ExpressVPN, HideIPVPN, PIA VPN ervaringen
Citaat van William op 1 januari 2018, 13:53Op 9-12-2017 om 09:15 zei Monkie:Ik wou eerst Goose VPN gaan testen. Helaas bevat deze VPN geen killswitch optie. Dat is toch wel een must, vind ik.
Goose VPN is al een tijd bezig met een killswitch-functie. Deze functie zal waarschijnlijk over 2 maanden worden toegevoegd.. Deze VPN staat dus op me lijstje om over een aantal maanden alsnog te gaan testen.
Op 9-12-2017 om 09:15 zei Monkie:Ik wou eerst Goose VPN gaan testen. Helaas bevat deze VPN geen killswitch optie. Dat is toch wel een must, vind ik.
Goose VPN is al een tijd bezig met een killswitch-functie. Deze functie zal waarschijnlijk over 2 maanden worden toegevoegd.. Deze VPN staat dus op me lijstje om over een aantal maanden alsnog te gaan testen.
Citaat van William op 3 januari 2018, 13:57Het geld is al enkele dagen geleden aangekomen en het aantal dagen werden ook gelijk toegevoegd aan me account.
Door de feestdagen heeft het wat langer geduurd, maar het testen van oVPN gaat beginnen.
Een eerste indruk volgt binnen enkele dagen.
Het geld is al enkele dagen geleden aangekomen en het aantal dagen werden ook gelijk toegevoegd aan me account.
Door de feestdagen heeft het wat langer geduurd, maar het testen van oVPN gaat beginnen.
Een eerste indruk volgt binnen enkele dagen.
Citaat van William op 4 januari 2018, 14:20Als een soort back-up, heb ik een kleine 2 weken geleden een extra maandje bij PIA genomen.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar al 2 weken lang is de snelheid zo onstabiel als iets.Ik mag blij zijn als de downloadsnelheid de 25MB/s haalt Normaal was dat rond de 40 a 44MB/s op de Nederlandse server.
Normaal had ik nergens last van, en nu zakt de downloadsnelheid in. Getest op alle servers. Als dit zo blijft, dan valt PIA af.oVPN draait nu een dag. Tijd voor een eerste indruk.
Ik moet zeggen dat de eerste indruk zeer goed is. Zeker als het op downloadsnelheid aankomt. Na diverse tests haal ik vrijwel exact dezelfde snelheid als zonder VPN: 48MB/s. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Pluspunten:
- Prima downloadsnelheid
- Stabiele verbinding
- De app ziet er prima en duidelijk uit
- Te gebruiken op 4 apparaten
- Betalen in cash is mogelijk
- Er worden geen logs bijgehouden
- 10 dagen niet-goed-geld-terug garantie
- Killswitch
- NAS is prima te benaderen
- Automatisch verbinden met de beste/snelste server *
- Contact opnemen met de support afdeling vanuit de app.
* Je hebt de mogelijkheid om:
Automatisch verbinding te maken met de server welke op dat moment het beste is.
Automatisch verbinding maken met de beste server in:
- Zweden
- Duitsland
- Nederland
- Canada
- USA
- Noorwegen
Ook is het mogelijk om handmatig verbinding te maken met een van de servers uit bovenstaande landen.
Minpunten:
- Geen ingebouwde speedtest.
- Relatief weinig servers beschikbaar.
- Prijs is wat aan de hoge kant
Cijfer: 9/10
Als een soort back-up, heb ik een kleine 2 weken geleden een extra maandje bij PIA genomen.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar al 2 weken lang is de snelheid zo onstabiel als iets.
Ik mag blij zijn als de downloadsnelheid de 25MB/s haalt Normaal was dat rond de 40 a 44MB/s op de Nederlandse server.
Normaal had ik nergens last van, en nu zakt de downloadsnelheid in. Getest op alle servers. Als dit zo blijft, dan valt PIA af.
oVPN draait nu een dag. Tijd voor een eerste indruk.
Ik moet zeggen dat de eerste indruk zeer goed is. Zeker als het op downloadsnelheid aankomt. Na diverse tests haal ik vrijwel exact dezelfde snelheid als zonder VPN: 48MB/s. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Pluspunten:
- Prima downloadsnelheid
- Stabiele verbinding
- De app ziet er prima en duidelijk uit
- Te gebruiken op 4 apparaten
- Betalen in cash is mogelijk
- Er worden geen logs bijgehouden
- 10 dagen niet-goed-geld-terug garantie
- Killswitch
- NAS is prima te benaderen
- Automatisch verbinden met de beste/snelste server *
- Contact opnemen met de support afdeling vanuit de app.
* Je hebt de mogelijkheid om:
Automatisch verbinding te maken met de server welke op dat moment het beste is.
Automatisch verbinding maken met de beste server in:
- Zweden
- Duitsland
- Nederland
- Canada
- USA
- Noorwegen
Ook is het mogelijk om handmatig verbinding te maken met een van de servers uit bovenstaande landen.
Minpunten:
- Geen ingebouwde speedtest.
- Relatief weinig servers beschikbaar.
- Prijs is wat aan de hoge kant
Cijfer: 9/10
Citaat van Duken op 4 januari 2018, 16:21Dank! Ovpn ga ik nog toevoegen.
Ik heb Pia actief in browser op me werk via Chrome plugin, op mijn servert en Android en heb geen problemen met traagheid.
Downloaden gaat nog via de volle pond. Server keuze staat op automatic .
Ik zal zo een speedtest uitvoeren. Vreemd....
Dank! Ovpn ga ik nog toevoegen.
Ik heb Pia actief in browser op me werk via Chrome plugin, op mijn servert en Android en heb geen problemen met traagheid.
Downloaden gaat nog via de volle pond. Server keuze staat op automatic .
Ik zal zo een speedtest uitvoeren. Vreemd....
Citaat van William op 4 januari 2018, 18:04Het is inderdaad erg vreemd. Toen er nog niets aan de hand was, haalde ik tijdens Ziggo speedtests ongeveer 300 - 350Mbps.
Sinds 2 weken haal ik met speedtest ongeveer 100 - 150Mbps. Regelmatig getest, zowel in de ochtend, middag als avond.Nu met oVPN haal ik met Ziggo speedtests rond de 370 - 395Mbps. Wat vrijwel hetzelfde is als zonder VPN.
Het is inderdaad erg vreemd. Toen er nog niets aan de hand was, haalde ik tijdens Ziggo speedtests ongeveer 300 - 350Mbps.
Sinds 2 weken haal ik met speedtest ongeveer 100 - 150Mbps. Regelmatig getest, zowel in de ochtend, middag als avond.
Nu met oVPN haal ik met Ziggo speedtests rond de 370 - 395Mbps. Wat vrijwel hetzelfde is als zonder VPN.
Citaat van William op 6 januari 2018, 11:18oVPN draait inmiddels ook op me iPhone. Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden over deze VPN-provider ben. Dit is voor nu zeker een blijvertje
oVPN draait inmiddels ook op me iPhone. Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden over deze VPN-provider ben. Dit is voor nu zeker een blijvertje
Citaat van William op 9 februari 2018, 07:19Maandje oVPN zit er bijna op. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over deze VPN-provider. Zeer stabielere verbinding en snelheid.
Maandje oVPN zit er bijna op. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over deze VPN-provider. Zeer stabielere verbinding en snelheid.