wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Stichting Brein mag illegale sites blokkeren?

Page 1 of 2Volgende

Zit net te kijken naar RTZ en daar zit onze grote vriend te verkondigen dat ze ,vanaf nu, al onze "illegale" sites kunnen laten blokkeren bij elke provider.

Is dit weer een storm in een glas water of heb tie mongool gelijk?

Edit.Er gaat wat fout? Nu heb ik het topic opeens aangemaakt, dat was door @poeloe666. Even fixen....

denk dat je gelijk hebt wordt een moeilijke tijd denk ik om de site's in de lucht te houden, geniet er nu nog van want voor je het weet???

1 uur geleden zei poeloe666:

Zit net te kijken naar RTZ en daar zit onze grote vriend te verkondigen dat ze ,vanaf nu, al onze "illegale" sites kunnen laten blokkeren bij elke provider.

Is dit weer een storm in een glas water of heb tie mongool gelijk?

Ā 

Je kan een antipathie hebben tegen bepaalde personen, maar om dat in deze strekking en taal op een Forum te plaatsen gaat mij toch wat te ver.Ā :huh:

En dan hou ik mezelf nog in, Skeletor.

Kijk eens wat deze mafklapper de laatste jaren al om zeep geholpen heeft.

43 minuten geleden zei Skeletor:

Je kan een antipathie hebben tegen bepaalde personen, maar om dat in deze strekking en taal op een Forum te plaatsen gaat mij toch wat te ver.Ā :huh:

Eens, is lastig tot welke wijze je kan uitspreken. Wat voor de een niks voorstelt kan voor de ander heel anders voorkomen.Ā 

Laten we er wel op letten 🄰 titel van topic is aangepast . Ik moet mij zelf nog even inlezen, maar blijkbaar kan Brein nu op verzoek sites blokkeren? 🤯 Los of ze hierin gelijk hebben geeft dit wel een vreemd beeld. Mag ik straks als stichting Duken sites blokkeren welke rechtsgeldig in de twijfel vallen? Computertaal staat ook vol handleidingen over downloaden, dat heb ik liever niet. 🧐 Maar goed,eerst even inlezen . šŸ‘

Er gaat wat fout? Nu heb ik het topic opeens aangemaakt, dat was door @poeloe666. Even fixen....

Excuus @poeloe666, bij de edit ging er iets mis. Hij staat nu als anoniem topic. Ik meld de fout aan bij de forum software leverancier.Ā šŸ¤”

tuurlijk joh

Ā 

Tim Kuik is natuurlijk al jarenlang het gezicht en de spreekbuis van BREIN, wat logisch is als Bestuurder en Jurist, maar BREIN bestaat uit meer dan alleen Tim Kuik en laten we wel eerlijk zijn en toegeven dat hij voor de belangen van rechthebbenden zijn werk zo goed mogelijk wil uitvoeren. Ooit zal er ook aan zijn optredens een einde komen en hopelijk zullen er omwegen gevonden worden voor de download liefhebbers om dat nog een aantal jaren te kunnen blijven doen.Ā ;)

mischien zit ik fout hoorĀ  ?

maar meest site zit in het buiten landĀ 

dus breinĀ  kan alleen blocken in nlĀ 

dus via het buiten land kan je dan toch op die site komenĀ 

dus gebruikĀ  vpn en via hun kan brein je niet tegen houdenĀ 

lijk mij danĀ 

Ā 

2 minuten geleden zei warmmer:

mischien zit ik fout hoorĀ  ?

maar meest site zit in het buiten landĀ 

dus breinĀ  kan alleen blocken in nlĀ 

dus via het buiten land kan je dan toch op die site komenĀ 

dus gebruikĀ  vpn en via hun kan brein je niet tegen houdenĀ 

lijk mij danĀ 

Ā 

Helaas zit je nu fout, want iedere website heeft een eigen webadres oftewel URL (Uniform Resource Locator). Wanneer BREIN via een Gerechtelijke uitspraak een blokkering mag afdwingen bij de Providers wordt de doorgifte van dat specifieke webadres geblokkeerd en krijg je simpel een mededeling in beeld van BREIN.

Page 1 of 2Volgende