vr. mei 16th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.894 of 2.047Volgende

Terminaal op je muil, terminaal toch weer op je muil. 🤣🤣 

Mogge allemaal.

We mogen weer shoppen voor zorgverzekeringen. Ik ga van 100.50 naar 104 per maand. Valt nog mee. Basis + tandarts 100%-75% tot 250 euro.

Al blijft shoppen toch leuk om even te doen. Hoewel de vergelijkingssites nog niet volledig zijn bijgewerkt voor 2021, zou ik per maand 5 euro per maand kunnen besparen.

Al wordt er dan wel minder vergoed wat betreft tandarts kosten. Wat nu bijvoorbeeld 100% wordt vergoed, wordt dan voor  75% vergoed. Dus nee, bedankt.

Later nog een volledige vergelijking doen. Maar zoals het er nu naar uitziet, stap ik niet over.

Ik ga ook weer shoppen, heb sinds dit jaar voor het eerst tandarts 75% en daarvoor altijd 100% gehad tot 250 euro. Mijn vrouw en ik zijn een paar keer langs geweest en elke keer komt er weer zo een rekening van 30 euro of meer achteraan. Bah. Dat willen we niet meer. 

Ben benieuwd waar we dit jaar op uit komen.

Hier is de tandartsverzekering 75% - 100% tot 250. 9 van de 10 keer is het hier controle en een gebitsreiniging. 

100%: Controles, vullingen, verdoving, foto's etc...

75%: Gebitsreiniging, kronen, wortelkanaalbehandeling etc.. Jaren geleden de laatste twee behandelingen gehad. Dat was een dure.

Vorige maand me lekkende kroon behandeld. Deze kon gerepareerd (gevuld) worden. Dat scheelt weer. Verder is het smoeltje in orde.

Voor de gebitsreiniging moest ik begin dit jaar iets van 6 euro betalen. Daar ga ik geen tandartsverzekering die deze behandeling voor 100% vergoed voor afsluiten.

Ik moest deze week toch naar de Internist, om mij nierfunctie en uit het 24 uurs urine bleek dat de nierfunctie was gestegen van 14% naar 26%, bij onder de 10% mot je weer aan de dialyseren 😀

Avond Allemaal !

spacer.png

Mogge allemaal. 

Zo, extra backup is gemaakt. Tijd om zometeen de boel te gaan installeren.

mb.thumb.png.21d39f5ad92af563b30359b5df3755fb.png

Middag allemaal.

Monkie begint toch te twijfelen of hij dit jaar wel of niet overstapt van zorgverzekeraar. Ik kan in 2021 afgerond 6 euro per maand besparen als ik overstap. Dat is dus 72 euro per jaar. Exclusief cashback (indien mogelijk)

Ondanks dat ik hierdoor dus minder vergoed krijg bij de tandartsverzekering. Tandartstarieven van 2021 erbij gepakt en ben nu diverse rekenvoorbeelden aan het maken.

Als het bij 2 controles en 1 of 2 gebitsreinigingen van 10 minuten per jaar blijft, heb ik winst.

Nu nog wat aan het rekenen als het 2 controles en een of meerdere eén of twee vlaksvulling(en) + verdoving(en) per jaar worden.

Echt iets voor een zondagmiddag. 🤣

7 minuten geleden zei Monkie:

Middag allemaal.

Monkie begint toch te twijfelen of hij dit jaar wel of niet overstapt van zorgverzekeraar. Ik kan in 2021 afgerond 6 euro per maand besparen als ik overstap. Dat is dus 72 euro per jaar. Exclusief cashback (indien mogelijk)

Ondanks dat ik hierdoor dus minder vergoed krijg bij de tandartsverzekering. Tandartstarieven van 2021 erbij gepakt en ben nu diverse rekenvoorbeelden aan het maken.

Als het bij 2 controles en 1 of 2 gebitsreinigingen van 10 minuten per jaar blijft, heb ik winst.

Nu nog wat aan het rekenen als het 2 controles en een of meerdere eén of twee vlaksvulling(en) + verdoving(en) per jaar worden.

Echt iets voor een zondagmiddag. 🤣

Heel verstandig, om goed te rekenen, ik blijf al jaren zitten bij ONVZ omdat ik deze zeer goed vindt , zat is bij het Zilveren Kruis.

@Nobody wat fijn zeg dat je nierfunctie weer zoveel % verbeterd is :)

nier dialyseren lijkt me echt heel erg als je dat moet doen, en ook vermoeiend ?
heb je het al wel eens meegemaakt dialyseren als ik vragen mag ? 

bij mij is de verzekering 8 euro bijna omhoog gegaan :( 

Wat een goed nieuws @Nobody 👍 

Ik had je bericht gemist. Druk weekend gehad, over 4 weken verhuizen. Dus nu bezig met voorbereiden voor het verhuizen..... Wat een mens niet kan verzamelen. Mijn oude Cd en dvd mappen met games en software kan ik nog niet weggooien. 🤭

VorigePage 1.894 of 2.047Volgende