za. mei 17th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

ExpressVPN, HideIPVPN, PIA VPN ervaringen

VorigePage 3 of 15Volgende

Nee, ik ben ook niet van plan om Smart DNS te gaan gebruiken.
Reactie nummer 3 is inmiddels ook binnen, zie ik net.

Ik moet ExpressVPN volledig verwijderen en opnieuw installeren.
Dat zal ik straks eens gaan proberen. Vooral de laatste zin in deze e-mail is nogal grappig:

‘If it still fails, you can either turn off Network Lock on the VPN app or turn off the VPN directly.’

Uhm, juist. Als ik de optie ‘Network Lock’ uitzet, dan wordt ook de optie "Allow access to local network devices such as network shares or printers” uitgezet. Dan is het niet raar dat je NAS niet zichtbaar is.
En verder, je betaalt voor een VPN om hem vervolgens uit te schakelen als iets niet goed werkt?

Ja, tegenwoordig zit de support van vele online bedrijven in Pakistan en soortgelijke landen.
Het lijkt soms alsof ze een reactie knippen en plakken zonder de vraag überhaupt te lezen...
IPvanish, HideIPVPN, ik wil ze niet eens meer benaderen als ik vragen heb, het roept alleen maar meer vragen en irritatie op.

Nou inderdaad. Goed dat ze zo snel reageren, maar dit soort ‘tips’ slaan nergens op. Ik heb inmiddels de boel opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat.
Het enigste ‘voordeel’ is dat de NAS nu langer is te benaderen via Finder. Echter, er is wel een ‘maar’. Zie hieronder.

Om een idee te geven: In Finder staat onder ‘Shared’ normaal gesproken het volgende als het om de NAS gaat.

Met VPN uit:
‘Naam NAS’
‘Naam NAS (AFP)’
Naam NAS (TimeMachine)’

Met VPN aan:
‘Naam NAS’

Dus al met al, het werkt nog steeds niet zoals ik gewend ben.  De dingen die je met dit soort problemen probeert te doen, zijn nu wel zo’n beetje nagelopen, al zeg ik het zelf.
Ik zal ze morgen nogmaals een e-mail sturen, dat het opnieuw installeren niet heeft geholpen. En dat ik gebruik wil maken van de van de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie. Het is niet anders.

Mijn ervaring is dat eindeloos blijven mailen met een duidelijke vraag er uiteindelijk toe leidt dat ze het naar een hogere support ring doorsturen.
Meestal zitten daar geen apen te knippen en te plakken voor een zak pinda's maar mensen die de vragen wel lezen en oplossen indien mogelijk.
Persoonlijk zou ik net zo lang doorgaan, als ik tevreden zou zijn met de dienst. En dan op dag 28-29 opzeggen als ze het nog niet hebben opgelost.
Het probleem uitgebreid aankaarten op Reddit en Facebook doet trouwens echt wonderen... Meestal zijn ze er dan binnen een uur mee bezig. :P

Ik ben benieuwd hoe Pia VPN jou bevalt @Monkie. Zeker icm met je nas. 

Wel lullig van express VPN. :cat:

10 uur geleden zei Meh Meh:

Mijn ervaring is dat eindeloos blijven mailen met een duidelijke vraag er uiteindelijk toe leidt dat ze het naar een hogere support ring doorsturen.
Meestal zitten daar geen apen te knippen en te plakken voor een zak pinda's maar mensen die de vragen wel lezen en oplossen indien mogelijk.
Persoonlijk zou ik net zo lang doorgaan, als ik tevreden zou zijn met de dienst. En dan op dag 28-29 opzeggen als ze het nog niet hebben opgelost.
Het probleem uitgebreid aankaarten op Reddit en Facebook doet trouwens echt wonderen... Meestal zijn ze er dan binnen een uur mee bezig. :P

Dat kan inderdaad een optie zijn. Al.blijf ik natuurlijk niet bezig. Ik stuur ze een mail waarin ik duidelijk aangeef wat er aan de hand is. We hebben nu meerdere dingen geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Ik kan zelf zo snel niets meer bedenken wat ik nog kan proberen als het om de VPN app gaat.
Ik stuur ze straks een laatste e-mail, waarin ik aangeef dat het opnieuw installeren niet heeft geholpen. En dat ik gebruik wil maken van hun 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie.

10 uur geleden zei Duken:

Ik ben benieuwd hoe Pia VPN jou bevalt @Monkie. Zeker icm met je nas. 

Wel lullig van express VPN. :cat:

Ik zal PIA later deze week gaan testen. Ik maak eerst gebruik van het aanbod van @Meh Meh, om via zijn VPN even te testen of de NAS dan wel netjes is te benaderen via Finder.
Het is inderdaad raar dat ze met zo’n ‘tip’ komen. Schijnbaar wist diegene die de laatste mail stuurde, ook geen andere opties meer. En ja, dan zet je hem toch gewoon uit. Probleem opgelost. :P

Eerder vanmiddag kreeg ik een reactie op de mail die ik vanochtend stuurde.
Ze begrijpen dat ik gebruik wil maken van de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie.
Dit is inmiddels ook in gang gezet, en met ongeveer 7 werkdagen moet het geld weer op me Paypal-rekening staan.

Als je HideIPVPN een uurtje of 2 wilt proberen hoor ik het graag.

Je kan ook kijken of PIA wel werkt, die zijn iets goedkoper.

Als dat kan, graag  Een paar uurtjes is meer dan genoeg, om te kijken of met HideIPVPN me NAS wel netjes te benaderen is via Finder.
Later deze week zal ik PIA gaan testen. :)

Tot morgenochtend is ook goed, ik heb die VPN vandaag niet nodig.
SVP niet weer het Pentagon hacken, ik heb al genoeg gezeik aan mijn hoofd. :D

VorigePage 3 of 15Volgende