Café de Download
Citaat van William op 12 augustus 2020, 17:43Avond allemaal.
Ik ben vandaag gelijk maar wat elektrische fietsen gaan testen. Puur testen, nog niet om te kopen. Diverse merken getest, al viel ik toch steeds weer terug op Kalkhoff. Vanmiddag twijfelde ik tussen 2 modellen. Een met en een zonder traploze versnelling/riemaandrijving.
Nu ik een aantal uur verder ben, heeft het model met traploze versnelling en riemaandrijving toch meer mijn voorkeur.
Omdat ik bij andere fietsmerken al modellen van 2021 zag staan, wacht ik voorlopig nog even met de aanschaf. Zodra bij Kalkhoff er ook fietsen voor 2021beschikbaar zijn ga ik terug om nogmaals te testen en een beslissing te nemen.
Avond allemaal.
Ik ben vandaag gelijk maar wat elektrische fietsen gaan testen. Puur testen, nog niet om te kopen. Diverse merken getest, al viel ik toch steeds weer terug op Kalkhoff. Vanmiddag twijfelde ik tussen 2 modellen. Een met en een zonder traploze versnelling/riemaandrijving.
Nu ik een aantal uur verder ben, heeft het model met traploze versnelling en riemaandrijving toch meer mijn voorkeur.
Omdat ik bij andere fietsmerken al modellen van 2021 zag staan, wacht ik voorlopig nog even met de aanschaf. Zodra bij Kalkhoff er ook fietsen voor 2021beschikbaar zijn ga ik terug om nogmaals te testen en een beslissing te nemen.
Citaat van Duken op 12 augustus 2020, 20:14Dat je me dit warme weer elektrische fietsen gaat testen is er wel een compliment waard
![]()
wij hebben zelf een bakfiets die is nu 11 jaar oud en die hebben deze drie jaar geleden laten ombouwen met een elektrische set. Beste aankoop ooit, hoeveel kilometers daar niet mee wordt afgelegd idpv de auto .
Dat je me dit warme weer elektrische fietsen gaat testen is er wel een compliment waard
wij hebben zelf een bakfiets die is nu 11 jaar oud en die hebben deze drie jaar geleden laten ombouwen met een elektrische set. Beste aankoop ooit, hoeveel kilometers daar niet mee wordt afgelegd idpv de auto .
Citaat van William op 13 augustus 2020, 14:29Als zoiets in me kop zit, dan wil ik dat ook zo snel mogelijk gaan doen. Was heerlijk koel in de winkel en op de testbaan. Totdat je weer buiten komt.... 😅
Dit is trouwens de fiets waar momenteel mijn voorkeur naar uit gaat.
Als zoiets in me kop zit, dan wil ik dat ook zo snel mogelijk gaan doen. Was heerlijk koel in de winkel en op de testbaan. Totdat je weer buiten komt.... 😅
Dit is trouwens de fiets waar momenteel mijn voorkeur naar uit gaat.
Citaat van Zorro op 13 augustus 2020, 19:345 uur geleden zei Monkie:Wow schitterende fiets als je hem aanschaft veel plezier ermee
5 uur geleden zei Monkie:
Wow schitterende fiets als je hem aanschaft veel plezier ermee
Citaat van William op 14 augustus 2020, 13:30Middag allemaal. Het is hier echt zo benauwd als iets.
Me oog viel op een afstand vrijwel meteen op deze fiets. Nog niet direct wetende dat het ook een fiets van Kalkhoff was.
Ik heb expres eerst wat andere fietsmerken getest, voordat ik de fiets van Kalkhoff zou gaan testen.
Diep van binnen zegt een stemmetje 'koop hem nu'. Al wacht ik toch totdat ik onder andere het 2021 model van bovenstaande fiets heb gezien.
Gaat toch om 4000 euro, dan neem ik er liever even de tijd voor. Als het zover is op me gemak voor een tweede keer kijken, testen en een beslissing nemen.
17 uur geleden zei Zorro:Wow schitterende fiets als je hem aanschaft veel plezier ermee
6 uur geleden zei Duken:Dat is zeker een mooie fiets met de accu in het frame
Wel een heel vet model.
Middag allemaal. Het is hier echt zo benauwd als iets.
Me oog viel op een afstand vrijwel meteen op deze fiets. Nog niet direct wetende dat het ook een fiets van Kalkhoff was.
Ik heb expres eerst wat andere fietsmerken getest, voordat ik de fiets van Kalkhoff zou gaan testen.
Diep van binnen zegt een stemmetje 'koop hem nu'. Al wacht ik toch totdat ik onder andere het 2021 model van bovenstaande fiets heb gezien.
Gaat toch om 4000 euro, dan neem ik er liever even de tijd voor. Als het zover is op me gemak voor een tweede keer kijken, testen en een beslissing nemen.
17 uur geleden zei Zorro:Wow schitterende fiets als je hem aanschaft veel plezier ermee
6 uur geleden zei Duken:Dat is zeker een mooie fiets met de accu in het frame
Wel een heel vet model.
Citaat van zomersla op 14 augustus 2020, 15:552 uur geleden zei Monkie:Middag allemaal. Het is hier echt zo benauwd als iets.
heel verstandig om nog even rond te kijken.
2 uur geleden zei Monkie:Middag allemaal. Het is hier echt zo benauwd als iets.
heel verstandig om nog even rond te kijken.
Citaat van ShadowMaster op 14 augustus 2020, 20:31Hier zijn we ook aan kijken naar elektrische fietsen , maar tot nu toe hebben we op onze vakanties het merk van gazelle orange c7 alleen nog maar ooit uitgeprobeerd andere merken ken ik eigenlijk ook niet echt goed.
kalkhoff zei mij zelfs niks , moet mij er echt beter in gaan verdiepen.
willen wel graag dat er veel kilometers mee gefietst kan worden
vraag me ook af hoe stella fietsen zijn , omdat ik daar ook veel goeie verhalen van hoor. 🤔
bijna is de hitte weg , ben er blij om pfff was echt te heet :$
Hier zijn we ook aan kijken naar elektrische fietsen , maar tot nu toe hebben we op onze vakanties het merk van gazelle orange c7 alleen nog maar ooit uitgeprobeerd andere merken ken ik eigenlijk ook niet echt goed.
vraag me ook af hoe stella fietsen zijn , omdat ik daar ook veel goeie verhalen van hoor. 🤔
Citaat van William op 15 augustus 2020, 13:0516 uur geleden zei ShadowMaster:Hier zijn we ook aan kijken naar elektrische fietsen , maar tot nu toe hebben we op onze vakanties het merk van gazelle orange c7 alleen nog maar ooit uitgeprobeerd andere merken ken ik eigenlijk ook niet echt goed.
Veel kilometers, dat is ook een van de voorwaarde die ik heb. Bovenstaande fiets kan dat tot 150 kilometer.
Tuurlijk diep van binnen heb je zo'n fiets liever gisteren dan vandaag. Maar neem er echt goed de tijd voor. Dat doe ik zelf ook.
Ga naar een fietsenwinkel met een indoor testbaan. Dat is echt aan te raden, zo kun je op je gemak meerdere fietsen testen.
Je kunt beter 2 of 3 keer terug gaan en dezelfde fiets testen, dan dat je er 5 minuten op hebt gezeten en direct overgaat tot aankoop.
Een fietsenwinkel die al vrijwel meteen begint te miepen om de fiets te verzekeren, kan van mij de rambam krijgen. Helaas een paar keer meegemaakt de afgelopen paar weken.
Afgelopen week bij een fietsenwinkel geweest waar ik echt een goed gevoel over heb. Vriendelijk, nemen de tijd en proberen me totaal niet te pushen om nu maar gelijk een fiets te kopen.
Bij Gazelle heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om je accu te upgraden zodat je er meer kilometers mee kunt fietsen. Uiteraard zit er wel een prijskaartje aan zo'n upgrade.
Volgens mij betaal je bij Gazelle voor de accu waar je de meeste kilometers mee kunt maken, al snel 400-500 euro. Pin me er uiteraard niet op vast.
16 uur geleden zei ShadowMaster:Hier zijn we ook aan kijken naar elektrische fietsen , maar tot nu toe hebben we op onze vakanties het merk van gazelle orange c7 alleen nog maar ooit uitgeprobeerd andere merken ken ik eigenlijk ook niet echt goed.
Veel kilometers, dat is ook een van de voorwaarde die ik heb. Bovenstaande fiets kan dat tot 150 kilometer.
Tuurlijk diep van binnen heb je zo'n fiets liever gisteren dan vandaag. Maar neem er echt goed de tijd voor. Dat doe ik zelf ook.
Ga naar een fietsenwinkel met een indoor testbaan. Dat is echt aan te raden, zo kun je op je gemak meerdere fietsen testen.
Je kunt beter 2 of 3 keer terug gaan en dezelfde fiets testen, dan dat je er 5 minuten op hebt gezeten en direct overgaat tot aankoop.
Een fietsenwinkel die al vrijwel meteen begint te miepen om de fiets te verzekeren, kan van mij de rambam krijgen. Helaas een paar keer meegemaakt de afgelopen paar weken.
Afgelopen week bij een fietsenwinkel geweest waar ik echt een goed gevoel over heb. Vriendelijk, nemen de tijd en proberen me totaal niet te pushen om nu maar gelijk een fiets te kopen.
Bij Gazelle heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om je accu te upgraden zodat je er meer kilometers mee kunt fietsen. Uiteraard zit er wel een prijskaartje aan zo'n upgrade.
Volgens mij betaal je bij Gazelle voor de accu waar je de meeste kilometers mee kunt maken, al snel 400-500 euro. Pin me er uiteraard niet op vast.
Citaat van ShadowMaster op 16 augustus 2020, 10:0020 uur geleden zei Monkie:Veel kilometers, dat is ook een van de voorwaarde die ik heb. Bovenstaande fiets kan dat tot 150 kilometer.
We nemen er inderdaad de tijd voor maar ken eigenlijk geen fietsenwinkel met indoor testbaan , nog nooit zelfs gezien :$
20 uur geleden zei Monkie:Veel kilometers, dat is ook een van de voorwaarde die ik heb. Bovenstaande fiets kan dat tot 150 kilometer.
We nemen er inderdaad de tijd voor maar ken eigenlijk geen fietsenwinkel met indoor testbaan , nog nooit zelfs gezien :$