vr. mei 16th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

ExpressVPN, HideIPVPN, PIA VPN ervaringen

VorigePage 11 of 15Volgende

Dan blijf ik nog maar bij PIA. Een van de beste VPN providers met de laagste prijs. 

Addertje is de verouderde software ;)

NordVPN gaat het helaas ook niet worden. Verder zorgt de optie CyberSec ervoor dat sommige websites niet te bereiken zijn.
Dit weekend is IVPN aan de beurt. Hopelijk bevalt deze VPN me wel, zodat ik weer eens een volledige maand kan gaan testen.

Heb je straks niet alle grote en bekende VPN providers gehad? Je zult straks een abonnementje moeten afsluiten.

Had iemand nou nog een kortingscode / actie voor VPN van PIA?

Ik wou eerst Goose VPN gaan testen. Helaas bevat deze VPN geen killswitch optie. Dat is toch wel een must, vind ik. Nu is dus IVPN aan de beurt, daar lees ik ook goede verhalen over.

Uiteraard moet ik ooit de knoop doorhakken. Wellicht dat ik na IVPN nog een VPN-boer ga testen, en dat ik daarna besluit welke het gaat worden. Dan heb ik er in ieder geval genoeg getest.

IVPN draait een nu een aantal uur.  De eerste indruk is positief.

Pluspunten:

• Stabiele verbinding.
  • Gratis proefperiode van 3 dagen. Annuleer je binnen deze periode, dan wordt er geen geld afgeschreven.
  • 7 dagen niet-goed-geld-terug garantie.
  • Er worden geen logs bijgehouden..
  • Multihop mogelijkheid.
  • Killswitch.
  • NAS is prima te benaderen.
  • De downloadsnelheid is netjes te noemen. Na diverse speedtests en test downloads, haal ik op de Nederlandse server een snelheid van ongeveer 30 a 35MB/s. Op de andere servers haalde ik tijdens de tests ongeveer een snelheid van 20MB/s.

Minpunten:

• Vrij dure VPN-provider | $15 per maand | $40 per kwartaal | $100 per jaar |
  • De app ziet er wat simpel uit.
  • Geen ingebouwde speedtest.
  • Relatief weinig servers.

Wat is je snelheid zonder VPN?

20 minuten geleden zei Rikkert.:

Wat is je snelheid zonder VPN?

Zonder VPN is dat 48MB/s.  Vrij netjes lijkt me, zeker als ik met andere VPN-boeren, met uitzondering van PIA,  lang niet in de buurt kwam van 30MB/s en de snelheid vrij onstabiel was.

Tot nu toe heb ik 2 VPN-boeren waarbij de snelheid in mijn geval prima is. 1: PIA met een snelheid tussen de 40 a 45MB/s. 2: IVPN met een snelheid tussen de 30 a 35MB/s

IVPN ben ik tot nu toe erg tevreden over. Soms uitschieters naar 40MB/s. Jammer dat ze redelijk duur zijn. Na de trial van 3 dagen, ga ik nog 1 andere VPN-boer proberen.
En dat wordt Mullvad.  Kijken of deze in me top 3 met VPN-boeren komt te staan.

Als je die hebt gedaan maak ik een verslag van je ervaringen :) dat kan een mooi artikel worden. :proost:

Ik ben Mullvad sinds gisteravond aan het testen. Je krijgt 3 uur de tijd om Mullvad gratis te testen.
Heb je langer nodig? Stuur een mailtje en ze plakken er wat dagen bij. In mijn geval kreeg ik 3 dagen extra. Toch netjes.

De VPN-servers die ik heb getest:

• De 18 beschikbare Nederlandse servers.
  • De 2 beschikbare Belgische servers.
  • De 2 beschikbare Franse servers.
  • De 8 beschikbare Duitse servers.
  • De 7 beschikbare UK servers.
  • Meerdere USA servers. Het zijn er nog al wat, dus ik heb ze niet allemaal getest.
  • Meerdere Zweedse servers. Het zijn er nog al wat, dus ik heb ze niet allemaal getest.

Uiteraard zijn er nog meer servers beschikbaar. Al heb ik met bovenstaande toch een goed overzichtje.

Tijdens diverse speedtests zowel gisteravond als vanochtend, ligt de snelheid ongeveer tussen de 60Mbps en 150Mbps. Veel hoger komt de snelheid niet. Ook de uploadsnelheid verschilt per server. In veel gevallen ligt deze snelheid tussen de 20Mbps en 40Mbps.
Tijdens het downloaden haal ik snelheden die ongeveer liggen tussen de 20MB/s en 35MB/s.

Pluspunten:

• Goedkope VPN | 5 euro per maand |
  • Er is enkel een accountnummer nodig.
  • Stabiele verbinding.
  • Mogelijkheid om cash geld op te sturen.  Ieder bedrag is mogelijk. Bijvoorbeeld 10 euro voor 60 dagen. Naast het geld, dient enkel het accountnummer bijgevoegd te worden. De extra dagen worden toegevoegd zodra het geld binnen is.
  • Er worden geen logs bijgehouden.
  • Je hebt 3 uur de tijd om de VPN gratis te proberen. Wil je langer testen? Stuur ze dan een mail.
  • 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie. *
  • Killswitch.
  • NAS prima te benaderen.

* Vanwege anti-witwaswetten geldt de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie niet voor cash betalingen.

Minpunten:

• De app ziet er erg simpel uit.
  • Geen ingebouwde speedtest.
  • Downloadsnelheid valt tegen.
  • Het veranderen van server moet handmatig gedaan worden.
VorigePage 11 of 15Volgende