
Channel 4 groeide in september uit tot de snelst groeiende streamingdienst van het Verenigd Koninkrijk. De zender behaalde haar hoogste kijkcijfers ooit, zowel over een week als op een dag, en leidde bovendien de commerciële markt onder jongere doelgroepen.
Volgens gegevens van BARB steeg het aantal gestreamde minuten bij Channel 4 met maar liefst 36% ten opzichte van vorig jaar, met een totaal van meer dan 6 miljard minuten in september – een prestatie die alle andere grote platforms overtrof.
Deze groei werd gedreven door een krachtige combinatie van terugkerende toppers en nieuwe producties, waaronder The Great British Bake Off, The Inheritance, Made in Chelsea, Celebs Go Dating, Hollyoaks, Educating Yorkshire, Taskmaster, Four In a Bed en Married at First Sight UK.
Channel 4 behaalde eind september bovendien haar beste week ooit qua kijkersaantallen, met maar liefst 42,5 miljoen app-weergaven, terwijl de dag van 7 oktober de meeste views ooit registreerde: 7,7 miljoen via mobiele en tv-platforms.
Onder 16- tot 34-jarigen blijft Channel 4 de grootste commerciële streamer, met 460 miljoen kijkminuten in die leeftijdsgroep, goed voor meer dan de helft van hun totale kijktijd naar Channel 4. De zender blijft ook het meest hoogwaardige commerciële streamingplatform, met 58% van de kijkers in de ABC1-doelgroep.
Vier titels – Educating Yorkshire, The Great British Bake Off, Taskmaster en Married at First Sight UK – behoren tot de zeven best bekeken programma’s onder 16- tot 34-jarigen op commerciële streamingplatforms, met een gezamenlijk totaal van 599 miljoen kijkminuten.
Chief content officer Ian Katz zei hierover: “De geweldige septembermaand van Channel 4 is mogelijk gemaakt door een sprankelende mix van nieuwe en gevestigde titels die de originaliteit en aantrekkingskracht van onze programma’s onderstrepen, vooral bij jongere kijkers… We leveren topprestaties in alle genres – en doen dat met een duidelijk herkenbare Channel 4-stijl.”
De sterke digitale resultaten gingen hand in hand met aanhoudend succes op lineair vlak, waarbij The Great British Bake Off de populairste titel was onder 16- tot 34-jarigen op commerciële tv in 2025, Gogglebox zijn vrijdagavond 21.00 uur-slot won, en Educating Yorkshire een marktaandeel van 33% wist te behalen onder jongere kijkers.
Lees ook https://downloadfan.nl/2025/10/11/hoe-channel-4-kijken-in-nederland/