wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Hall Of Fame: Nederlandse uploaders/vertalers

Page 1 of 2Volgende

unnamed.png Het werk van Nederlandse uploaders en vertalers heeft bij talloze mensen jaren lange plezier opgeleverd, zo ook bij mij. In tijden vóór betaalde streamingsdiensten, wanneer een film voor de eerste keer online verscheen, was hier vaak nog geen Nederlandse ondertiteling voor beschikbaar. Dit werd ook opgemerkt door Nederlandse gebruikers waardoor sommige van hen op het idee kwamen om dan maar zelf de ondertiteling te maken. Om zo iets goed te doen verreist tijd, passie en uiteraard kennis van de gesproken taal. Wanneer de zelfgemaakte ondertiteling compleet was, werd de film met Nederlandse onderteling gedeeld voor het grote publiek zodat zij ook konden genieten van het aanbod.

Ik én leden van Duken willen alle uploaders en vertalers door de jaren heen bedanken voor hun inzet, tijd, moeite en passie. Online Nederland kon (én kan nog steeds) niet zonder jullie, dus bedankt hiervoor 🤩

Hieronder vindt je een alphabetisch gesorteerde  lijst met namen van Nederlandse uploaders, groepen & vertalers die zó groot zijn geworden dat deze nooit vergeten mogen worden. Er zullen ongetwijfeld grote namen missen dus mocht je namen weten die waardig genoeg zijn voor de Hall Of Fame, plaats een reactie met bewijs dat deze de Nederlandse scene bedient heeft. Dit mogen ook namen zijn die niet meer actief zijn.

Let op, geen links plaatsen die linken naar illegale content!

Hall Of Fame: Individuele uploaders

Betty-Boop
blackSam
Bodhi
Bowser
coen1111
Corleone
crazyadriaan
Daffy
diva
downl0ad
erwin0001
grizzly
ikke1956
ipod020
jobbie
Koedje
longdeer
luiehond69
Merlijntje
MovieNight
NLUPPER002
Parkiet
Poolvos
popie
Qiuckly
shooter123
Stan1948
utopia
Vaping
VENOM
Vlinder2

Hall Of Fame: Groepen

2Lions-Team
DivXNL-Team
Dutch Movie Theater (DMT)
DutchReleaseTeam
Metamorfose
Nlt-Release
Quality over Quality (QoQ)
SimplyReleases

Hall Of Fame: Vertalers

Janty

Super! Ik heb er een logo bijgedaan. Zal hem even delen via de socialmedia. Echt een goed topic. Morgen zal ik mijn bedankjes nog plaatsen. 

Maar zeker bedankt allemaal, en jij ook @Yoshi voor het mooie topic. 👍

Bedankt Duken, logo matched perfect bij de post!

Helaas kan ik de post niet meer wijzigen anders had ik nog enkele namen toe kunnen voegen.

6 uur geleden zei Yoshi:

Bedankt Duken, logo matched perfect bij de post!

Helaas kan ik de post niet meer wijzigen anders had ik nog enkele namen toe kunnen voegen.

Ga ik straks voor je regelen. Ik PM je als je hiervoor extra rechten hebt gekregen. 👍

Deze wil ik ook bedankten, is van een paar jaar geleden. :)

Bedankt Parkiet!

image.png

Mooie namen ik ken er wel een paar van , niet persoonlijk maar waar ik wel eens mee praat 

Nog een bedankje aan Corleone. geen idee of hij nog upload. Maar bedankt namens de tijden. :)

Hoe kan ik Corleone nou vergeten zijn 😱 Natuurlijk moet ook Corleone op de Hall of Fame!

Had een leuk topic kunnen wezen als er wat meer animo voor was. Ik denk namelijk dat er heel wat belangrijke namen vergeten worden die al jaren in “het vak” zitten. De namen die ik nu zie zijn meer torrent en spotnet users. Waarvan velen alweer vertrokken zijn.

groepen recent: CyTSuNee/Shitsony, HDEX, NLkids, ADRENALiNE

Groepen vroeger: FTC, ANARCHY, Unique, WiZARDS, Vedett

Uploaders recent: Robbedoesje en Gummie (spotters), Bashan, Slabak, lampie, Blackbunny

Uploaders vroeger: Starlight, Megajan,  (en nog velen waarvan de naam op het puntje van men toch ligt)

Het zijn allemaal groten geweest .Ik ben zelf helaas ook gepakt door brein ,waardoor ik mijn hobby moest staken.In nederland worden voornamelijk ondertitelingen geleverd.

Page 1 of 2Volgende