wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

VPN en schijnveiligheid op usenet

VorigePage 4 of 4
16 hours ago, fafke said:

Als je een usenet provider weet waar je anoniem kan betalen is de zwakke schakel weg EN als je als uploader niet overal dezelfde nickname gebruikt denk ik dan zo ☝️

usenet.farm kun je betalen met bitcoin en paysafecard. Alleen E-mail adres nodig voor een account.
PureUsenet is er ook 1 en nog een Nederlandse ook.
Uit IJsland is er XLNed.

2 uur geleden zei G4rFi3ld:

Mogelijks kan deze info nuttig zijn, dus deel het hier maar:

https://greycoder.com/best-usenet-providers-anonymous-payments/

Die lijst is niet geheel correct.

- XLNed heeft een aanmeldformulier om adres gegevens achter te laten (beetje vreemd, hoort totaal niet bij zo'n dienst)
- PureUsenet heeft geen Bitcoin en Paysafecard meer
- NewsDemon lastig te zeggen, hun website werkt niet als je iets wilt bestellen

1 uur geleden zei Simon_62:

usenet.farm kun je betalen met bitcoin en paysafecard. Alleen E-mail adres nodig voor een account.
PureUsenet is er ook 1 en nog een Nederlandse ook.
Uit IJsland is er XLNed.

Dan zou je nog beter voor EasyUsenet of XS News kunnen gaan, beide op dit moment Paysafecard en ze zijn Nederlands. E-mail en land voldoende.
Zoals ik hierboven al aangaf, PureUsenet heeft geen Bitcoin en Paysafecard. Die werken tegenwoordig op basis van een doorlopend abonnement, ik zie namelijk geen prepaid optie op hun website staan.

On 8/4/2022 at 3:18 PM, Simon_62 said:

Interessante info in deze draad.
Voor uploaders is dus als ik het goed begrijp de usenet provider de zwakke plek.
Er zijn voor zover ik weet veel providers in het buitenland, b.v. Zuid Afrika. Hoe kan Brein dan zo'n uploader traceren? Ik denk toch niet dat zo'n provider gegevens gaat verstrekken van hun accounts.

Nu de UK niet langer deel uitmaakt van de Europese Unie liggen daar allicht ook wel kansen.

En dan is je Usenet-connectie ook net iets stabieler/betrouwbaarder dan iets uit Zuid-Afrika.

55 minuten geleden zei G4rFi3ld:

Nu de UK niet langer deel uitmaakt van de Europese Unie liggen daar allicht ook wel kansen.

En dan is je Usenet-connectie ook net iets stabieler/betrouwbaarder dan iets uit Zuid-Afrika.

UK, betwijfel het, die hebben dacht ik ook wel strenge regelgeving.

Voor wat betreft Zuid-Afrika. Ook al zou daar een provider zitten, er is bij mijn weten geen backbone daar. Dan zou het gewoon een reseller gaan met een backbone in US/NL. En nee, het opzetten van een eigen backbone is niet makkelijk en kost heel veel geld en tijd. Zet dat soort landen gerust uit je hoofd.

1 hour ago, xipher said:

UK, betwijfel het, die hebben dacht ik ook wel strenge regelgeving.

Voor wat betreft Zuid-Afrika. Ook al zou daar een provider zitten, er is bij mijn weten geen backbone daar. Dan zou het gewoon een reseller gaan met een backbone in US/NL. En nee, het opzetten van een eigen backbone is niet makkelijk en kost heel veel geld en tijd. Zet dat soort landen gerust uit je hoofd.

Interne regelgeving misschien, maar uitwisseling van persoonsgegevens tussen UK & bijv. Nederland lijkt me nu wel minder evident dan uitwisseling van persoonsgegevens tussen Nederland & een ander Europees land (bijv. België).

VorigePage 4 of 4