Televisie kijken op de veranda en wifi in de tuin
Citaat van Duken op 17 mei 2020, 05:07De google nest wifi is de nieuwe serie. De google wifi is het oudere model.
Ik zou daarbij ook gaan voor de nest wifi.
https://store.google.com/product/nest_wifi
Daar zit nog de google nest mini (speaker / assistent) ingebouwd
De google nest wifi is de nieuwe serie. De google wifi is het oudere model.
Ik zou daarbij ook gaan voor de nest wifi.
https://store.google.com/product/nest_wifi
Daar zit nog de google nest mini (speaker / assistent) ingebouwd
Citaat van Patrickj op 24 mei 2020, 14:37Wat een luxe! Toevallig krijg ik vanuit Nuon/Vattenfall een welkomstgeschenk met Philips Hue lampen, die kan ik dus koppelen aan google?
En we krijgen een slimme meter van tado of google nest, werkt dat ook hiermee?
Is de een dan nog beter dan de andere?de vragen ging inmiddels alle kanten op haha sorry daarvoor, ben er zelf totaal (nog) niet in thuis.. en je kan het dan maar beter gelijk goed doen!
Wat een luxe! Toevallig krijg ik vanuit Nuon/Vattenfall een welkomstgeschenk met Philips Hue lampen, die kan ik dus koppelen aan google?
En we krijgen een slimme meter van tado of google nest, werkt dat ook hiermee?
Is de een dan nog beter dan de andere?
de vragen ging inmiddels alle kanten op haha sorry daarvoor, ben er zelf totaal (nog) niet in thuis.. en je kan het dan maar beter gelijk goed doen!
Citaat van Patrickj op 26 mei 2020, 08:40Goedemorgen,
Ik kreeg zojuist van een collega de tip om juist wel voor bekabeld te gaan. Hoe denken jullie daarover? Zelf neig ik nog steeds naar google, die zou 600m2 moeten dekking als ik 1 router + 3 punten neem.
De kruipruimte is op dit moment nog wel open, en op termijn moeten elektra en water ook vanaf de woning(of garage) doorgetrokken worden naar de veranda.
Is het een optie om bv. nu een coax + UTP kabel al onder de woning door te trekken? En deze dan t.z.t. naar de veranda te leggen?
En als ik dat doe, moet de kabel dan nu bv. al 45 meter zijn? Of kan je nu een 10 meter kabel doen en deze naar buiten laten komen in de muur o.i.d. en daar weer verder?
Goedemorgen,
Ik kreeg zojuist van een collega de tip om juist wel voor bekabeld te gaan. Hoe denken jullie daarover? Zelf neig ik nog steeds naar google, die zou 600m2 moeten dekking als ik 1 router + 3 punten neem.
De kruipruimte is op dit moment nog wel open, en op termijn moeten elektra en water ook vanaf de woning(of garage) doorgetrokken worden naar de veranda.
Is het een optie om bv. nu een coax + UTP kabel al onder de woning door te trekken? En deze dan t.z.t. naar de veranda te leggen?
En als ik dat doe, moet de kabel dan nu bv. al 45 meter zijn? Of kan je nu een 10 meter kabel doen en deze naar buiten laten komen in de muur o.i.d. en daar weer verder?
Citaat van Patrickj op 10 juni 2020, 07:26Goedemorgen @Duken,
Zojuist gesproken met de ICT-man van mijn bedrijf, hij adviseerde dit;
Per verdieping een netwerkkabel laten trekken naar je meterkast.
Vanuit achterin je tuin ook een kabel laten trekken naar je meterkast.
Vanuit de woonkamer waar je Ziggo modem staat ook een kabel laten trekken naar de meterkast.
In je meterkast een 8 poort switch plaatsten, en de kabel die vanuit de Ziggo modem komt daarin stoppen plus de kabels die je getrokken hebt per ruimte.
Dan kun je straks kijken hoe je wifi bereik is, en evt. op een 1e of 2e verdieping of tuin een accespoint plaatsen.
Scheelt wel weer aanschaf van een evt. Mesh-netwerk!
Alleen krijg je met accespoints niet allemaal verschillende netwerken? En zou je dan voor een losse router gaan, of juist voor 3 accespoints? Bv. Kantoor/zolder/veranda?
Goedemorgen @Duken,
Zojuist gesproken met de ICT-man van mijn bedrijf, hij adviseerde dit;
Per verdieping een netwerkkabel laten trekken naar je meterkast.
Vanuit achterin je tuin ook een kabel laten trekken naar je meterkast.
Vanuit de woonkamer waar je Ziggo modem staat ook een kabel laten trekken naar de meterkast.
In je meterkast een 8 poort switch plaatsten, en de kabel die vanuit de Ziggo modem komt daarin stoppen plus de kabels die je getrokken hebt per ruimte.
Dan kun je straks kijken hoe je wifi bereik is, en evt. op een 1e of 2e verdieping of tuin een accespoint plaatsen.
Scheelt wel weer aanschaf van een evt. Mesh-netwerk!
Alleen krijg je met accespoints niet allemaal verschillende netwerken? En zou je dan voor een losse router gaan, of juist voor 3 accespoints? Bv. Kantoor/zolder/veranda?
Citaat van Duken op 11 juni 2020, 04:59Netwerkkabels zijn altijd de beste oplossing, als je deze goedkoop kan laten aanleggen is dat alleen maar een plus.
Met de switch aan je Ziggo modem behoud je alles op hetzelfde netwerk.
Aan de netwerkkabels kan je een accespoint plaatsen. Deze kunnen allemaal hetzelfde ssid hebben. Dus ja dat is zeker ook een goede optie.
Netwerkkabels zijn altijd de beste oplossing, als je deze goedkoop kan laten aanleggen is dat alleen maar een plus.
Met de switch aan je Ziggo modem behoud je alles op hetzelfde netwerk.
Aan de netwerkkabels kan je een accespoint plaatsen. Deze kunnen allemaal hetzelfde ssid hebben. Dus ja dat is zeker ook een goede optie.
Citaat van MisaBure83 op 2 september 2020, 18:16Ik kijk al meer dan vijf jaar geen tv, alleen internet online.
Ik kijk al meer dan vijf jaar geen tv, alleen internet online.
Citaat van Patrickj op 4 maart 2021, 10:08Op 15-4-2020 om 17:19 zei Duken:Als eerst gefeliciteerd met de nieuwe woning en wat een leuke vraag
![]()
ik zou geen coax kabel hiervoor trekken. Tv kijken zal steeds meer wifi internet verlopen. Ik heb zelf een Chromecast boven waar ik met Ziggo go live tv en herhaalde tv op kan zien.
hier is ook officieel support voor van Ziggo. Wil je toch liever zonder je telefoon werken kan je ook kiezen voor een android tv kastje zoals de mi box. Deze kan android go draaien welke je kan bedienen via je afstandbediening (Prettig voor de vrouw)
.
Ik heb zo een kastje beneden en dit werkt erg fijn. Ook voor de kids en de vrouw.
Maar je moet wel bereik hebben, dat kan over wifi of ethernet / lan kabel.
Die 30 meter kan je overbruggen met wifi, maar de voorkeur zou een lan kabel zijn. Lekker onder de grond trekken (is niet duur) en dan heb je een goede wifi spot maken in de achtertuin welke je tv en je telefoon kan gebruiken.
Als je toch liever wifi wilt dan kan je dit vast ook opvangen via een mesh netwerk. Dit zijn losse wifi modules welke je kan neerzetten rond het huis en je wifi netwerk vergroten. Genoeg opties dus
![]()
He @Duken, ik rakel deze oude post weer even op; doordat we nu met de veranda bezig zijn.
Bij het ingraven van de waterleiding hebben we ook gelijk een mantelbuis naar achter neergelegd.
Hier kunnen we in principe stroom, UTP en Coax vrij makkelijk doorheen trekken gaf de elektricien aan.
In dat geval lijkt het met zonde om het niet te doen toch? Dan plaats ik er een Coax-versterker van Hirschmann tussen en heb ik hopelijk goed televisie op de veranda.
Voor internet moet ik daar dan een extra accespoint maken denk ik he? Krijgt die een eigen netwerknaam? En is bv; TP-Link Archer C6 - Router - 1200 Mbps hiervoor geschikt?
En zijn er nog specifieke utp/coax-kabels die hiervoor het beste zijn?
Zoals je merkt zijn we er niet erg thuis in, maar willen het wel graag gelijk goed doen nu het nog kan!
Op 15-4-2020 om 17:19 zei Duken:Als eerst gefeliciteerd met de nieuwe woning en wat een leuke vraag
![]()
ik zou geen coax kabel hiervoor trekken. Tv kijken zal steeds meer wifi internet verlopen. Ik heb zelf een Chromecast boven waar ik met Ziggo go live tv en herhaalde tv op kan zien.
hier is ook officieel support voor van Ziggo. Wil je toch liever zonder je telefoon werken kan je ook kiezen voor een android tv kastje zoals de mi box. Deze kan android go draaien welke je kan bedienen via je afstandbediening (Prettig voor de vrouw)
.
Ik heb zo een kastje beneden en dit werkt erg fijn. Ook voor de kids en de vrouw.
Maar je moet wel bereik hebben, dat kan over wifi of ethernet / lan kabel.
Die 30 meter kan je overbruggen met wifi, maar de voorkeur zou een lan kabel zijn. Lekker onder de grond trekken (is niet duur) en dan heb je een goede wifi spot maken in de achtertuin welke je tv en je telefoon kan gebruiken.
Als je toch liever wifi wilt dan kan je dit vast ook opvangen via een mesh netwerk. Dit zijn losse wifi modules welke je kan neerzetten rond het huis en je wifi netwerk vergroten. Genoeg opties dus
![]()
He @Duken, ik rakel deze oude post weer even op; doordat we nu met de veranda bezig zijn.
Bij het ingraven van de waterleiding hebben we ook gelijk een mantelbuis naar achter neergelegd.
Hier kunnen we in principe stroom, UTP en Coax vrij makkelijk doorheen trekken gaf de elektricien aan.
In dat geval lijkt het met zonde om het niet te doen toch? Dan plaats ik er een Coax-versterker van Hirschmann tussen en heb ik hopelijk goed televisie op de veranda.
Voor internet moet ik daar dan een extra accespoint maken denk ik he? Krijgt die een eigen netwerknaam? En is bv; TP-Link Archer C6 - Router - 1200 Mbps hiervoor geschikt?
En zijn er nog specifieke utp/coax-kabels die hiervoor het beste zijn?
Zoals je merkt zijn we er niet erg thuis in, maar willen het wel graag gelijk goed doen nu het nog kan!
Citaat van Duken op 4 maart 2021, 10:14Hoi Patrick, wij zijn ook bezig met het huis en ik heb helemaal geen Coax aansluiting getrokken naar de TV
Alleen UTP. TV kijken doe ik via de Ziggo GO app op de televisie (android OS). Ik weet niet wat voor TV je neerzet maar als je wilt kijken via het Ziggo kastje heb je inderdaad Coax nodig. Als je een smart TV hebt of een android HDMI box kan je ook kiezen voor TV via internet (UTP).
Maar als het kwa kosten niks uit maakt lekker allebei doen. Dan ben je altijd safe
Hoi Patrick, wij zijn ook bezig met het huis en ik heb helemaal geen Coax aansluiting getrokken naar de TV Alleen UTP. TV kijken doe ik via de Ziggo GO app op de televisie (android OS). Ik weet niet wat voor TV je neerzet maar als je wilt kijken via het Ziggo kastje heb je inderdaad Coax nodig. Als je een smart TV hebt of een android HDMI box kan je ook kiezen voor TV via internet (UTP).
Maar als het kwa kosten niks uit maakt lekker allebei doen. Dan ben je altijd safe