wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Handleiding - VPN verbinding en anoniem downloaden

VorigePage 7 of 16Volgende

Weet niet precies waarom, moet ik ff goed zoeken :P

En ja het klopt, er is overal wel iets te vinden.

Je moet zelf gewoon kijken of ze niks loggen, en daarna gewoon testen. Blocken ze bij het downloaden? Goede snelheid? Weinig ping?

Volgens mij maken we het lastiger als dat het nu is. ;)

De bekende auteurs boeren gaan actief opzoek naar downloaders. Dit doen ze door ip-adressen te achterhalen welke je kan zien in en download cliënt. Met een VPN als PIA is jou eigen ip niet zichtbaar. Maar die van de VPN provider. Welke door een legio andere worden gebruikt.

De auteurs boer gaat hier niks mee doen, die hebben het druk zat met de 95 procent welke niet achter een vpn verbinding zitten. ^_^

Gewoon lekker doen @revdpoel :sorcerer:

5 minutes ago, Rikkert. said:

Weet niet precies waarom, moet ik ff goed zoeken :P

En ja het klopt, er is overal wel iets te vinden.

Je moet zelf gewoon kijken of ze niks loggen, en daarna gewoon testen. Blocken ze bij het downloaden? Goede snelheid? Weinig ping?

Maar hoe weet je of ze echt niets loggen tenzij je toegang hebt tot hun servers om het te controleren?

En niks loggen is onzin, er is geen provider die niets logt want dan kan je ook geen problemen fixen, logs zijn nodig om problemen op te sporen dus NO LOGGING = onzin naar mijn weten. Eerste wat je doet als er problemen zijn aan een server is de logs checken om te zien wat er aan de hand is, als je niet logt kan je ook geen misbruik opsporen, als ze niet loggen weten ze ook niet wat je doet, hoe willen ze dan voorkomen dat je fraude gaat zitten plegen via hun servers etc?

En wat loggen ze wel en niet, dat is de vraag. Maar als Provider wil je dus echt niet dat mensen gaan zitten frauderen via je servers of aanvallen uitvoeren, en dat stoppen ze zeer zeker wel, ga maar eens proberen een DDOS uit te voeren via VPN providers, dan wordt je echt zo geblocked, maar hoe doen zij dat dan als ze niets loggen? Ze zitten echt niet constant naar live verkeer te kijken daarvoor.

6 minutes ago, Duken said:

Volgens mij maken we het lastiger als dat het nu is. ;)

De bekende auteurs boeren gaan actief opzoek naar downloaders. Dit doen ze door ip-adressen te achterhalen welke je kan zien in en download cliënt. Met een VPN als PIA is jou eigen ip niet zichtbaar. Maar die van de VPN provider. Welke door een legio andere worden gebruikt.

De auteurs boer gaat hier niks mee doen, die hebben het druk zat met de 95 procent welke niet achter een vpn verbinding zitten. ^_^

Gewoon lekker doen @revdpoel :sorcerer:

Ja ik denk ook dat je je niet zo druk hoeft te maken om downloaden via een VPN provider, enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat je never nooit niet weet wat een VPN provider doet en wat niet, ik maak me zelf niet zo druk om downloaden, volgens mij kan je dat gewoon doen als de VPN provider aangeeft dat het mag, en er zijn er genoeg die dat aangeven, beetje googlen en kijken hoe lang het bedrijf bestaat en klaar, volgens mij zijn 9 van de 10 van die providers wel goed te vertrouwen voor zulk soort gebruik.

okee top ga eens kijken bij PIA en die @revdpoel zei en dan beslissen welke ik neem, gewoon voor het onzekere een vpn nemen, ook al zeggen vele tegen mij een seedbox is ook veilig maar toch.

3 hours ago, ShadowMaster said:

okee top ga eens kijken bij PIA en die @revdpoel zei en dan beslissen welke ik neem, gewoon voor het onzekere een vpn nemen, ook al zeggen vele tegen mij een seedbox is ook veilig maar toch.

Een seedbox of VPN maakt opzich geen verschil als het puur om downloaden van Torrents gaat, bij geen van deze twee opties wordt je IP verspreid.

Het enige andere voordeel wat je haalt uit een VPN is dat je je lokatie ook kunt veranderen naar bijvoorbeeld engeland of amerika om geoblocking te voorkomen, dit zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld BBC iPlayer kan gebruiken vanaf een Engels IP, als je bijvoorbeeld je Tablet en/of Smartphone connect met een VPN en je gaat naar de play store krijg je andere apps te zien als je vanaf Amerika of Engeland komt. Je kan het zien als uitzendinggemist.nl, die is alleen beschikbaar vanuit nederland, in andere landen hebben ze soort gelijke diensten die ook alleen vanaf dat land beschikbaar zijn, zoals channel 4 on demand in Engeland, en als je met een Amerikaans IP naar bijvoorbeeld de website van National Geographic gaat of andere soort gelijke websites kan je ook meer aflevering ed bekijken.

Ik zal deze VPN morgen installeren, zit bij HideIPVPN maar de servers in NL zijn te vaak offline. 
Zal de link gebruiken, bedankt voor de handleiding. :)

Ik ga de komende weken ook enkele VPN's proberen. Laat jullie weten welke, en wat ik er van vind ;)

24 minutes ago, Rikkert. said:

Ik ga de komende weken ook enkele VPN's proberen. Laat jullie weten welke, en wat ik er van vind ;)

Misschien kun je eens kijken naar proxy.sh, dat is samen met cryptostorm.is een van de weinige met extra beveiligings features zoals een anonieme token ipv username, en enkele andere technische snufjes zoals betere encryptie methodes dan de meeste andere, alsmede de mogelijkheid tot het gebruik van obfsproxy om je VPN verkeer te verbergen voor je provider etc...

Cryptostorm.is zou ik niet zo 1 2 3 aanraden voor Torrent gebruik, hij is echter wel handig voor ander gebruik waarbij je jezelf wilt verbergen, hij is ook verbonden met Tor bijvoorbeeld zodat als je op de VPN zit je direct Tor websites kunt bezoeken zonder zelf iets van Tor te hoeven installeren.

EDIT: NordVPN is ook een goede, die ondersteunen ook Obfsproxy, doen ook Tor over de VPN en P2P is toegestaan, ze hebben echter geen anoniem token systeem zoals proxy.sh.

Ook leuk om te testen, je kan naar proxy.sh connecten over Tor, en dan eerst naar Tor connecten met Pluggable Transport (https://www.torproject.org/docs/pluggable-transports.html.en) Om te verbergen voor je provider dat je naar Tor connect. Je kan dan dus dit doen:
[Eigen verbinding] -> [TOR] -> [Proxy.sh VPN] -> [Internet] en dan eventueel ook weer naar Tor over de VPN omdat die al naar Tor verbonden is lol
En dan met een anonieme gebruikers token inloggen op Proxy.sh :D Dit is volgens mij wel echt voor alle echt paranoide gebruikers, maar wel leuk om te testen vind ik :)

VorigePage 7 of 16Volgende