'Ransomware' ontgrendelt bestanden pas na spelen PUBG
Citaat van Trizomu op 10 april 2018, 17:19Een onlangs ontdekte ransomwarevariant, genaamd PUBG Ransomware, vraagt voor het ontgrendelen van bestanden voor de verandering geen losgeld. In plaats daarvan moet het 'slachtoffer' PlayerUnknown's Battlegrounds spelen, of een code invoeren.
De 'ransomware', die ontdekt werd door MalwareHunterTeam, vergrendelt bestanden op de desktop met een .pubg-extensie. Het lijkt om een grap te gaan, aangezien het programma PUBG Ransomware meldt dat het slachtoffer geen geld hoeft te betalen. Om de bestanden weer te ontgrendelen, is het enkel nodig de game PlayerUnknown's Battlegrounds te starten.
Het programma meldt dat het noodzakelijk is om gedurende een uur de battle royale-game te spelen, maar die eis is vrij eenvoudig te omzeilen. De achterliggende code van PUBG Ransomware zoekt enkel naar het activeren van een proces genaamd TslGame.exe, waardoor het aanmaken en uitvoeren van een exe-bestand met deze naam al voldoende is.
Lees verder op: https://tweakers.net/geek/137249/ransomware-ontgrendelt-bestanden-pas-na-spelen-pubg.html
Een onlangs ontdekte ransomwarevariant, genaamd PUBG Ransomware, vraagt voor het ontgrendelen van bestanden voor de verandering geen losgeld. In plaats daarvan moet het 'slachtoffer' PlayerUnknown's Battlegrounds spelen, of een code invoeren.
De 'ransomware', die ontdekt werd door MalwareHunterTeam, vergrendelt bestanden op de desktop met een .pubg-extensie. Het lijkt om een grap te gaan, aangezien het programma PUBG Ransomware meldt dat het slachtoffer geen geld hoeft te betalen. Om de bestanden weer te ontgrendelen, is het enkel nodig de game PlayerUnknown's Battlegrounds te starten.
Het programma meldt dat het noodzakelijk is om gedurende een uur de battle royale-game te spelen, maar die eis is vrij eenvoudig te omzeilen. De achterliggende code van PUBG Ransomware zoekt enkel naar het activeren van een proces genaamd TslGame.exe, waardoor het aanmaken en uitvoeren van een exe-bestand met deze naam al voldoende is.
Lees verder op: https://tweakers.net/geek/137249/ransomware-ontgrendelt-bestanden-pas-na-spelen-pubg.html
Citaat van Rikkert. op 10 april 2018, 18:00Opzich een 'goede grappige' actie in mijn ogen.
Het is niet zo kwalijk als veel geld betalen. Daarnaast makkelijk te omzeilen.
Creëert zo ook bewustwording om niet alles te downloaden, te installeren etc.
Opzich een 'goede grappige' actie in mijn ogen.
Het is niet zo kwalijk als veel geld betalen. Daarnaast makkelijk te omzeilen.
Creëert zo ook bewustwording om niet alles te downloaden, te installeren etc.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 10 april 2018, 19:26Maar toch wel sh!t als je niet van PUBG houdt, geen geld hebt voor de game en je PC PUBG niet kan draaien. Maar er is een simpele manier om het te omzeilen, dus zo erg is het niet.
Maar toch wel sh!t als je niet van PUBG houdt, geen geld hebt voor de game en je PC PUBG niet kan draaien. Maar er is een simpele manier om het te omzeilen, dus zo erg is het niet.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 10 april 2018, 20:50Ik zou er wel prettig vinden.... Dan kan ik tegen mijn vrouw zeggen dat ik vanavond verplicht moet gamen. Kan er ook een klokje in dat deze melding 3 keer per week op komt?
Ik zou er wel prettig vinden.... Dan kan ik tegen mijn vrouw zeggen dat ik vanavond verplicht moet gamen. Kan er ook een klokje in dat deze melding 3 keer per week op komt?
Citaat van Trizomu op 10 april 2018, 20:52LOL, laat ik het zo zeggen dat ik het op een manier voor jullie geplaatst heb omdat jullie dit spel blijkbaar graar spelen onder elkaar.
LOL, laat ik het zo zeggen dat ik het op een manier voor jullie geplaatst heb omdat jullie dit spel blijkbaar graar spelen onder elkaar.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 10 april 2018, 21:48Ik speel het elke dag wel een half uurtje of zo. Meestal met @Rikkert. en @snowboardsissy
Hoop dingen geleerd, spel wordt steeds leuker.
Ik speel het elke dag wel een half uurtje of zo. Meestal met @Rikkert. en @snowboardsissy
Hoop dingen geleerd, spel wordt steeds leuker.
Je Miste
Week 44 25-10 t/m 31-10 Nieuwe Streamingdienst en UK TV-Films
Eater
- oktober 21, 2025
- 36 views
Top 10 Meest Gedownloade Films in de week tot 20-10-2025
Eater
- oktober 21, 2025
- 38 views
1001 AI haalt 9 miljoen dollar op voor AI die cruciale industrieën in MENA bedient
Eater
- oktober 21, 2025
- 22 views
2017 Serie Fearless nu op Netflix UK
Eater
- oktober 20, 2025
- 44 views