do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Newsconnection moet van 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' gegevens overdragen aan Brein

Page 1 of 7Volgende

De Nederlandse Usenetprovider Newsconnection moet van de rechter de gegevens van drie verschillende uploaders leveren aan stichting Brein. De drie hebben verschillende films en series geüpload naar het nieuwsgroepennetwerk.

Newsconnection moet van uploaders 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' de ip-adressen, betaalgegevens en overige persoonsgegevens voor zover beschikbaar leveren aan de auteursrechtenwaakhond. De rechter beschouwt alle andere opties om met de uploaders in contact te komen of hun identiteit te achterhalen als uitgeput. Ook na openbare waarschuwingen van Brein zijn de drie doorgegaan met uploaden. Hun posts zijn ook nog te vinden op Usenet. Newsconnection moet ook de proceskosten van Brein betalen, die begroot worden op iets meer dan 1500 euro.

Stichting Brein logo (scherper) Naar alle waarschijnlijkheid gaat stichting Brein een schikking treffen met deze drie uploaders. Dat doet de organisatie vaker wanneer het uploaders heeft weten op te sporen. Zo schikte Brein deze maand nog met acht personen met een totaalbedrag van 60.000 euro en maakte het ook vandaag bekend dat het met de eigenaar van het Basf1-piraterijforum een schikking heeft bereikt van 7500 euro. :schok:

Toon volledig nieuwsbericht

Tja.... En toen....:schok:

Dit zijn de berichten waardoor het menis en echt is geworden. Na 3 keer achter de orenkrabben zullen er echt wel heel veel stoppen met het plaatsen van content op Usenet. 

Brein is duidelijk aan de winnende hand met het verkrijgen van gegevens en het uitdelen van boetes.

Het gaat inderdaad de verkeerde kant op. Als het zo doorgaat zal het snel over zijn met het downloaden van het usenet en torrents.

Ja dat zal echt wel merkbaar snel gaan. De content op programma's Spotnet zal minder worden. Zeker omdat daar veel Nederlanders zitten die posten en uploaden. Daar was het al merkbaar maar zal alleen maar meer... minder worden. Bekende forums en torrentsites verdwijnen ook al. :o

Zal de tijd terug komen van de Crazybytes en de twilght cd's? 

Twilight_61-back.jpg

Ja, die zag ik pasgeleden nog voorbijkomen op Spotnet :D Lekker terug in de tijd.

Om alvast warm te worden

Goh... wat was dat een spannende tijd. Dan kon je via via voor 60 gulden aan de CD komen. En dan die weer branden met je 2x speed brander van 700 gulden. Natuurlijk niks starten op je PC anders had je een buffer overflow hehehe ^_^

images.jpg

download (1).jpg

download.jpg

Hmm dat zijn ook meteen de drie beste spotters, ik hoop toch echt dat ze niet hun echte gegevens daar hebben ingevuld, anders is het nu wel heel makkelijk voor Brein.

Ja, maar dit zijn volgens mij geen losse spotters maar hele groepen onderzelfde post id. 

Ik las dat ze een half jaar geleden naar een andere usenet provider in Afrika? Zijn verhuisd. Maar de vraag blijft dan wat voor gegevens liggen er bij de oude Usenet provider? Met 1 betaalrekening komen ze al een heel eind.... :o

En werken achter een VPN met andere IP adressen, is het dan nog zo makkelijk voor Brein om info te vergaren?
En hoe zit het met een server buiten bereik van juridische zaken?

Bedoel, we willen allemaal wel betalen maar dat er nog steeds data gescheiden blijft in bepaalde werelddelen.

Bijvoorbeeld met Suits, als dit zaterdags uitgezonden wordt in amerika, wil ik het zondag gewoon kunnen kijken. En niet maanden of zelfs jaar later pas kijken in NL.
HBO, Netflix, Spotify, whats next? En maar abonnementen moeten afsluiten, hoop dat er een slimmerd hier tussen zit die gewoon weer blijft posten maar ergens waar hij geen last heeft van Brein.

Ach, neem een Usenet provider in Zuid-Afrika en Tim Uilskuiken kan roepen wat ie maar wil.

Vervolgens achter een VPN en Timmy Boy heeft het nakijken...:D

Page 1 of 7Volgende