De makers van The Office US zijn terug met een nieuwe tiendelige vervolgserie, maar deze keer draait het niet om het kantoor van Dunder Mifflin. In plaats daarvan volgt de serie het personeel van een krantenbedrijf in Ohio dat langzaam ten onder gaat: de Toledo Truth Teller. Ooit een grote krant met meer dan duizend medewerkers, werkt het tegenwoordig met een klein groepje mensen. De gedrukte editie bestaat vooral uit nieuws van persbureaus, terwijl de website zich stort op clicks met nauwelijks leesbare artikelen. Dat verandert wanneer Ned Sampson (Domhnall Gleeson) idealistisch aan de slag gaat als nieuwe hoofdredacteur.
Gleeson vertelt: “Ned heeft journalistiek gestudeerd, maar is er nooit echt in aan de slag gegaan. Hij koos voor een veilige baan tot hij een soort midlifecrisis kreeg toen hij hoorde dat zijn vader een affaire had. Toen besefte hij dat de waarheid voor hem belangrijk was en besloot hij terug te keren naar de journalistiek.”
Ned’s eerste ambitie is groot: hij wil de redactie nieuw leven inblazen door veel nieuwe journalisten aan te nemen. Helaas blijkt er geen budget te zijn om dat waar te maken. Daarom overtuigt hij zijn administratief personeel om vrijwillig een journalistieke rol op zich te nemen. Via deze creatieve aanpak probeert Ned de krant, waarvan de gloriejaren ver achter liggen, nieuw elan te geven.
“Het is een krantenverhaal dat velen zullen herkennen,” zegt Gleeson. “Ned is niet per se de meest bekwame, maar zijn enthousiasme is precies wat de krant nodig heeft op dit moment.”
Niet iedereen omarmt zijn plannen. Esmeralda Grand (Sabrina Impacciatore), managing editor van de website en tijdelijk verantwoordelijk voor de krant vóór Ned’s komst, vreest haar plek te verliezen. Zij probeert Ned tegen te werken en vormt een directe rivalin in deze strijd om controle.
“Ned en Esmeralda botsen meteen,” aldus Gleeson. “Het is een dynamiek vol conflict waarbij Ned zijn uitdagingen moet aangaan, en Esmeralda speelt daarin een belangrijke rol.” Met een mix van humor en realisme belooft deze serie een frisse, vaak herkenbare kijk te geven op de veranderende wereld van de journalistiek, waarin idealisme en pragmatisme continu tegen elkaar afwegen.