Posten Met SSL Wil Niet Meer
Citaat van Misterkilobyte op 2 december 2020, 16:18Probeer wat te posten met ssl verbinding in windows 10 64bits maar dat lukt niet meer, zit bij tweaknews en was altijd goed
Deze melding krijg ik ook met Newsdemon het zelfde dus moet bij mij zitten
Trouwens ook nog een vraag er bij, als je al een VPN hebt, en die heb ik bij pia, moet je dan beslist ook nog ssl inschakelen, want het lijkt mij als je de data al gecodeerd op haald en verzend toch
Probeer wat te posten met ssl verbinding in windows 10 64bits maar dat lukt niet meer, zit bij tweaknews en was altijd goed
Deze melding krijg ik ook met Newsdemon het zelfde dus moet bij mij zitten
Trouwens ook nog een vraag er bij, als je al een VPN hebt, en die heb ik bij pia, moet je dan beslist ook nog ssl inschakelen, want het lijkt mij als je de data al gecodeerd op haald en verzend toch
Citaat van Duken op 2 december 2020, 17:40In principe hoef je met je VPN connectie geen SSL te activeren. Is dubbelop, maar het kan ook geen kwaad.
Kan je wel posten met PIA actief en zonder SSL?
In principe hoef je met je VPN connectie geen SSL te activeren. Is dubbelop, maar het kan ook geen kwaad.
Kan je wel posten met PIA actief en zonder SSL?
Citaat van William op 2 december 2020, 18:27VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.
VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.
Citaat van zomersla op 2 december 2020, 19:0730 minuten geleden zei Tuinbever:VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.
Hallo Tuinbever,
ik had graag je hulp bij het volgende:
ik gebruik al jaren Spotlite op mijn iMac met Hitnews met SSL poort 563 /995 maar opeens werkt het niet meer, en nu kan ik alleen poort 119 zonder SSL gebruiken.
ga ik wel SSL aantikken dan krijg ik onderstaande melding en komt er niets meer binnen
30 minuten geleden zei Tuinbever:VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.
Hallo Tuinbever,
ik had graag je hulp bij het volgende:
ik gebruik al jaren Spotlite op mijn iMac met Hitnews met SSL poort 563 /995 maar opeens werkt het niet meer, en nu kan ik alleen poort 119 zonder SSL gebruiken.
ga ik wel SSL aantikken dan krijg ik onderstaande melding en komt er niets meer binnen
Citaat van William op 2 december 2020, 19:1510 minuten geleden zei bruchlee:ik gebruik al jaren Spotlite op mijn iMac met Hitnews met SSL poort 563 /995 maar opeens werkt het niet meer, en nu kan ik alleen poort 119 zonder SSL gebruiken.
Ja ik merk dat meerdere providers dat probleem geven, wat je zou kunnen doen is nagaan of er iets is veranderd in de post instelling van de provider, en of ze de poort instellingen hebben aangepast.
10 minuten geleden zei bruchlee:ik gebruik al jaren Spotlite op mijn iMac met Hitnews met SSL poort 563 /995 maar opeens werkt het niet meer, en nu kan ik alleen poort 119 zonder SSL gebruiken.
Ja ik merk dat meerdere providers dat probleem geven, wat je zou kunnen doen is nagaan of er iets is veranderd in de post instelling van de provider, en of ze de poort instellingen hebben aangepast.
Citaat van zomersla op 2 december 2020, 19:181 minuut geleden zei Tuinbever:Ja ik merk dat meerdere providers dat probleem geven, wat je zou kunnen doen is nagaan of er iets is verander in de post instelling van de provider, en of ze de poort instellingen hebben aangepast.
bedankt voor de snelle reactie, ga even bij Ziggo site kijken ,bij Hitnews wordt nog steeds aangegeven dat de poorten 563/995 voor SSL zijn.
1 minuut geleden zei Tuinbever:Ja ik merk dat meerdere providers dat probleem geven, wat je zou kunnen doen is nagaan of er iets is verander in de post instelling van de provider, en of ze de poort instellingen hebben aangepast.
bedankt voor de snelle reactie, ga even bij Ziggo site kijken ,bij Hitnews wordt nog steeds aangegeven dat de poorten 563/995 voor SSL zijn.
Citaat van William op 2 december 2020, 19:20Ja wat ik wel weet, is dat de ssl certificaten, zijn aangepast onlangs (global) maar of dat er iets mee van doen heeft weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen.
Ja wat ik wel weet, is dat de ssl certificaten, zijn aangepast onlangs (global) maar of dat er iets mee van doen heeft weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen.
Citaat van Duken op 2 december 2020, 21:202 uur geleden zei Tuinbever:VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.
Dank je! Dat wist niet
leerzame dag weer 👍
2 uur geleden zei Tuinbever:VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.
Dank je! Dat wist niet leerzame dag weer 👍
Citaat van William op 3 december 2020, 06:5712 uur geleden zei bruchlee:bedankt voor de snelle reactie, ga even bij Ziggo site kijken ,bij Hitnews wordt nog steeds aangegeven dat de poorten 563/995 voor SSL zijn.
Heb je 'ssl.hitnews.eu' al eens geprobeerd met poort 563/995? Deze server kom ik op diverse sites tegen.My bad, zijn oudere berichten waarin deze server werd genoemd.Al contact opgenomen met Hitnews?
12 uur geleden zei bruchlee:bedankt voor de snelle reactie, ga even bij Ziggo site kijken ,bij Hitnews wordt nog steeds aangegeven dat de poorten 563/995 voor SSL zijn.
Heb je 'ssl.hitnews.eu' al eens geprobeerd met poort 563/995? Deze server kom ik op diverse sites tegen. My bad, zijn oudere berichten waarin deze server werd genoemd.
Al contact opgenomen met Hitnews?
Citaat van zomersla op 3 december 2020, 10:323 uur geleden zei Monkie:
Heb je 'ssl.hitnews.eu' al eens geprobeerd met poort 563/995? Deze server kom ik op diverse sites tegen.My bad, zijn oudere berichten waarin deze server werd genoemd.Al contact opgenomen met Hitnews?
ja, wacht op antwoord. Op site Ziggo niets te vinden
3 uur geleden zei Monkie:
ja, wacht op antwoord. Op site Ziggo niets te vinden