Ziggo stopt met nieuwsgroepen
Citaat van Demo op 9 maart 2020, 10:143 uur geleden zei William:Bedoel je daar de usenet communitys mee? Of zijn dat een soort privé zoekmachines?
Dit heeft volgens mij een beetje betrekking op de linkjes die @vuurvogel76 heeft geplaatst in een andere topic. Als je wat meer duidelijkheid wil over de mogelijkheden om bestanden van Nieuwsgroepen te downloaden met gebruikmaking van verschillende Indexers kan je eens een kijkje nemen op de website onder deze link. Als er problemen zijn met de Engelse taal, kan je rechts bovenin Nederlands selecteren. In het overzicht op deze website staan alle beschikbare indexers.
3 uur geleden zei William:Bedoel je daar de usenet communitys mee? Of zijn dat een soort privé zoekmachines?
Dit heeft volgens mij een beetje betrekking op de linkjes die @vuurvogel76 heeft geplaatst in een andere topic. Als je wat meer duidelijkheid wil over de mogelijkheden om bestanden van Nieuwsgroepen te downloaden met gebruikmaking van verschillende Indexers kan je eens een kijkje nemen op de website onder deze link. Als er problemen zijn met de Engelse taal, kan je rechts bovenin Nederlands selecteren. In het overzicht op deze website staan alle beschikbare indexers.
Citaat van vuurvogel76 op 9 maart 2020, 13:02Goede bijdrage @Guardian enigste wat je soms ziet is een slechte nfo of geen nfo erbij.
Goede bijdrage @Guardian enigste wat je soms ziet is een slechte nfo of geen nfo erbij.
Citaat van Demo op 10 maart 2020, 13:29Op 9-3-2020 om 14:02 zei vuurvogel76:Goede bijdrage @Guardian enigste wat je soms ziet is een slechte nfo of geen nfo erbij.
Behalve de aanzienlijke lijst staat er veel info op deze website die misschien toch wel bij veel mensen onbekend is. Er staan ook een aantal linkjes tussen die eerder in een andere topic al door jou zijn aangeboden als aanvulling op de lijsten die op Duken.nl staan. Helaas is het voor heel veel leden denk ik niet duidelijk wat ze precies kunnen verwachten op die websites onder die linkjes zonder aanvullende informatie die ik helaas in jouw bijdragen ook niet terugzie en ook ik ben net als heel veel leden best wel redelijk bekend in deze scene, maar geen allesweter. Hopelijk staat er wat uitleg op de website onder mijn link die overgenomen kan worden en ter aanvulling geplaatst kan worden bij de verschillende lijsten in de Handleiding.
Op 9-3-2020 om 14:02 zei vuurvogel76:Goede bijdrage @Guardian enigste wat je soms ziet is een slechte nfo of geen nfo erbij.
Behalve de aanzienlijke lijst staat er veel info op deze website die misschien toch wel bij veel mensen onbekend is. Er staan ook een aantal linkjes tussen die eerder in een andere topic al door jou zijn aangeboden als aanvulling op de lijsten die op Duken.nl staan. Helaas is het voor heel veel leden denk ik niet duidelijk wat ze precies kunnen verwachten op die websites onder die linkjes zonder aanvullende informatie die ik helaas in jouw bijdragen ook niet terugzie en ook ik ben net als heel veel leden best wel redelijk bekend in deze scene, maar geen allesweter. Hopelijk staat er wat uitleg op de website onder mijn link die overgenomen kan worden en ter aanvulling geplaatst kan worden bij de verschillende lijsten in de Handleiding.
Citaat van sweet11 op 10 maart 2020, 13:505 minuten geleden zei Guardian:Behalve de aanzienlijke lijst staat er veel info op deze website die misschien toch wel bij veel mensen onbekend is. Er staan ook een aantal linkjes tussen die eerder in een andere topic al door jou zijn aangeboden als aanvulling op de lijsten die op Duken.nl staan. Helaas is het voor heel veel leden denk ik niet duidelijk wat ze precies kunnen verwachten op die websites onder die linkjes zonder aanvullende informatie die ik helaas in jouw bijdragen ook niet terugzie en ook ik ben net als heel veel leden best wel redelijk bekend in deze scene, maar geen allesweter. Hopelijk staat er wat uitleg op de website onder mijn link die overgenomen kan worden en ter aanvulling geplaatst kan worden bij de verschillende lijsten in de Handleiding.
Vuurvogel en Guardian, helaas maar de echte private indexers staan daar niet tussen.Er staan een paar zogenaamde private indexers tussen zoals Alt of Dog maar zijn absoluut niet te vergelijken met een PI. Reddit kan een goede bron zijn maar je komt de namen weinig tegen omdat het verboden is om deze te noemen maar heel soms glipt er 1 tussendoor. PI hebben vrijwel geen last van DMCA en hebben een hele goede indexer die bijna alles vindt.
Het is bijna hetzelfde verhaal als private trackers ( torrents dus ). Daar zitten heel veel zogenaamde private trackers tussen maar zijn gewoon toegankelijk. Voor nieuwkomers is het bijna onmogelijk geworden om lid te worden of je moet heel veel verstand hebben van deze materie en dan bedoel ik niet mijn geneuzel maar het echte werk zoals ; encoden, frame server programma's, demuxen etc etc. En je mag ook nog een examen afleggen waarvan dik 80 procent zakt.
5 minuten geleden zei Guardian:Behalve de aanzienlijke lijst staat er veel info op deze website die misschien toch wel bij veel mensen onbekend is. Er staan ook een aantal linkjes tussen die eerder in een andere topic al door jou zijn aangeboden als aanvulling op de lijsten die op Duken.nl staan. Helaas is het voor heel veel leden denk ik niet duidelijk wat ze precies kunnen verwachten op die websites onder die linkjes zonder aanvullende informatie die ik helaas in jouw bijdragen ook niet terugzie en ook ik ben net als heel veel leden best wel redelijk bekend in deze scene, maar geen allesweter. Hopelijk staat er wat uitleg op de website onder mijn link die overgenomen kan worden en ter aanvulling geplaatst kan worden bij de verschillende lijsten in de Handleiding.
Vuurvogel en Guardian, helaas maar de echte private indexers staan daar niet tussen.Er staan een paar zogenaamde private indexers tussen zoals Alt of Dog maar zijn absoluut niet te vergelijken met een PI. Reddit kan een goede bron zijn maar je komt de namen weinig tegen omdat het verboden is om deze te noemen maar heel soms glipt er 1 tussendoor. PI hebben vrijwel geen last van DMCA en hebben een hele goede indexer die bijna alles vindt.
Het is bijna hetzelfde verhaal als private trackers ( torrents dus ). Daar zitten heel veel zogenaamde private trackers tussen maar zijn gewoon toegankelijk. Voor nieuwkomers is het bijna onmogelijk geworden om lid te worden of je moet heel veel verstand hebben van deze materie en dan bedoel ik niet mijn geneuzel maar het echte werk zoals ; encoden, frame server programma's, demuxen etc etc. En je mag ook nog een examen afleggen waarvan dik 80 procent zakt.
Citaat van William op 10 maart 2020, 14:25@sweet11 Des te dieper je op deze materie in gaat, hoe moeilijker het wordt om het voor de gewone gebruiker nog overzichtelijk te houden in deze grabbelton aan mogelijkheden. Het verijst nu eenmaal enige expertise om je daar in te verdiepen. Dus mijn lijkt de lijst van @vuurvogel76 al redelijk afdoende om de gemiddelde downloader al te voorzien van een legio aan content. Maar ik ben het eens met @Guardian dat een aanvulling op wat je kan verwachten meer uitgediept mag worden.
@sweet11 Des te dieper je op deze materie in gaat, hoe moeilijker het wordt om het voor de gewone gebruiker nog overzichtelijk te houden in deze grabbelton aan mogelijkheden. Het verijst nu eenmaal enige expertise om je daar in te verdiepen. Dus mijn lijkt de lijst van @vuurvogel76 al redelijk afdoende om de gemiddelde downloader al te voorzien van een legio aan content. Maar ik ben het eens met @Guardian dat een aanvulling op wat je kan verwachten meer uitgediept mag worden.
Citaat van sweet11 op 10 maart 2020, 14:32Oh nee zo bedoelde ik het niet, uiteraard is dit een leuk begin maar als leek komt het mij te vaak neer op, u bent welkom maar om iets te downloaden moet je even je knip trekken.
Oh nee zo bedoelde ik het niet, uiteraard is dit een leuk begin maar als leek komt het mij te vaak neer op, u bent welkom maar om iets te downloaden moet je even je knip trekken.
Citaat van Demo op 10 maart 2020, 17:5527 minuten geleden zei sweet11:Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb maar mag je hier illegale bronnen noemen?
Ik denk dat deze laatste reacties allemaal verplaatst moeten gaan worden, want het gaat steeds meer offtopic. Dit soort vragen kunnen ook in de huiskamer gesteld worden. Maar om jouw vraag te beantwoorden @sweet11, kan je ook even de huisregels nalezen, waarbij ik denk ik nog wel even kan aanvullen dat het toegestaan is om te linken naar informatie over alle op Duken.nl genoemde Forum Onderdelen, maar absoluut niet naar een directe download mogelijkheid van illegale content.
27 minuten geleden zei sweet11:Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb maar mag je hier illegale bronnen noemen?
Ik denk dat deze laatste reacties allemaal verplaatst moeten gaan worden, want het gaat steeds meer offtopic. Dit soort vragen kunnen ook in de huiskamer gesteld worden. Maar om jouw vraag te beantwoorden @sweet11, kan je ook even de huisregels nalezen, waarbij ik denk ik nog wel even kan aanvullen dat het toegestaan is om te linken naar informatie over alle op Duken.nl genoemde Forum Onderdelen, maar absoluut niet naar een directe download mogelijkheid van illegale content.
Citaat van vuurvogel76 op 11 maart 2020, 12:5522 uur geleden zei sweet11:Vuurvogel en Guardian, helaas maar de echte private indexers staan daar niet tussen.Er staan een paar zogenaamde private indexers tussen zoals Alt of Dog maar zijn absoluut niet te vergelijken met een PI. Reddit kan een goede bron zijn maar je komt de namen weinig tegen omdat het verboden is om deze te noemen maar heel soms glipt er 1 tussendoor. PI hebben vrijwel geen last van DMCA en hebben een hele goede indexer die bijna alles vindt.
Je kan ook je eigen private indexer maken.
Maar terug komend op releases nieuwste etc dan staan ze toch eerder op torrent dan op usenet
En van die 80 % die zakt was ik toevallig 1 van de 20% die het wel haalde Bitsoup Ipt torrentleech filelist etc Legion Beyond en noem nog maar wat op...En idd je moet wel wat kunnen anders kom je er niet door
eigen indexer maken kan je hier doen https://www.howtogeek.com/120285/how-to-build-your-own-usenet-indexer/
22 uur geleden zei sweet11:Vuurvogel en Guardian, helaas maar de echte private indexers staan daar niet tussen.Er staan een paar zogenaamde private indexers tussen zoals Alt of Dog maar zijn absoluut niet te vergelijken met een PI. Reddit kan een goede bron zijn maar je komt de namen weinig tegen omdat het verboden is om deze te noemen maar heel soms glipt er 1 tussendoor. PI hebben vrijwel geen last van DMCA en hebben een hele goede indexer die bijna alles vindt.
Je kan ook je eigen private indexer maken.
Maar terug komend op releases nieuwste etc dan staan ze toch eerder op torrent dan op usenet
En van die 80 % die zakt was ik toevallig 1 van de 20% die het wel haalde Bitsoup Ipt torrentleech filelist etc Legion Beyond en noem nog maar wat op...En idd je moet wel wat kunnen anders kom je er niet door
eigen indexer maken kan je hier doen https://www.howtogeek.com/120285/how-to-build-your-own-usenet-indexer/
Citaat van Demo op 12 maart 2020, 05:34En toch blijkt weer dat de behoefte om offtopic te reageren groter is dan het redelijke verstand ingeeft.
En toch blijkt weer dat de behoefte om offtopic te reageren groter is dan het redelijke verstand ingeeft.