Wifi / draadloze verbinding is slecht en valt weg
Citaat van Lexus op 14 augustus 2017, 21:24Hoi zoals in de vraag van de media player naar voren kwam.
Mijn wifi is sinds een maand of 7 slecht. Hij valt savonds rond 20.00 vaak weg. Overdag ook soms maar savonds meer. Ik zit er op te werken met mijn telefoon. Mijn laptop lijkt een betere verbinding te hebben. Telefoon is een moto G3
Ik heb als provider Ziggo en een Cisco? Modem staan in de meterkast.
Mijn buurman klaagt ook vaak over zijn slechte wifi.
Bedankt!
Hoi zoals in de vraag van de media player naar voren kwam.
Mijn wifi is sinds een maand of 7 slecht. Hij valt savonds rond 20.00 vaak weg. Overdag ook soms maar savonds meer. Ik zit er op te werken met mijn telefoon. Mijn laptop lijkt een betere verbinding te hebben. Telefoon is een moto G3
Ik heb als provider Ziggo en een Cisco? Modem staan in de meterkast.
Mijn buurman klaagt ook vaak over zijn slechte wifi.
Bedankt!

Citaat van William op 15 augustus 2017, 00:29Zou je kunnen kijken welk model Cisco dat is?
Is de kabel lang genoeg om hem tijdelijk even buiten de meterkast te plaatsen om te kijken of dat verbetering geeft?
Het kan zijn dat de koper draden in de bekabeling in de meterkast storing geven op je wifi signaal.Een andere mogelijkheid kan zijn dat het Wifi kanaal waar je modem op ingesteld staat verstoord is door bijvoorbeeld andere netwerken, vaak kiest een modem die automatisch zelf en blijft die op hetzelfde kanaal staan, als dat kanaal dan later verstoord wordt past hij die niet automatisch aan.
Dat is ook de reden dat ik het model van het modem vraag, dan kun je die eventueel ook proberen te wijzigen.
Zou je kunnen kijken welk model Cisco dat is?
Is de kabel lang genoeg om hem tijdelijk even buiten de meterkast te plaatsen om te kijken of dat verbetering geeft?
Het kan zijn dat de koper draden in de bekabeling in de meterkast storing geven op je wifi signaal.
Een andere mogelijkheid kan zijn dat het Wifi kanaal waar je modem op ingesteld staat verstoord is door bijvoorbeeld andere netwerken, vaak kiest een modem die automatisch zelf en blijft die op hetzelfde kanaal staan, als dat kanaal dan later verstoord wordt past hij die niet automatisch aan.
Dat is ook de reden dat ik het model van het modem vraag, dan kun je die eventueel ook proberen te wijzigen.
Citaat van Lexus op 15 augustus 2017, 07:14Ik heb een CISCO EPC3928 . Ik zal hem vanavond proberen buiten de meterkast te plaatsen.
Het wifi kanaal ken ik niet. Maar ik heb ook een keer gehoord dat het kan liggen aan 2.4 ghz. Maar als het goed is heeft de cisco ook 5 ghz. Hoe kan ik het verschil zien ?
Ik heb een CISCO EPC3928 . Ik zal hem vanavond proberen buiten de meterkast te plaatsen.
Het wifi kanaal ken ik niet. Maar ik heb ook een keer gehoord dat het kan liggen aan 2.4 ghz. Maar als het goed is heeft de cisco ook 5 ghz. Hoe kan ik het verschil zien ?

Citaat van William op 15 augustus 2017, 09:462 hours ago, Lexus said:Ik heb een CISCO EPC3928 . Ik zal hem vanavond proberen buiten de meterkast te plaatsen.
Het wifi kanaal ken ik niet. Maar ik heb ook een keer gehoord dat het kan liggen aan 2.4 ghz. Maar als het goed is heeft de cisco ook 5 ghz. Hoe kan ik het verschil zien ?
Ja, voordat ik wou beginnen over 2.4GHz / 5GHz was ik eerst benieuwd of het aan de meterkast zou liggen. Het verschil zie je niet aan de buitenkant dat kan je aan de specificaties zien.
Ik heb gegoogled "Cisco EPC3928" en dan kom ik de specificaties hier tegen:
http://www.vectorsolutions.net/wp-content/uploads/2017/02/170220-technicolor-epc-3928-datasheet-kk.pdfOm in te loggen in je modem en direct het wachtwoord van je modem te veranderen kan je hier terecht:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wachtwoord-wijzigen/cisco-epc3928/Hier heb je wat meer informatie over hoe je het wifi kanaal aan kan passen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen/Cisco/Cisco EPC 3928 Wi-Fi modem/Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellenEr zijn bepaalde applicaties voor op je PC om te kunnen kijken of en welke Wifi kanalen in gebruik zijn door de netwerken bij jou in de buurt, een ervan is deze:
http://www.nirsoft.net/utils/wifi_information_view.html#DownloadLinks
Als je deze applicatie gebruikt zie je alle informatie over alle netwerken die bij jou binnenshuis bereikbaar zijn en de kanalen welke ze gebruiken, selecteer altijd een kanaal met geen of zo min mogelijk netwerken op hetzelfde kanaal.
Verwissel die gewoon een aantal keren als het slecht blijft om te zien of er een kanaal bij zit welke je zonder problemen kunt gebruiken.Hier kun je terecht om je modem naar 5GHz te zetten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen/Cisco/Cisco EPC 3928 Wi-Fi modem/Laat-me-zien-hoe-5-GHz-werktOverigens, In het geval dat je Wifi goed werkt buiten de meterkast zou je hem dus daarbuiten moeten plaatsen. Lukt dat niet dan kan je een eventueel een Wifi Access Point aanschaffen.
Een Wifi Access point sluit je aan op je bekabeld netwerk en plaats je op de gewenste plek in huis.Gebruik vooral niet de oplossing die veel providers aanbieden om je internet netwerk via het stopcontact te laten verlopen, uit ervaring weet ik dat dit veel problemen kan opleveren, het werkt vaak niet helemaal goed.
Laat maar weten wat de uitkomst is, mocht het alsnog niet lukken kunnen we altijd nog een aantal zaken proberen, maar 9 van de 10 keer is het een van deze zaken die de problemen oplossen.
2 hours ago, Lexus said:Ik heb een CISCO EPC3928 . Ik zal hem vanavond proberen buiten de meterkast te plaatsen.
Het wifi kanaal ken ik niet. Maar ik heb ook een keer gehoord dat het kan liggen aan 2.4 ghz. Maar als het goed is heeft de cisco ook 5 ghz. Hoe kan ik het verschil zien ?
Ja, voordat ik wou beginnen over 2.4GHz / 5GHz was ik eerst benieuwd of het aan de meterkast zou liggen. Het verschil zie je niet aan de buitenkant dat kan je aan de specificaties zien.
Ik heb gegoogled "Cisco EPC3928" en dan kom ik de specificaties hier tegen:
http://www.vectorsolutions.net/wp-content/uploads/2017/02/170220-technicolor-epc-3928-datasheet-kk.pdf
Om in te loggen in je modem en direct het wachtwoord van je modem te veranderen kan je hier terecht:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wachtwoord-wijzigen/cisco-epc3928/
Hier heb je wat meer informatie over hoe je het wifi kanaal aan kan passen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen/Cisco/Cisco EPC 3928 Wi-Fi modem/Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen
Er zijn bepaalde applicaties voor op je PC om te kunnen kijken of en welke Wifi kanalen in gebruik zijn door de netwerken bij jou in de buurt, een ervan is deze:
http://www.nirsoft.net/utils/wifi_information_view.html#DownloadLinks
Als je deze applicatie gebruikt zie je alle informatie over alle netwerken die bij jou binnenshuis bereikbaar zijn en de kanalen welke ze gebruiken, selecteer altijd een kanaal met geen of zo min mogelijk netwerken op hetzelfde kanaal.
Verwissel die gewoon een aantal keren als het slecht blijft om te zien of er een kanaal bij zit welke je zonder problemen kunt gebruiken.
Hier kun je terecht om je modem naar 5GHz te zetten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen/Cisco/Cisco EPC 3928 Wi-Fi modem/Laat-me-zien-hoe-5-GHz-werkt
Overigens, In het geval dat je Wifi goed werkt buiten de meterkast zou je hem dus daarbuiten moeten plaatsen. Lukt dat niet dan kan je een eventueel een Wifi Access Point aanschaffen.
Een Wifi Access point sluit je aan op je bekabeld netwerk en plaats je op de gewenste plek in huis.
Gebruik vooral niet de oplossing die veel providers aanbieden om je internet netwerk via het stopcontact te laten verlopen, uit ervaring weet ik dat dit veel problemen kan opleveren, het werkt vaak niet helemaal goed.
Laat maar weten wat de uitkomst is, mocht het alsnog niet lukken kunnen we altijd nog een aantal zaken proberen, maar 9 van de 10 keer is het een van deze zaken die de problemen oplossen.
Citaat van Lexus op 15 augustus 2017, 13:30Die handleidingen heb ik nog niet gezien! Dat moet lukken, ga ik vanavond eerst proberen voordat we de modem uit de meterkast halen. Ik zal een vast wifi kanaal zoeken en de 5ghz activeren. Verhuizen uit de meterkast kan daarna natuurlijk nog. Super voor alle linkjes
Die handleidingen heb ik nog niet gezien! Dat moet lukken, ga ik vanavond eerst proberen voordat we de modem uit de meterkast halen. Ik zal een vast wifi kanaal zoeken en de 5ghz activeren. Verhuizen uit de meterkast kan daarna natuurlijk nog. Super voor alle linkjes

Citaat van William op 15 augustus 2017, 13:5221 minutes ago, Lexus said:Die handleidingen heb ik nog niet gezien! Dat moet lukken, ga ik vanavond eerst proberen voordat we de modem uit de meterkast halen. Ik zal een vast wifi kanaal zoeken en de 5ghz activeren. Verhuizen uit de meterkast kan daarna natuurlijk nog. Super voor alle linkjes
Geen probleem, als je er niet uit komt laat je het maar weten.
21 minutes ago, Lexus said:Die handleidingen heb ik nog niet gezien! Dat moet lukken, ga ik vanavond eerst proberen voordat we de modem uit de meterkast halen. Ik zal een vast wifi kanaal zoeken en de 5ghz activeren. Verhuizen uit de meterkast kan daarna natuurlijk nog. Super voor alle linkjes
Geen probleem, als je er niet uit komt laat je het maar weten.
Citaat van Meh Meh op 15 augustus 2017, 17:465GHz is waar ik ook aan dacht. Dat zou enorm kunnen helpen. Een WiFi extender waarschijnlijk ook, al denk ik dat er iets anders aan de hand is.
5GHz is waar ik ook aan dacht. Dat zou enorm kunnen helpen. Een WiFi extender waarschijnlijk ook, al denk ik dat er iets anders aan de hand is.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 15 augustus 2017, 19:09Had ik ook, door al die 2.4 ellende in de staat viel deze weg tenzij je er naast staat. 5ghz had voor mij wel een stabiele verbinding. Ik ben benieuwd.
Had ik ook, door al die 2.4 ellende in de staat viel deze weg tenzij je er naast staat. 5ghz had voor mij wel een stabiele verbinding. Ik ben benieuwd.
Citaat van Lexus op 16 augustus 2017, 07:42Wat een goede avond is het geweest. Ik heb via de handelingen van kliko / Ziggo mijn wifi op 5ghz gezet. De verbinding blijft daarna stabiel, maar het bereik is minder goed. De boven verdieping is 1 streepje. Maar beneden viel hij niet meer weg.
De oorzaak zit denk ik in het aantal wifi punten om mij heen wat 5ghz beter kan.
Groot probleem.. . Mijn telefoon ziet de wifi punt niet meer? De laptop wel. Help! Iemand nog een tip voor mijn telefoon?
Nogmaals dank.
Wat een goede avond is het geweest. Ik heb via de handelingen van kliko / Ziggo mijn wifi op 5ghz gezet. De verbinding blijft daarna stabiel, maar het bereik is minder goed. De boven verdieping is 1 streepje. Maar beneden viel hij niet meer weg.
De oorzaak zit denk ik in het aantal wifi punten om mij heen wat 5ghz beter kan.
Groot probleem.. . Mijn telefoon ziet de wifi punt niet meer? De laptop wel. Help! Iemand nog een tip voor mijn telefoon?
Nogmaals dank.

Citaat van William op 16 augustus 2017, 08:4658 minutes ago, Lexus said:Wat een goede avond is het geweest. Ik heb via de handelingen van kliko / Ziggo mijn wifi op 5ghz gezet. De verbinding blijft daarna stabiel, maar het bereik is minder goed. De boven verdieping is 1 streepje. Maar beneden viel hij niet meer weg.
De oorzaak zit denk ik in het aantal wifi punten om mij heen wat 5ghz beter kan.
Groot probleem.. . Mijn telefoon ziet de wifi punt niet meer? De laptop wel. Help! Iemand nog een tip voor mijn telefoon?
Nogmaals dank.
Ik weet even niet of je in jouw modem ook een tweede netwerk kan instellen? Kan je daar eens naar kijken? Soms kan dat namelijk gewoon.
Wellicht als je een tweede 2.4GHz netwerk op een 'leeg kanaal' instelt dat je beter geluk hebt met je telefoon?
Het kan zijn dat je telefoon geen 5GHz aan kan, wat voor telefoon is het?
58 minutes ago, Lexus said:Wat een goede avond is het geweest. Ik heb via de handelingen van kliko / Ziggo mijn wifi op 5ghz gezet. De verbinding blijft daarna stabiel, maar het bereik is minder goed. De boven verdieping is 1 streepje. Maar beneden viel hij niet meer weg.
De oorzaak zit denk ik in het aantal wifi punten om mij heen wat 5ghz beter kan.
Groot probleem.. . Mijn telefoon ziet de wifi punt niet meer? De laptop wel. Help! Iemand nog een tip voor mijn telefoon?
Nogmaals dank.
Ik weet even niet of je in jouw modem ook een tweede netwerk kan instellen? Kan je daar eens naar kijken? Soms kan dat namelijk gewoon.
Wellicht als je een tweede 2.4GHz netwerk op een 'leeg kanaal' instelt dat je beter geluk hebt met je telefoon?
Het kan zijn dat je telefoon geen 5GHz aan kan, wat voor telefoon is het?
You Missed
Week 36 30-08 t/m 05-09 De Nieuwe Series op de Streamingdiensten en de VK Tv
Eater
- augustus 27, 2025
- 21 views
Een nieuwe dimensie in televisie: Dreaming Whilst Black seizoen 2
Eater
- augustus 27, 2025
- 7 views
Android Auto 15.1 hint dat Gemini toegang kan krijgen tot de locatie van je auto
Eater
- augustus 27, 2025
- 7 views
Week 36 30-08 t/m 05-09 Nieuwe Streamingdienst en UK TV-Films
Eater
- augustus 27, 2025
- 24 views
12 van de beste tv-shows om in september te bekijken
Eater
- augustus 26, 2025
- 26 views
Apple TV+ politieke thriller The Savant krijgt bloedstollende eerste trailer
Eater
- augustus 26, 2025
- 10 views