vr. aug 15th, 2025
Home » Forum
Forumnavigatie
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

'Ransomware' ontgrendelt bestanden pas na spelen PUBG

Een onlangs ontdekte ransomwarevariant, genaamd PUBG Ransomware, vraagt voor het ontgrendelen van bestanden voor de verandering geen losgeld. In plaats daarvan moet het 'slachtoffer' PlayerUnknown's Battlegrounds spelen, of een code invoeren.

2001921015.jpeg?f=imagenormal

De 'ransomware', die ontdekt werd door MalwareHunterTeam, vergrendelt bestanden op de desktop met een .pubg-extensie. Het lijkt om een grap te gaan, aangezien het programma PUBG Ransomware meldt dat het slachtoffer geen geld hoeft te betalen. Om de bestanden weer te ontgrendelen, is het enkel nodig de game PlayerUnknown's Battlegrounds te starten.

Het programma meldt dat het noodzakelijk is om gedurende een uur de battle royale-game te spelen, maar die eis is vrij eenvoudig te omzeilen. De achterliggende code van PUBG Ransomware zoekt enkel naar het activeren van een proces genaamd TslGame.exe, waardoor het aanmaken en uitvoeren van een exe-bestand met deze naam al voldoende is.

Lees verder op: https://tweakers.net/geek/137249/ransomware-ontgrendelt-bestanden-pas-na-spelen-pubg.html

Toon volledig nieuwsbericht

Opzich een 'goede grappige' actie in mijn ogen.

Het is niet zo kwalijk als veel geld betalen. Daarnaast makkelijk te omzeilen.

Creëert zo ook bewustwording om niet alles te downloaden, te installeren etc.

Maar toch wel sh!t als je niet van PUBG houdt, geen geld hebt voor de game en je PC PUBG niet kan draaien. Maar er is een simpele manier om het te omzeilen, dus zo erg is het niet. :D

Ik zou er wel prettig vinden.... Dan kan ik tegen mijn vrouw zeggen dat ik vanavond verplicht moet gamen. Kan er ook een klokje in dat deze melding 3 keer per week op komt? ;)

LOL, laat ik het zo zeggen dat ik het op een manier voor jullie geplaatst heb omdat jullie dit spel blijkbaar graar spelen onder elkaar. :vrouwduivel:

Ik speel het elke dag wel een half uurtje of zo. Meestal met @Rikkert. en @snowboardsissy 
Hoop dingen geleerd, spel wordt steeds leuker.

Loading