VPN en schijnveiligheid op usenet
Citaat van Fluitketel op 2 augustus 2022, 14:26Oké. Ik deel mijn account met meerdere. Ik ben verantwoordelijk voor hetgeen wat jij upload. Bankgegevens zijn afdoende, rest is aannemelijk. Ik mag hopen dat het uploaden bij een onschuldig filmpje blijft en niet iets met sex met kinderen. Buiten de boete ga ik nog de bak in ook voor iets wat ik niet gedaan heb. Ik houd erover op. Zoals Tuinbever zegt: doe wat je ermee doet.
Oké. Ik deel mijn account met meerdere. Ik ben verantwoordelijk voor hetgeen wat jij upload. Bankgegevens zijn afdoende, rest is aannemelijk. Ik mag hopen dat het uploaden bij een onschuldig filmpje blijft en niet iets met sex met kinderen. Buiten de boete ga ik nog de bak in ook voor iets wat ik niet gedaan heb. Ik houd erover op. Zoals Tuinbever zegt: doe wat je ermee doet.
Citaat van fafke op 2 augustus 2022, 15:326 uur geleden zei Skeletor:Dat is wat ik eerder ook al had aangehaald, want ook al heb je een Usenet account bij een provider die logs bijhoudt, dan nog is het niet mogelijk om bewijs te verkrijgen dat er ook daadwerkelijk gedownload is door de persoon die het Usenet account betaald, want er is dan simpelweg geen trace naar het vaste IP-adres van de Usenet account houder.
Als iemand met uw auto met uw nummerplaat aan 200 per uur door een zone 30 raast denk ik wel dat de politie eerst op uw deur zal komen kloppen om een leuke brief af te geven. Ook al zeg je dat jij dat niet was zal jij wel het tegenbewijs mogen leveren anders zal je alsnog het leuke prijskaartje mogen betalen. Dit is hetzelfde als met een usenet account waar jij voor betaald. Een usenet account delen met anderen houd wel degelijk risico’s in als de andere personen rare dingen downloaden/uploaden als de usenet provider logs bijhouden komen ze alsnog uw deur inbeuken als jij netje het account met je pinpas betaald hebt.
6 uur geleden zei Skeletor:Dat is wat ik eerder ook al had aangehaald, want ook al heb je een Usenet account bij een provider die logs bijhoudt, dan nog is het niet mogelijk om bewijs te verkrijgen dat er ook daadwerkelijk gedownload is door de persoon die het Usenet account betaald, want er is dan simpelweg geen trace naar het vaste IP-adres van de Usenet account houder.
Als iemand met uw auto met uw nummerplaat aan 200 per uur door een zone 30 raast denk ik wel dat de politie eerst op uw deur zal komen kloppen om een leuke brief af te geven. Ook al zeg je dat jij dat niet was zal jij wel het tegenbewijs mogen leveren anders zal je alsnog het leuke prijskaartje mogen betalen. Dit is hetzelfde als met een usenet account waar jij voor betaald. Een usenet account delen met anderen houd wel degelijk risico’s in als de andere personen rare dingen downloaden/uploaden als de usenet provider logs bijhouden komen ze alsnog uw deur inbeuken als jij netje het account met je pinpas betaald hebt.
Citaat van Vampire Inspector op 2 augustus 2022, 15:52Ik weet niet hoe "posters" tegenwoordig ja umm "posten". Of ze dit via een betaalde usenet provider doen of dat er nog gratis providers te vinden zijn waarbij je ook mag uploaden? Als er alleen betaalde providers wereldwijd bestaan dan is het toch eigenlijk niet meer te doen. Onze hobby Usenet kan dan anno 2022 blijkbaar niet meer. (dit weten we eigenlijk al een poosje maar ja.... het blijft kriebelen he) Als betalen de enige manier is om te kunnen uploaden, mensen maak dan gebruik van een paysafecard, of van je oude bitcoin wallet die op een anonieme exchange of bitcoin ledger staan en waar je nooit NAW gegevens aan hebt gekoppeld of een iets mee gekocht en thuis afgeleverd hebt laten worden.... anders ben je vroeg of laat alsnog de Sjaak 🙈 Maar misschien moeten we gewoon onder ogen gaan zien dat de geweldige tijd van het betere hack en crack werk en het delen daarvan achter ons ligt
Ik weet niet hoe "posters" tegenwoordig ja umm "posten". Of ze dit via een betaalde usenet provider doen of dat er nog gratis providers te vinden zijn waarbij je ook mag uploaden? Als er alleen betaalde providers wereldwijd bestaan dan is het toch eigenlijk niet meer te doen. Onze hobby Usenet kan dan anno 2022 blijkbaar niet meer. (dit weten we eigenlijk al een poosje maar ja.... het blijft kriebelen he) Als betalen de enige manier is om te kunnen uploaden, mensen maak dan gebruik van een paysafecard, of van je oude bitcoin wallet die op een anonieme exchange of bitcoin ledger staan en waar je nooit NAW gegevens aan hebt gekoppeld of een iets mee gekocht en thuis afgeleverd hebt laten worden.... anders ben je vroeg of laat alsnog de Sjaak 🙈 Maar misschien moeten we gewoon onder ogen gaan zien dat de geweldige tijd van het betere hack en crack werk en het delen daarvan achter ons ligt
Citaat van Demo op 2 augustus 2022, 16:26Ik moet bijna dwangmatig weer even reageren want er is een discussie aangezwengeld waarin duidelijk is gesteld dat VPN gebruiken op Usenet (Uploaden/Downloaden) geen zekerheid geeft op bescherming maar een Schijnveiligheid is.
De meeste door BREIN gepubliceerde en gewonnen rechtszaken hebben betrekking op het Uploaden van content, waardoor ook meerdere Community's uit de lucht zijn gehaald.
De meeste nu gegeven reacties in dit topic gaan puur over de Uploader kwesties en daar valt niets op af te dingen, want dat is gewoon een feit.
Maar tot op dit moment is er geen enkele zaak waarin een Nederlandse downloader bewezen strafbaar is gesteld, omdat de wetgeving daar momenteel niet in voorziet.
Als VPN bij Usenet gebruik echt een vorm van schijnveiligheid zou zijn, zou die wereld van VPN leveranciers heel snel in elkaar moeten klappen, want dan heeft het blijkbaar alleen nut bij bepaalde stream gevalletjes en torrent downloads.
Iedereen die nu een VPN aanprijst op zijn/haar website zou die reclame dan ook gelijk moeten verwijderen, want het is dan feitelijk voor het grootste deel geldklopperij.
Ik moet bijna dwangmatig weer even reageren want er is een discussie aangezwengeld waarin duidelijk is gesteld dat VPN gebruiken op Usenet (Uploaden/Downloaden) geen zekerheid geeft op bescherming maar een Schijnveiligheid is.
De meeste door BREIN gepubliceerde en gewonnen rechtszaken hebben betrekking op het Uploaden van content, waardoor ook meerdere Community's uit de lucht zijn gehaald.
De meeste nu gegeven reacties in dit topic gaan puur over de Uploader kwesties en daar valt niets op af te dingen, want dat is gewoon een feit.
Maar tot op dit moment is er geen enkele zaak waarin een Nederlandse downloader bewezen strafbaar is gesteld, omdat de wetgeving daar momenteel niet in voorziet.
Als VPN bij Usenet gebruik echt een vorm van schijnveiligheid zou zijn, zou die wereld van VPN leveranciers heel snel in elkaar moeten klappen, want dan heeft het blijkbaar alleen nut bij bepaalde stream gevalletjes en torrent downloads.
Iedereen die nu een VPN aanprijst op zijn/haar website zou die reclame dan ook gelijk moeten verwijderen, want het is dan feitelijk voor het grootste deel geldklopperij.
Citaat van reneetje1969 op 2 augustus 2022, 20:054 uur geleden zei Vampire Inspector:Ik weet niet hoe "posters" tegenwoordig ja umm "posten". Of ze dit via een betaalde usenet provider doen of dat er nog gratis providers te vinden zijn waarbij je ook mag uploaden? Als er alleen betaalde providers wereldwijd bestaan dan is het toch eigenlijk niet meer te doen. Onze hobby Usenet kan dan anno 2022 blijkbaar niet meer. (dit weten we eigenlijk al een poosje maar ja.... het blijft kriebelen he) Als betalen de enige manier is om te kunnen uploaden, mensen maak dan gebruik van een paysafecard, of van je oude bitcoin wallet die op een anonieme exchange of bitcoin ledger staan en waar je nooit NAW gegevens aan hebt gekoppeld of een iets mee gekocht en thuis afgeleverd hebt laten worden.... anders ben je vroeg of laat alsnog de Sjaak 🙈 Maar misschien moeten we gewoon onder ogen gaan zien dat de geweldige tijd van het betere hack en crack werk en het delen daarvan achter ons ligt
![]()
Je hebt gelijk. Maar damn, wat was het een geweldige tijd!
4 uur geleden zei Vampire Inspector:Ik weet niet hoe "posters" tegenwoordig ja umm "posten". Of ze dit via een betaalde usenet provider doen of dat er nog gratis providers te vinden zijn waarbij je ook mag uploaden? Als er alleen betaalde providers wereldwijd bestaan dan is het toch eigenlijk niet meer te doen. Onze hobby Usenet kan dan anno 2022 blijkbaar niet meer. (dit weten we eigenlijk al een poosje maar ja.... het blijft kriebelen he) Als betalen de enige manier is om te kunnen uploaden, mensen maak dan gebruik van een paysafecard, of van je oude bitcoin wallet die op een anonieme exchange of bitcoin ledger staan en waar je nooit NAW gegevens aan hebt gekoppeld of een iets mee gekocht en thuis afgeleverd hebt laten worden.... anders ben je vroeg of laat alsnog de Sjaak 🙈 Maar misschien moeten we gewoon onder ogen gaan zien dat de geweldige tijd van het betere hack en crack werk en het delen daarvan achter ons ligt
![]()
Je hebt gelijk. Maar damn, wat was het een geweldige tijd!
Citaat van niemanx op 2 augustus 2022, 21:47ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat er een downloader is gepakt
op torrent site of op nzb
ja er wordt jacht gemaakt op uploader / posters en eigenaar van site
die worden helaas regelmatig gepakt
en die mensen moet echt vpn enz enz hebben en ook de nodig kennis van zaken om buiten beeld te blijven
maak je 1 klein foutje dan hang je
ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat er een downloader is gepakt
op torrent site of op nzb
ja er wordt jacht gemaakt op uploader / posters en eigenaar van site
die worden helaas regelmatig gepakt
en die mensen moet echt vpn enz enz hebben en ook de nodig kennis van zaken om buiten beeld te blijven
maak je 1 klein foutje dan hang je
Citaat van Diederik op 3 augustus 2022, 08:0415 uur geleden zei Skeletor:Ik moet bijna dwangmatig weer even reageren want er is een discussie aangezwengeld waarin duidelijk is gesteld dat VPN gebruiken op Usenet (Uploaden/Downloaden) geen zekerheid geeft op bescherming maar een Schijnveiligheid is.
Het is toch in wezen ook geldklopperij zoals je dat ook ziet bij een verzekering. Je neemt het omdat er een hele kleine kans bestaat dat er iets gebeurd echter ik acht het niet belangrijk genoeg om een VPN te gebruiken omdat ik het nooit heb gebruikt en zie er de nut ook niet van in. Ik vind het wel gaaf om te lezen dat je HBO in de VS kan kijken zonder regio blokkades maar ook dat willen ze aan banden leggen. De nummer één reden waarom mensen VPN hebben genomen is omdat ze zogenaamd anoniem willen zijn wat in de realiteit uiteindelijk niet kan of althans niet waterdicht is. Ze denken dat ze nu alles kunnen maken maar zie de ondergang van vele forums en uploaders. Uiteindelijk toch gepakt.
15 uur geleden zei Skeletor:Ik moet bijna dwangmatig weer even reageren want er is een discussie aangezwengeld waarin duidelijk is gesteld dat VPN gebruiken op Usenet (Uploaden/Downloaden) geen zekerheid geeft op bescherming maar een Schijnveiligheid is.
Het is toch in wezen ook geldklopperij zoals je dat ook ziet bij een verzekering. Je neemt het omdat er een hele kleine kans bestaat dat er iets gebeurd echter ik acht het niet belangrijk genoeg om een VPN te gebruiken omdat ik het nooit heb gebruikt en zie er de nut ook niet van in. Ik vind het wel gaaf om te lezen dat je HBO in de VS kan kijken zonder regio blokkades maar ook dat willen ze aan banden leggen. De nummer één reden waarom mensen VPN hebben genomen is omdat ze zogenaamd anoniem willen zijn wat in de realiteit uiteindelijk niet kan of althans niet waterdicht is. Ze denken dat ze nu alles kunnen maken maar zie de ondergang van vele forums en uploaders. Uiteindelijk toch gepakt.
Citaat van Simon_62 op 4 augustus 2022, 13:18Interessante info in deze draad.
Voor uploaders is dus als ik het goed begrijp de usenet provider de zwakke plek.
Er zijn voor zover ik weet veel providers in het buitenland, b.v. Zuid Afrika. Hoe kan Brein dan zo'n uploader traceren? Ik denk toch niet dat zo'n provider gegevens gaat verstrekken van hun accounts.
Interessante info in deze draad.
Voor uploaders is dus als ik het goed begrijp de usenet provider de zwakke plek.
Er zijn voor zover ik weet veel providers in het buitenland, b.v. Zuid Afrika. Hoe kan Brein dan zo'n uploader traceren? Ik denk toch niet dat zo'n provider gegevens gaat verstrekken van hun accounts.
Citaat van fafke op 4 augustus 2022, 20:527 uur geleden zei Simon_62:Interessante info in deze draad.
Er zijn voor zover ik weet veel providers in het buitenland, b.v. Zuid Afrika. Hoe kan Brein dan zo'n uploader traceren? Ik denk toch niet dat zo'n provider gegevens gaat verstrekken van hun accounts.Als je een usenet provider weet waar je anoniem kan betalen is de zwakke schakel weg EN als je als uploader niet overal dezelfde nickname gebruikt denk ik dan zo ☝️
7 uur geleden zei Simon_62:Interessante info in deze draad.
Als je een usenet provider weet waar je anoniem kan betalen is de zwakke schakel weg EN als je als uploader niet overal dezelfde nickname gebruikt denk ik dan zo ☝️
Citaat van G4rFi3ld op 5 augustus 2022, 11:55Mogelijks kan deze info nuttig zijn, dus deel het hier maar:
https://greycoder.com/best-usenet-providers-anonymous-payments/
Mogelijks kan deze info nuttig zijn, dus deel het hier maar:
https://greycoder.com/best-usenet-providers-anonymous-payments/