Handleiding - VPN verbinding en anoniem downloaden
Citaat van wortelepin op 28 februari 2019, 13:30Je schrijft "De prijzen op de website zijn genoemd in Amerikaanse dollars en vallen nog lager als je deze omrekent. Zo is de prijs van het jaarlijks abonnement per maand € 2.47 ". Echter als je van een pakket gebruik wilt maken, moet je de in US Dollars genoemde prijs in Euro's betalen! Ergo, $ 39,95 per jaar wordt dus € 39,95 per jaar.
Je schrijft "De prijzen op de website zijn genoemd in Amerikaanse dollars en vallen nog lager als je deze omrekent. Zo is de prijs van het jaarlijks abonnement per maand € 2.47 ". Echter als je van een pakket gebruik wilt maken, moet je de in US Dollars genoemde prijs in Euro's betalen! Ergo, $ 39,95 per jaar wordt dus € 39,95 per jaar.
Citaat van William op 28 februari 2019, 13:384 minuten geleden zei wortelepin:Ergo, $ 39,95 per jaar wordt dus € 39,95 per jaar.
Ja daar heb je gelijk in. Dit is een keer eerder genoemd door een lid en deze heeft ook contact gehad met PIA. Je hebt dit alleen als je betaalt via iDeal, bij de andere betaal mogelijkheden niet. Ze hadden een probleem met de leverancier van de iDeal koppeling. Had gehoopt dat dit al was verholpen. 🤨
4 minuten geleden zei wortelepin:Ergo, $ 39,95 per jaar wordt dus € 39,95 per jaar.
Ja daar heb je gelijk in. Dit is een keer eerder genoemd door een lid en deze heeft ook contact gehad met PIA. Je hebt dit alleen als je betaalt via iDeal, bij de andere betaal mogelijkheden niet. Ze hadden een probleem met de leverancier van de iDeal koppeling. Had gehoopt dat dit al was verholpen. 🤨
Citaat van Arietta op 6 maart 2019, 10:18Hallo lezer,
Ik heb een vraag en hoop dat ik hem hier mag stellen.
Ik post wel eens op spotnet maar sinds kort krijg ik de melding :
Uw usenet provider geeft een X-Trace door.
Hiermee zijn uw persoonsgegevens te achterhalen.Ja dat moet ik niet hebben natuurlijk (lijkt mij)
Heb als payserver sunnyusenet die geeft het nu pas 25 dagen door vandaar die melding van X-Trace.
Nu kreeg ik advies dat ik dan bij camelsystem powerpost bij
Newsserver de server van mijn vpn in moet vullen maar wat is dat dan van PIA
en port number.
Of kan ik dit ergens bij PIA doen.
Kunt u me hier een antwoord op geven zodat ik met een gerust hart weer kan posten.
Ik wacht het antwoord netjes af.
M.v.g. Arietta
Hallo lezer,
Ik heb een vraag en hoop dat ik hem hier mag stellen.
Ik post wel eens op spotnet maar sinds kort krijg ik de melding :
Uw usenet provider geeft een X-Trace door.
Hiermee zijn uw persoonsgegevens te achterhalen.
Ja dat moet ik niet hebben natuurlijk (lijkt mij)
Heb als payserver sunnyusenet die geeft het nu pas 25 dagen door vandaar die melding van X-Trace.
Nu kreeg ik advies dat ik dan bij camelsystem powerpost bij
Newsserver de server van mijn vpn in moet vullen maar wat is dat dan van PIA
en port number.
Of kan ik dit ergens bij PIA doen.
Kunt u me hier een antwoord op geven zodat ik met een gerust hart weer kan posten.
Ik wacht het antwoord netjes af.
M.v.g. Arietta
Citaat van Demo op 6 maart 2019, 11:51Hallo Arietta,
Ikzelf kan je daar geen antwoord op geven en hoop dat iemand anders op Duken.nl daar enige ervaring mee heeft, maar aangezien je aangeeft te posten op Spotnet, is het misschien raadzaam om op hun eigen forum die informatie op te vragen. In de handleiding van CamelSystem PowerPost zie ik geen mogelijkheid om een VPN adres in te vullen.
Hallo Arietta,
Ikzelf kan je daar geen antwoord op geven en hoop dat iemand anders op Duken.nl daar enige ervaring mee heeft, maar aangezien je aangeeft te posten op Spotnet, is het misschien raadzaam om op hun eigen forum die informatie op te vragen. In de handleiding van CamelSystem PowerPost zie ik geen mogelijkheid om een VPN adres in te vullen.
Citaat van Arietta op 6 maart 2019, 12:211 uur geleden zei Drifter:Hallo Arietta,
Ik heb al op Spotnet zitten zoeken maar daar schrijven ze dat je dan een andere payserver moet nemen b.v.b Eweka want die geeft het niet door maar heb pas Sunny weer betaald voor een half jaar dat is wel zonde.
Van PIA kan ik niets vinden.
1 uur geleden zei Drifter:Hallo Arietta,
Ik heb al op Spotnet zitten zoeken maar daar schrijven ze dat je dan een andere payserver moet nemen b.v.b Eweka want die geeft het niet door maar heb pas Sunny weer betaald voor een half jaar dat is wel zonde.
Citaat van Demo op 6 maart 2019, 13:281 uur geleden zei Arietta:Ik heb al op Spotnet zitten zoeken maar daar schrijven ze dat je dan een andere payserver moet nemen b.v.b Eweka want die geeft het niet door maar heb pas Sunny weer betaald voor een half jaar dat is wel zonde.
Uploaden naar nieuwsgroepen doe jij door gebruik te maken van het programma CamelSystem PowerPost waar je het adres van de uploadserver van Sunny Usenet met jouw wachtwoord in hebt staan en alleen daarmee is het mogelijk om iets te uploaden naar nieuwsgroepen. Het invullen van een VPN serveradres werkt niet om iets naar nieuwsgroepen te uploaden. Je kan je VPN aanzetten op het moment dat je iets upload, maar alles loopt gewoon via jouw payserver-adres en als Sunny Usenet gegevens van jouw account vrijgeeft als daar via een rechter om gevraagd wordt ben je gewoon het haasje. Je kan een upload naar Nieuwsgroepen-servers via je Usenet Account niet verbergen achter een VPN.
1 uur geleden zei Arietta:Ik heb al op Spotnet zitten zoeken maar daar schrijven ze dat je dan een andere payserver moet nemen b.v.b Eweka want die geeft het niet door maar heb pas Sunny weer betaald voor een half jaar dat is wel zonde.
Uploaden naar nieuwsgroepen doe jij door gebruik te maken van het programma CamelSystem PowerPost waar je het adres van de uploadserver van Sunny Usenet met jouw wachtwoord in hebt staan en alleen daarmee is het mogelijk om iets te uploaden naar nieuwsgroepen. Het invullen van een VPN serveradres werkt niet om iets naar nieuwsgroepen te uploaden. Je kan je VPN aanzetten op het moment dat je iets upload, maar alles loopt gewoon via jouw payserver-adres en als Sunny Usenet gegevens van jouw account vrijgeeft als daar via een rechter om gevraagd wordt ben je gewoon het haasje. Je kan een upload naar Nieuwsgroepen-servers via je Usenet Account niet verbergen achter een VPN.
Citaat van Arietta op 6 maart 2019, 14:04Oke,
Als ik het dus goed begrijp de volgende keer een payserver nemen die dit (nog)
niet door geeft. Nog een poosje wachten met uploaden dan is niet anders.
Dank je wel voor het snelle antwoord.
Oke,
Als ik het dus goed begrijp de volgende keer een payserver nemen die dit (nog)
niet door geeft. Nog een poosje wachten met uploaden dan is niet anders.
Dank je wel voor het snelle antwoord.
Citaat van William op 6 maart 2019, 18:39De vraag is mij niet helemaal duidelijk. Maar helaas is er voor uploaders van content op nieuwsgroepen een ´extra´ probleem los van het IP adres wat verborgen wordt via de VPN.
Als je download vanaf nieuwsgroepen i.c.m. VPN is er niet te achterhalen wie de content heeft gedownload. Er worden geen sporen achtergelaten en de VPN zorgt ervoor dat je dus veilig kan downloaden.
Bij het uploaden (bijvoorbeeld het plaatsen van films op nieuwsgroepen servers) laat je een "ID" achter. Dit is een voorbeeld van een usenet id:
http://www.binsearch.info/?max=250&g=free.pt&a=Crionics+<7KKOtWhGKbWKfbPKmw55RpWHUSrmtYueTl6ef7-sCLTQm-pcLtRIqxHiermee kan je ook iemand 'blacklisten' of 'whitelisten' etc. Deze ID is soms te achterhalen naar de usenet provider. Hoe dit precies werkt is mij niet duidelijk maar een stichting als Brein zou dus er achte rkunnen komen welke usenet provider de content heeft geplaatst. Op basis daarvan kunnen ze via het ID achterhalen wie het is bij de Usenet provider. Brein zou dan aan de usenet provider de NAW gegevens van het ID kunnen opvragen. Dit kan vast ook weer via een rechter oid. Als je dus betaald op de usenet provider met je gewone bank gegevens en je gewone email adres kan bijvoorbeeld Brein zien wie er achter zit.
Lang verhaal.... maar het uploaden van content is echt geen pretje. Kudo's voor de heren en dames die het doen! Volgens mij zit ik zo ongeveer goed, misschien zijn er leden die het beter weten. Ik hoor het graag. dank
De vraag is mij niet helemaal duidelijk. Maar helaas is er voor uploaders van content op nieuwsgroepen een ´extra´ probleem los van het IP adres wat verborgen wordt via de VPN.
Als je download vanaf nieuwsgroepen i.c.m. VPN is er niet te achterhalen wie de content heeft gedownload. Er worden geen sporen achtergelaten en de VPN zorgt ervoor dat je dus veilig kan downloaden.
Bij het uploaden (bijvoorbeeld het plaatsen van films op nieuwsgroepen servers) laat je een "ID" achter. Dit is een voorbeeld van een usenet id:
http://www.binsearch.info/?max=250&g=free.pt&a=Crionics+<7KKOtWhGKbWKfbPKmw55RpWHUSrmtYueTl6ef7-sCLTQm-pcLtRIqx
Hiermee kan je ook iemand 'blacklisten' of 'whitelisten' etc. Deze ID is soms te achterhalen naar de usenet provider. Hoe dit precies werkt is mij niet duidelijk maar een stichting als Brein zou dus er achte rkunnen komen welke usenet provider de content heeft geplaatst. Op basis daarvan kunnen ze via het ID achterhalen wie het is bij de Usenet provider. Brein zou dan aan de usenet provider de NAW gegevens van het ID kunnen opvragen. Dit kan vast ook weer via een rechter oid. Als je dus betaald op de usenet provider met je gewone bank gegevens en je gewone email adres kan bijvoorbeeld Brein zien wie er achter zit.
Lang verhaal.... maar het uploaden van content is echt geen pretje. Kudo's voor de heren en dames die het doen! Volgens mij zit ik zo ongeveer goed, misschien zijn er leden die het beter weten. Ik hoor het graag. dank
Citaat van Arietta op 7 maart 2019, 09:0314 uur geleden zei Draakie:De vraag is mij niet helemaal duidelijk. Maar helaas is er voor uploaders van content op nieuwsgroepen een ´extra´ probleem los van het IP adres wat verborgen wordt via de VPN.
http://www.binsearch.info/?max=250&g=free.pt&a=Crionics+<7KKOtWhGKbWKfbPKmw55RpWHUSrmtYueTl6ef7-sCLTQm-pcLtRIqxHiermee kan je ook iemand 'blacklisten' of 'whitelisten' etc. Deze ID is soms te achterhalen naar de usenet provider. Hoe dit precies werkt is mij niet duidelijk maar een stichting als Brein zou dus er achte rkunnen komen welke usenet provider de content heeft geplaatst. Op basis daarvan kunnen ze via het ID achterhalen wie het is bij de Usenet provider. Brein zou dan aan de usenet provider de NAW gegevens van het ID kunnen opvragen. Dit kan vast ook weer via een rechter oid. Als je dus betaald op de usenet provider met je gewone bank gegevens en je gewone email adres kan bijvoorbeeld Brein zien wie er achter zit.
Goede morgen Draakie,
Heb het begrepen.
Is beter om helemaal niet te posten, is te link.
Er staan te hogen boetes op en dat is ook wel te begrijpen.
Jammer dat het niet anders kan.
Maar ja alles wat nou net niet mag is juist zo leuk
![]()
Ontzettend bedankt voor de inlichting ben weer wat wijzer geworden.
Fijn dat je op dit forum terecht kan met veel vragen en zo mooi dat je zo'n snel antwoord krijg.
Fijne dag allemaal
Groet Arietta
14 uur geleden zei Draakie:De vraag is mij niet helemaal duidelijk. Maar helaas is er voor uploaders van content op nieuwsgroepen een ´extra´ probleem los van het IP adres wat verborgen wordt via de VPN.
Goede morgen Draakie,
Heb het begrepen.
Is beter om helemaal niet te posten, is te link.
Er staan te hogen boetes op en dat is ook wel te begrijpen.
Jammer dat het niet anders kan.
Maar ja alles wat nou net niet mag is juist zo leuk
Ontzettend bedankt voor de inlichting ben weer wat wijzer geworden.
Fijn dat je op dit forum terecht kan met veel vragen en zo mooi dat je zo'n snel antwoord krijg.
Fijne dag allemaal
Groet Arietta