vr. mei 16th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.895 of 2.047Volgende

@bruchleeIk zie dat ONVZ ook een nieuwe verzekering heeft, 'Jaaah'. Wat een naam. In mijn geval qua dekking tandarts hetzelfde als de verzekering die 6 euro goedkoper is.

@ShadowMasterOef, flinke stijging. Wellicht is het slim om te gaan vergelijken.

Heb voor mezelf besloten niet over te stappen. De kans zal klein zijn dat ik in een jaar, naast 2 controles en een gebitsreiniging, ook meerdere vullingen nodig heb (en dus boven die 72 euro uitkom), maar ik heb geen zin in eventuele extra kosten.

Dan betaal ik liever 6 euro per maand meer met de gedachte dat onder meer vullingen 100% vergoed worden.

Ook nog even gekeken welke verzekering een gebitsreiniging voor 100% vergoed. Gemiddeld betaal ik dan 55 euro per jaar extra. Nee, dan betaal ik liever 25% zelf. 10 minuten kost € 27.04. 25% van €27,04 = €6.76. Inden 2x per jaar = €13.52 zelf betalen.

Mogge allemaal 😀

15 uur geleden zei ShadowMaster:

@Nobody wat fijn zeg dat je nierfunctie weer zoveel % verbeterd is :)

nier dialyseren lijkt me echt heel erg als je dat moet doen, en ook vermoeiend ?
heb je het al wel eens meegemaakt dialyseren als ik vragen mag ? 

@ShadowMaster, Ja ik heb ongeveer 2 jaar moeten dialyseren in het ziekenhuis.....en op eens begonnen me nieren weer te werken zodat ik niet meer hoef te dialyseren....ik ben de enigste die dat van dat hele ziekenhuis meemaakt, dus een medisch wonder!

Normaal komt het best voor maar dan ben je pas bezig met het dialyseren, ze gaan ervan uit als  het niet binnen enkele maanden je nieren weer herstelt dan gaan ze vanuit dat je nooit meer van dat dialyseren af komt....

En naderhand van het dialyse is bij iedereen hoe dat je voelt verschillend....de enne die van het ziekenhuis af komt die gaat gelijk door naar bed zo vermoeid kan het zijn, ik zelf merkte dat niet wat ik merkte dat ik iedere keer tijdens het dialyseren behoorlijk hoofdpijn had..

Je mot 4 uur per keer aan het dialyse - machine liggen..en dat 3 keer per week naar de dialyse, men is een halve dag mee bezig je mot er met de taxi naar toe en voordat men je aansluit op de dialyse - machine.

Je voelt je totaal anders met in vergelijking toen ik nog moest dialyseren.

Aankomende jan.2021 ben ik al 3 jaar dialyse vrij !

@Duken dit is geweldig nieuws !!

Morgge Allemaal

4 minuten geleden zei Nobody:

Morgge Allemaal

ook goede morgen beste NOBODY

Mogge allemaal.

Heb macOS Big Sur nog niet geïnstalleerd. Heb besloten om aankomend weekend een clean Install uit te gaan voeren. Doe ik normaal ieder jaar bij de release van een nieuwe versie van macOS. Vorig jaar niet aan toe gekomen. 

Het is even wat werk, maar ik vind het altijd prettig om ieder jaar vanaf een schone lei te beginnen. 

Mapje met apps erin die ik na installatie altijd installeer. Enkele andere apps installeer ik via de App Store.

Ook Safari bladwijzers en backups van 1Password profiel en Little Snitch. Wel zo makkelijk. 😀

Op 16-11-2020 om 13:02 zei Nobody:

Aankomende jan.2021 ben ik al 3 jaar dialyse vrij !

Wat goed! 

happy fun GIF

Een clean install @Monkie? Apple gaat nu toch al heel netjes om met upgrades en updates?

12 minuten geleden zei William:

Een clean install @Monkie? Apple gaat nu toch al heel netjes om met upgrades en updates?

Klopt. Upgraden werkt ook prima. Toen ik dat nog deed liep ik nooit tegen problemen aan.  Ik voer enkel een clean Install uit bij een nieuwe release. Vind ik persoonlijk prettiger. 

Voor updates die vervolgens regelmatig verschijnen doe ik dat uiteraard niet.

Dat kan natuurlijk ook, en weet je ook weer goed wat je wel of niet moet hebben 👍 

Ik heb nog geen zorgverzekering kunnen kiezen. Zo druk met die verhuizing.... Maar is voor een goed doel :)

Fijne avond en succes met je installatie monkie

Middag allemaal.

Zo, tijd voor een fotootje.

Postbode stond gisteren met 6 pakjes voor de deur. Allemaal hoesjes. De screenprotectors (inclusief installatie frames, wel zo makkelijk) had ik al eerder ontvangen.

Het hoesje linksonder op de bovenste foto lijkt zwarte randen te hebben, dit is echter donker blauw. Heb met me stomme kop de verkeerde besteld, dat moest zilver zijn.

22.thumb.png.72b18d8e8ce891672e7c9a929ce757c3.png

Nu wacht ik nog op 1 screenprotector van FLOLAB NanoArmour. Deze heb ik van het weekend besteld na het zien van deze niet gesponsorde review op Youtube.  Die hond.... :rofl:

En nog een hoesje van Ali.

Nu nog wachten op het lulijzer zelf. Moet eind november / begin december verzonden worden. Mocht 'ie bij Coolblue voor die tijd op voorraad komen, dan annuleer ik hem bij Apple.

VorigePage 1.895 of 2.047Volgende