wo. mei 14th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.871 of 2.047Volgende

Mogge allemaal. 

18 minuten geleden zei bruchlee:

Deze plukte ik van het internet, warm aan te bevelen

Interessant. Heb je wellicht een linkje met de volledige route? Kan ik hem via de app gelijk even toevoegen. 

Nu even een paar dagen lekker rustig aan. Al staat er voor aankomende week wel een fietstocht naar de Hollandsche IJsselkering op de planning.  

Rondom de Rottemeren

Fietsroute 178644

Aangeboden door: Groots Genieten

Meer routes in Bleiswijk Zuid-Holland - Nederland

2.44983

Heet het te maken met het warme weer, wie weet, maar het zou niet mogen zijn. Het wordt vandaag niet downloaden, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij mij heeft PIA kuren. Sommige servers hebben tot zéér hoge latency, normaal gebruik ik Zwitserland en die gaat soms tot 400

4 uur geleden zei bruchlee:

Deze plukte ik van het internet, warm aan te bevelen

spacer.png

Ziet er goed uit (zonder alle wielrenners) lol

6 minuten geleden zei Zorro:

Ziet er goed uit (zonder alle wielrenners) lol

Daar ben ik het mee eens, ben zelf niet zo piep en maak gebruik van een Flyer e-bike, lekker rustig rijden ( heb geen huilende kinderen thuis)

moet zelf nog wel eerst plusminus 7 km er naar toe rijden en weer terug 7 km , dus kom gauw aan 45 km zo'n dag

4 uur geleden zei bruchlee:

Rondom de Rottemeren

Fietsroute 178644

Aangeboden door: Groots Genieten

Meer routes in Bleiswijk Zuid-Holland - Nederland

2.44983

Bedankt. Route inmiddels toegevoegd aan Komoot door het gpx-bestand te importeren.  Ook nog een klein stukje met de veerpont. Altijd leuk. 😀

13 minuten geleden zei Monkie:

Bedankt. Route inmiddels toegevoegd aan Komoot door het gpx-bestand te importeren.  Ook nog een klein stukje met de veerpont. Altijd leuk. 😀

nog wat info vanaf het internet bij route.nl

Omschrijving

Rond de Rottemeren, een stelsel van verbredingen van rivier de Rotte, is een recreatiegebied van ruim 900 hectare aangelegd. De Rottemeren ontstonden na de drooglegging van omliggende polders en de rivier en haar uitlopers liggen een stuk hoger dan de polders door vervening en inklinking. De Eendrachtspolder is aangelegd op een plek die van oudsher altijd landbouwgrond is geweest. Een deel is aangelegd om wateroverlast te voorkomen, maar ook voor recreatie en (top)sport. Na slechts 3 km vanaf de parkeerplaats bij TOP Rottemeren kom je langs molen Tweemanspolder nr. 3, een achtkante grondzeiler maar deze is gebouwd in 1792 Zijn voorganger brandde af in 1792 en in hetzelfde jaar werd de bouw van de nieuwe molen afgerond. In 2009 werd de Tweemanspolder nr. 3 volledig gerestaureerd en maalvaardig gemaakt. Dichtbij zie je ook Tweemanspolder nr. 4 aan. Deze prachtige achtkante grondzeiler is gebouwd in 1722 en is dus zeventig jaar jonger dan nummer 3. Ook deze molen is 2009 volledig hersteld en de molen weer maalvaardig. Hij bemaalt de Tweemanspolder samen met drie andere molens. Je fietst ruim 22 kilometer naar de Eendrachtsmolen. Deze grondzeiler dateert uit 1727. De poldermolen was de bovenmolen van een molengang, maar die bestaat niet meer. Anno 2014 wordt de molen nog wel gebruikt om de Eendrachtspolder mee te bemalen; hij ververst het water voor de Rotte.

vlak voor Tweemanspolder nr. 4  is mijn vrouw  een paar jaar geleden  gevallen ( met als gevolg een paar weken thuiszorg)
spacer.png

Ik heb mijn muggenbeet een paar dagen geleden stuk gekrabd.... Is hij nu helemaal ontstoken. Lekkere actie... 🙄

27 minuten geleden zei Duken:

Ik heb mijn muggenbeet een paar dagen geleden stuk gekrabd.... Is hij nu helemaal ontstoken. Lekkere actie... 🙄

In de toekomst het huismerk van het Kruitvat/Trekpleister  kopen, werkt bij ons jaren goed en een redelijke prijs voor dit product

spacer.png

38 minuten geleden zei bruchlee:

In de toekomst het huismerk van het Kruitvat/Trekpleister  kopen, werkt bij ons jaren goed en een redelijke prijs voor dit product

spacer.png

Bedankt! Die haal ik maandag even op :)

VorigePage 1.871 of 2.047Volgende