wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Handleiding - VPN verbinding en anoniem downloaden

VorigePage 13 of 16Volgende
On 1/24/2019 at 6:44 AM, Duken said:

Goede service op Duken.nl ;)

Ik heb mijn PIA op mijn telefoon op auto staan en op mijn pc op de servers in Nederland. Het kan wel eens voorkomen dat de servers in Nederland traag voelen maar als je opnieuw verbind of op Auto plaats is het weer verholpen. Misschien is dan de server over belast of zijn ze bezig met werkzaamheden. 

Maar mijn PIA cliënt staat altijd aan. Bij het starten van Windows 10 komt hij netjes op ;)

Advies is dus te doen wat goed voelt. En ook hier klopt het wat drifter zegt, bij elke optie die is gebruikt is je VPN actief en je persoonlijke IP adres niet te achterhalen. 🤗

Jouw persoonlijk IP adres niet, maar wel dat van de VPN provider. En dan is het afwachten hoelang het duurt eer er actie wordt ondernomen tegen bepaald cliënteel van de VPN provider. Ik weet dat jullie dat bedoelen met "betrouwbaarheid" in de scores, maar dat is maar naar eigen inschatting van de wetgeving. De meeste VPN providers zeggen niet te loggen en geen logs bij te houden, maar daar moet je ze ook maar op hun woord geloven. Laat staan dat de VPN provider op een gegeven moment stilletjes overgenomen wordt door de overheid en iedereen maar lustig laat downloaden om de gegevens te kunnen registreren. Dit soort van VPN providers wordt maar getolereerd zolang het sop de kolen niet waard is. Eens er te veel volk op zit die auteursrechtenschendingen begaat, dán wordt het interessant voor andere organisaties om actie te ondernemen.

Zelf maak ik liever gebruik van ip filterlijsten en vereis ik encryptie in de torrent client. Mocht je dat gebruiken in combinatie met een VPN, dan zit je imho opnieuw een pak veiliger dan niet filteren.

1 uur geleden zei Lunaris:

De meeste VPN providers zeggen niet te loggen en geen logs bij te houden, maar daar moet je ze ook maar op hun woord geloven. Laat staan dat de VPN provider op een gegeven moment stilletjes overgenomen wordt door de overheid.

Wel erg ver gezocht...dan kan je beter stoppen met je computer. Straks heeft de overheid je harddisk via een chip overgenomen ;)

Los daarvan werken ip lijsten naar mijn idee meer dan schijn. Bewezen is dat een goede VPN providers de juiste bescherming biedt. Wie zegt dat de ip filterlijsten alle adressen bevatten van copyright diensten? :)

4 uur geleden zei Lunaris:

maar wel dat van de VPN provider

Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar zodra je VPN ingeschakeld is krijg je van de VPN-provider een IP-adres toegewezen die uit een giga box wordt gehaald die vol zit met IP-adressen en volkomen willekeurig is. Dit IP-adres lijdt nooit naar de VPN-provider waar jij een account hebt en is op die manier ook niet te achterhalen. Ik begrijp dus even niet @Lunaris waar dit doemdenken vandaan komt en als iedereen op de door jou voorgestelde manier moet downloaden is BREIN in no time Gods gelukkig want dan stopt iedereen gewoon.

28 minuten geleden zei Drifter:

een IP-adres toegewezen die uit een giga box wordt gehaald die vol zit met IP-adressen en volkomen willekeurig is

Bijna gelijk :)

je krijgt inderdaad een willekeurig ip adres uit een doos van jouw VPN provider. (Niet alle VPN providers). Dit IP adres wordt gebruikt door 100derden VPN gebruikers op dat moment. In de praktijk kan je dus zien wat er allemaal gedownload is op dit adres maar je hebt geen idee wie. 😎

met je eigen ip-adres kan je dus wel zien wat er mee is gedownload.

de praktijk in werkelijkheid, open maar eens

http://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/?ip

En daarom VPN 🥰

11 uur geleden zei Duken:

met je eigen ip-adres kan je dus wel zien wat er mee is gedownload.

de praktijk in werkelijkheid, open maar eens

http://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/?ip

Dat is onder deze link op mijn eigen IP-adres dus helemaal niets want ik doe helemaal niets met torrent downloads. Maar ik begrijp waar je op doelt uiteraard en dat iedere VPN provider zijn/haar eigen doos met IP-adressen heeft was ook duidelijk bij mij. 😉

privateinternetaccess-software.jpg

Private Internet Access 1.0.1

Private Internet Access heeft een nieuwe versie van zijn vpn-client uitgebracht. PIA is een betaalde vpn-dienst met clients voor Windows, macOS, Linux, Android en iOS. Daarnaast is er een browserextensie voor Google Chrome. PIA heeft een groot aantal servers in 33 landen, waaronder in Nederland. Afhankelijk van het gekozen abonnement kost de dienst tussen de drie en zeven dollar per maand en voor aanschaf kan het zeven dagen gratis worden getest.

Goedemorgen  ik heb ook PIA Maar printen en e.mail ontvangen lukt niet dan moet ik hem uitzetten.

iemand daar ook last van.

8 minuten geleden zei Beauf:

Goedemorgen  ik heb ook PIA Maar printen en e.mail ontvangen lukt niet dan moet ik hem uitzetten.

iemand daar ook last van.

Heb wel de mogelijkheid tot LAN verkeer toestaan aanstaan? Ik heb dit namelijk niet eerder gehoord. 
Wat voor printer heb je en waarmee bekijk je je email?

image.png

Outlook 2016  en HP 6520 

Bedankt ik heb toestemming tot LAN verkeer ingeschakeld zal kijken of het opgelost is.

VorigePage 13 of 16Volgende