vr. mei 16th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

ExpressVPN, HideIPVPN, PIA VPN ervaringen

VorigePage 10 of 15Volgende
27 minuten geleden zei Pistolebob:

De meeste routers zijn helaas nog niet krachtig genoeg om realtime versleuteling op 100Mbit+ aan te kunnen.

Dat is inderdaad zo, goed om over na te denken. Momenteel maak ik gebruik van een Netgear X6 R8000.

NordVPN draait inmiddels. Laat het testen maar beginnen :)

ik heb ook voor het eerst een vpn genomen toch om nog meer risico te voorkomen dat mensen mee kijken, ik heb dan wel ook een seedbox maar toch.

ikheb gekozen voor Pia .

nu ik dus een andere ip adres heb, kunnen dan de mensen die dezelfde ip adres gebruiken ook zien wat ik allemaal doe dus ook wachtwoorden enzo zien of hoe zit dit ?

Nee hoor, al je wachtwoorden en cookies zijn lokaal op je pc / client.

Je bent voor andere zoals duken.nl zichtbaar vanaf een op adres van een VPN provider. Duken.nl kan dus niet jou orginele op adres zien. 

Deze is leuk: http://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/

Dan kan je zien wat er allemaal vanaf je VPN op wordt gedownload.

NordVPN draait nu een dag. Tijd voor een eerste indruk.

Pluspunten:

• De app ziet er prima en duidelijk uit.
  • Er worden geen logs bijgehouden.
  • CyberSec optie.
  • NAS is prima te benaderen.
  • Killswitch *
  • Automatisch verbinden met de beste server **
  • De downloadsnelheid was, na diverse speedtest redelijk te noemen. Al kan de snelheid per server (sterk) verschillen.
  • 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie.

* De Killswitch-functie van NordVPN kent op dit moment 2 verschillen.

Met de desktop-versie voor macOS en Windows kun je aangeven welke apps er afgesloten moeten worden als de VPN-verbinding wegvalt.
De internetverbinding zelf wordt NIET geblokkeerd als de VPN-verbinding wegvalt. NordVPN is bezig om de Killswitch-functie hiermee uit te breiden.

De apps voor Android en iOS bieden wel een mogelijkheid om de internetverbinding door killswitch te laten blokkeren, zodra de VPN-verbinding wegvalt.

** Automatisch verbinding maken met de beste server, is alleen mogelijk als je handmatig verbinding maakt met de VPN. Uiteraard is het ook mogelijk om de VPN automatisch te laten opstarten, echter dien je dan wel een server te selecteren waarmee iedere keer verbinding wordt gemaakt.

Minpunten:

• Geen ingebouwde speedtest
  • De mogelijkheid om, nadat de VPN-verbinding wegvalt, de internetverbinding te laten blokkeren door Killswitch, is op dit moment nog niet mogelijk met de desktop-versie voor macOS en Windows.
  • Geen optie om automatisch te verbinden met de beste/snelste server.

Goede uitleg weer @Monkie! Dank je wel. Altijd fijn om eerste lijn ervaringen te lezen die echt zijn. Klinkt ook als een goede VPN provider. Jammer van de kill switch. 

Wat kost nordvpn tegenover Pia?

NordVPN kost 3.29$ bij een twee jarig plan.
Pia 3.33$ bij een een jarig plan.

Scheelt niet veel, echter zit je bij NordVPN meteen een jaar langer vast..

Dank @Duken :) Je hebt momenteel ook een deal met een 3 jarig plan. Dan kost het je $2.75 per maand. Of je dat wil, dat is een tweede :)

Dat is ook een mooie prijs. Maar PIA heeft dus nog steeds een scherpe prijs. Twee jaar is wel heel lang voor een VPN dienst. ^_^

Wat betreft de downloadsnelheid, valt NordVPN helaas toch iets tegen. Vrij onstabiel. PIA was wat dat betreft een stuk stabieler qua snelheid.

VorigePage 10 of 15Volgende