do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Televisie kijken op de veranda en wifi in de tuin

VorigePage 2 of 5Volgende

Ga ik dat tegen die tijd maar eens proberen denk ik! Dient de campingversterker buiten bij het huis, op de veranda, of juist ergens halverwege geplaatst te worden?

En het android boxje pikt wifi op en streamt dan op de televisie dus bv sport?

2 uur geleden zei Patrickj:

Ga ik dat tegen die tijd maar eens proberen denk ik! Dient de campingversterker buiten bij het huis, op de veranda, of juist ergens halverwege geplaatst te worden?

De omschrijving geeft het volgende aan @Patrickj;

Outdoor behuizing en aansluiting

De outdoor behuizing voldoet aan de IP65 normering zodat u de unit het gehele jaar buiten kunt laten hangen. Om de EZ hotspot van voeding te voorzien dient u de bijgeleverde Power over Ethernet injector te gebruiken. Met behulp van een netwerkkabel (niet meegeleverd) kunt u de EZ Hotspot Extender op de PoE-injector aansluiten om hem te voeden.

Het lijkt mij dat je de versterker dan zo hoog mogelijk hangt achter in de tuin aan het balkon waar je de ontvangst nodig hebt voor je TV en/of laptop/GSM om met de antennes het signaal van je WiFi op te kunnen pikken.

4 uur geleden zei Patrickj:

En het android boxje pikt wifi op en streamt dan op de televisie dus bv sport?

Dat is correct, je al hem via wifi verbinding maar eventueel ook nog een USB naar lan dongle. Ik heb ben zelf via wifi.

Top, bedankt!

En dit is allemaal legaal toch? Kreeg ook Iptv als advies, maar dat is illegaal dus doe ik liever niet

2 uur geleden zei Patrickj:

Top, bedankt!

En dit is allemaal legaal toch? Kreeg ook Iptv als advies, maar dat is illegaal dus doe ik liever niet

Jup, is helemaal legaal. De officiële app van Ziggo voor android tv moet nog worden vrijgegeven maar er is een niet officiële versie in omloop. Deze werkt trouwens alleen met je Ziggo go account. 100% legaal. 

Top, bedankt!!

Kan zo’n campingversterker ook icm een mesh-netwerk van bv google?

Hebben nu erg veel signaalverlies dus willen voor binnen voor een google mesh-netwerk gaan, of adviseren jullie iets anders?

Op 15-4-2020 om 17:19 zei Duken:

Als eerst gefeliciteerd met de nieuwe woning en wat een leuke vraag :)

ik zou geen coax kabel hiervoor trekken. Tv kijken zal steeds meer wifi internet verlopen. Ik heb zelf een Chromecast boven waar ik met Ziggo go live tv en herhaalde tv op kan zien.

hier is ook officieel support voor van Ziggo. Wil je toch liever zonder je telefoon werken kan je ook kiezen voor een android tv kastje zoals de mi box. Deze kan android go draaien welke je kan bedienen via je afstandbediening (Prettig voor de vrouw) ;) .

Ik heb zo een kastje beneden en dit werkt erg fijn. Ook voor de kids en de vrouw.

Maar je moet wel bereik hebben, dat kan over wifi of ethernet / lan kabel. 

Die 30 meter kan je overbruggen met wifi, maar de voorkeur zou een lan kabel zijn. Lekker onder de grond trekken (is niet duur) en dan heb je een goede wifi spot maken in de achtertuin welke je tv en je telefoon kan gebruiken.

Als je toch liever wifi wilt dan kan je dit vast ook opvangen via een mesh netwerk. Dit zijn losse wifi modules welke je kan neerzetten rond het huis en je wifi netwerk vergroten. Genoeg opties dus :)

Dit bedoelde ik dan qua mesh-netwerk?

zou ik bv google nest kunnen gebruiken met 1 extra punt voor t kantoortje en dan een 2 extra google wifi punten, 1 voor de veranda en 1 voor boven? En dan geen campingversterker? Of is dat niet te doen?

Jawel dat is volgens mij wel te doen. Je moet even controleren hoeveel meter de google wifi mesh kan overbruggen. 

Ik wil de set zelf ook graag hebben :)

1 uur geleden zei Duken:

Jawel dat is volgens mij wel te doen. Je moet even controleren hoeveel meter de google wifi mesh kan overbruggen. 

Ik wil de set zelf ook graag hebben :)

Zou je dan voor de google nest gaan, of google wifi multiroom? Of misschien juist nog een hele andere. Tis wel een duur geintje inderdaad, maar krijgt wel goede recensies.

En de campingversterker zou ik dan wellicht niet nodig hebben

VorigePage 2 of 5Volgende