Forumnavigatie
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Spotnet - 502 Authentication 502 foutmelding bij opstarten

Mijne heren,

Na het installeren van spotnet krijg ik steeds de mededeling: 502 Authentication502.

Kunt u mij vertellen, wat ik eventueel verkeerd doe of verkeerd heb gedaan?

Ook als ik Spotnet opnieuw installeer, steeds komt bovengenoemde melding op het scherm,. waardoor ik nier]t verder kan.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Vr.gr. Jan Heck.

Hoi Jan,

Na alle waarschijnlijk gebruik je verkeerde account gegevens van je nieuws server in Spotnet.

Je kan hier zeker van zijn door je account te testen via dit programma.

http://www.duken.nl/news-server-tester/

Werkt je account daar wel goed op?

Ik heb het vermoeden dat er helemaal geen account gegevens zijn ingevoerd. Spotnet haalt alle informatie van de nieuwsgroepen servers. Om toegang te krijgen tot deze nieuwsgroepen servers moet je in Spotnet de juiste account gegevens invoeren. Net zoals je dat moet doen voor toegang tot de mail server om je mail op te kunnen halen. Als je een account bij een payserver hebt moet je deze account gegevens invoeren in Spotnet. Anders zal je moeten informeren bij je provider welke gegevens je nodig hebt voor toegang tot de nieuwsgroepen servers (adres, naam en wachtwoord).

Sorry maar dit is reeds eens gepost op de volgende link (op het forum) http://www.duken.nl/forums/index.php/topic/34384-spotnet-502-authentication/

Oja... Inderdaad. Ik vraag mjj af of Jan nog antwoord gaat geven of dat hij een derde topic aanmaakt. ;)

Voor toegang tot de nieuwsgroepen (rechtstreeks of via Spotnet) moet je 4 dingen weten:

- je provider

- het adres, in mijn geval dus newsconnection (payserver)

- je gebruikersnaam

- wachtwoord

Deze gegevens krijg je van je nieuwsgroepen provider. Dit kan je TV/internet provider zijn of een payserver waarmee je sneller downloadt en je veel verder terug in de tijd kan (retentie) zodat je ook oudere posts kan downloaden. Deze gegevens voer je in bij Spotnet (Bewerken => Provider).

Als dat allemaal goed is ingesteld zou Spotnet moeten werken. Zo niet, dan zijn de gegevens niet juist of je virusscanner/firewall blokkeert een juiste werking. In dat geval even testen door je virusscanner/firewall even tijdelijk uit te zetten.34s0arr.jpg

Loading