wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Linken naar torrent of popcorn website illegaal?

Page 1 of 2Volgende

Hallo,

Ik heb een informatieve website over Popcorn Time opgezet waar ik wekelijks een uurtje of 2 aan werk.
Nou zie ik dat veel bezoekers lijken te zoeken naar de website van Popcorn Time.

Is het in Nederland toegestaan om te linken naar de website van Popcorn Time?
Ik vraag mij af of er wettelijk iets over bekend is.

Groeten,

Barkie

Goede vraag. Wettelijke weet ik helaas niet wat wel of niet precies mag. Daarover lopen nog wat rechtzaken. 

Wat ik wel zeker weet is dat het niet toegestaan is om te linken naar torrents. Bijvoorbeeld iemand zoekt de nieuwe Smurfen film dan mag je niet naar een torrent verwijzen (Link of file).

Volgens mij mag je wel vertellen en linken naar bijvoorbeeld thepiratebay of andere nzb / torrent sites. Dat gebeurt ook op alle grote commerciële websites. 

Informatief linken naar een popcorn Time site mag volgens mij ook. Maar dat is meer mijn interpretatie omdat ik de links overal zie. Maar wettelijk..... Dat durf ik niet te zeggen. Geen idee. :)

Bedankt voor je reactie!

Ik weet dat een directe link naar NZB of torrent bestanden niet toegestaan is.

En je hebt gelijk dat het overal voorkomt. 
Zelfs op Youtube staan er talloze links naar de popcorn websites maar ook naar NZB zoekmachines, torrent websites, etc.
Maar of het mag, ik weet het niet. 😐

Ik ga mijn advocaat even een mail sturen, mogelijk weet hij het.

Ook de bladen in de winkels liggen er nog vol mee. De bekende pc hulp bladen. 

Als je je advocaat advies vraagt ben ik ook wel erg benieuwd. Altijd handig om te weten. Dank!!

Ik ben erg nieuwsgierig.
Waarom zouden mensen wel naar een NZB zoekmachine of de PirateBay mogelijk linken maar niet naar Popcorn Time?
Als ik wat hoor dan deel ik het hier. Ik zal de vraag ook even op Tweakers stellen.

Toevallig nog iets gehoord @Barkie ik ben erg benieuwd ^_^

Ja, ik heb het aan mijn advocaat gevraagd en die weet het niet.:blink: Het gebied is te grijs, er is geen duidelijkheid. 
Het plaatsen van een NZB of torrent link naar een bestand dat auteursrechtelijk is beschermd, is verboden. Linken naar een newsreader of torrent client niet.
Op de index van de piratebay staan geen magnet links. Linken naar de voorpagina mag, naar een pagina waarop magnet links staan niet.
Popcorn Time schijnt helemaal een complex verhaal te zijn. Zolang ik naar de voorpagina van de Piratebay of Popcorn time link, is dat toegestaan.

De EU gaat binnenkort waarschijnlijk afdwingen dat het downloadverbod word gehandhaafd. Dan zal alles duidelijker zijn. :zielig:

@Kleine toevoeging, ik dacht laat ik de vraag op Tweakers stellen maar de antwoorden daar waren net zo vaag als overal. 
Mede daarom heeft een mod het topic gesloten. 

Bedankt voor de uitleg! Echt heel fijn, antwoord had ik verwacht maar dat geeft nu wat extra waarde. 

Het blijft een grijs gebied. Wij houden de richtlijnen aan van de computerbladen. Die zullen het ook wel goed weten wat meer zwart dan grijs is.

Daar worden de handleidingen over popcorntime en partners nog steeds geschreven. 

Whahahaha wat een goed bericht schrijf je hier:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/50675447#50675447

Ik lag in een stuit :D jammer dat zo een reactie volgt van een modje . 

14 uur geleden zei Duken:

Whahahaha wat een goed bericht schrijf je hier:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/50675447#50675447

Ik lag in een stuit :D jammer dat zo een reactie volgt van een modje . 

Ja, ik begon mij een klein beetje te ergeren aan de 'ik denk', 'misschien', 'mogelijk' en dergelijke reacties.
Het topic ging nergens heen, dus in een opwelling plaatste ik een normal vreemde tekst.
Ergens is het te begrijpen dat niemand een duidelijk sluitend antwoord had. Dat is er niet.
Waarschijnlijk zijn zelfs rechters er waarschijnlijk zeer verdeeld over.

Totaal offtopic, Duken:
Waarom bied je hier geen VPN diensten aan op partner basis? Met wederkerende inkomsten? Bij verleninging 10 - 30 % commissie?
Sluit perfect aan bij je doelgroep, je helpt mensen ermee, het is legaal, onderhoudsvrij en je verdient er meer aan dan de huidige advertenties.
Dat wil ik met de Popcorn/Torrent/VPN informatie website gaan doen, daarom denk ik er ineens aan.
Er zijn veel VPN providers die je met plezier zouden opnemen.
https://torguard.net/vpn-reseller-affiliate.php
https://www.purevpn.com/affiliate/vpn-affiliate.php
Zo zijn er zijn er natuurlijk nog tientallen.

Page 1 of 2Volgende