid tot inbeslagname van de server is sterk afhankelijk van de locatie van de server en wie de eigenaar is van de server. Mijn idee is dat PR gebruik maakte van een hostingprovider ( zie het bericht op deze site van Mr. Audi 18 juni jl.) en dan is beslag leggen op een server een zeer lastig verhaal blijkt uit bestaande jurisprudentie. Zeker als de fysieke locatie ook nog eens in het buitenland is.
Hoe het juist gegaan is kan ik uiteraard niet weten, maar het is een feit dat de site offline is en MrAudi in zijn bericht ontkent dat hij het het gedaan heeft. Kan natuurlijk ook zijn dat hij tijdens de huiszoeking gewoon de inloggegevens verstrekt heeft, iets waarvan je je kan afvragen of dat wel zo verstandig is om te doen zonder eerst je advocaat te raadplegen...
36 minutes ago, Bertram said:Jullie kunnen lullen wat je wilt maar als je zelf te koop loopt met prive gegevens zoals Audi dat deed is het heel erg makkelijk met wat googelen om de echte naam te achterhalen, zijn opschepperij en stoere praat heeft hem nu de kop gekost, als je na gaat dat er nog veel mensen zijn die posten en denken dat gewoon onder hun eigen ip te kunnen doen zijn niet erg slim wat dat betreft.
Uiteraard!
54 minutes ago, Krokeledokus said:Back-ups op een cloud is inderdaad snel te vinden ALS - zoals je zelf al zegt- ze in het bezit zijn van de laptop. En die bewaar je dan simpelweg THUIS.............???!!! DAT is mijn primaire "kritiek"
Tja, ik neem aan dat MrAudi geen zin had om iedere keer dat hij iets op zijn site moest schrijven het bos in te duiken om zijn goed onder een boom verstopte laptop op te delven. Kan het overigens wel ergens begrijpen...
54 minutes ago, Krokeledokus said:De mogelijkheid tot inbeslagname van de server is sterk afhankelijk van de locatie van de server en wie de eigenaar is van de server. Mijn idee is dat PR gebruik maakte van een hostingprovider ( zie het bericht op deze site van Mr. Audi 18 juni jl.) en dan is beslag leggen op een server een zeer lastig verhaal blijkt uit bestaande jurisprudentie. Zeker als de fysieke locatie ook nog eens in het buitenland is.
Hoe het juist gegaan is kan ik uiteraard niet weten, maar het is een feit dat de site offline is en MrAudi in zijn bericht ontkent dat hij het het gedaan heeft. Kan natuurlijk ook zijn dat hij tijdens de huiszoeking gewoon de inloggegevens verstrekt heeft, iets waarvan je je kan afvragen of dat wel zo verstandig is om te doen zonder eerst je advocaat te raadplegen...
36 minutes ago, Bertram said:Jullie kunnen lullen wat je wilt maar als je zelf te koop loopt met prive gegevens zoals Audi dat deed is het heel erg makkelijk met wat googelen om de echte naam te achterhalen, zijn opschepperij en stoere praat heeft hem nu de kop gekost, als je na gaat dat er nog veel mensen zijn die posten en denken dat gewoon onder hun eigen ip te kunnen doen zijn niet erg slim wat dat betreft.
Uiteraard!