do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Televisie kijken op de veranda en wifi in de tuin

VorigePage 4 of 5Volgende

He Duken, bedankt voor je reactie. Zijn er al televisies waarop je Ziggo Go app kunt downloaden dan? Op de tv's die wij nu hebben is dit namelijk niet. 

Hoeft niet via een kastje inderdaad, zat zelf te denken aan een smartcard in de televisie.

Zo'n CI+module (smartcard) is ideaal. Dat heb ik ook jaren gebruikt. In dat geval heb je een geschikte tv nodig en coax.

Tegenwoordig kijk ik tv via de NLZiet app op me Apple TV. Daarnaast maak ik ook gebruik van Ziggo Go app op me Apple TV. Beide werkt prima.

Daar ga ik inderdaad maar voor!

En qua internet; een router in de veranda aansluiten op de internetkabel zetten zodat ik daar wifi heb is wel handig toch? Het is ongeveer 35meter diep dus vandaar dat we het wel bekabeld moeten doen.

Moet ik hiervoor dan nog iets bijzonders doen qua instellingen? En adviseren jullie een router of een accespoint?

Een accespoint is dan een mooie oplossing. Laatst nog bij een kennis gedaan. Die wou een goede wifi-verbinding zowel op zolder als in zijn tuinhuis. Accespoint op zolder en in het tuinhuis opgehangen en verbonden met de Connectbox van Ziggo. 

Werkt nu prima.

Trouwens, in dit geval gaat het om twee vliegende schotels (:p) van Ubiquiti: De UniFi AP-AC-PRO.

Moet er dan qua instellingen op dit extra accespoint nog iets bijzonders gebeuren? Of is het een kwestie van hem een de UTP-kabel prikken en in de veranda zetten en klaar is kees?

Uiteraard moet je wel eerst een draadloos netwerk aanmaken. Kijk daarna eerst hoe het werkt (qua signaal bijvoorbeeld) Valt dit tegen, dan kun je het wifi kanaal en eventueel de kanaalbreedte aanpassen.

Mocht je binnen gebruik maken van de wifi verbinding van het Ziggo-modem, dan is het slim om het accespoint hetzelfde ssid en wachtwoord mee te geven als van het Ziggo-modem.

Je apparaten schakelen als dit nodig is dan vanzelf over van accespoint naar Ziggo modem (of andersom).

Bij me kennis heb ik dat ook gedaan tussen de accespoints (wifi is in dit geval uitgeschakeld op het Ziggo modem) en dat werkt perfect.

Goedemorgen,

Ik blaas bovenstaand topic even wat nieuw leven in.

Vanavond gaat de elektricien de kabels naar de veranda trekken.

Wat adviseren jullie om in de veranda te plaatsen voor goed internet in de veranda/tuin? Er komt een internetkabel vanaf de switch in de veranda omhoog, dus kan zelf kiezen wat ik hierachter plaats.

In huis heb ik alleen het ziggo modem nog, die zorgt binnen voor genoeg internet dus heb nog geen extra accespoints of iets.

Je kan bij Ziggo ook een extra WiFi punt huren of kopen. 

image.png

Deze kan je aansluiten op je netwerk kabel: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/via-een-internetkabel

He @William, heb ooit gelezen dat deze max 15meter gaan.

Het gaat hier wel om 40meter vanaf het modem. Of zou dit dan wel moeten lukken?

VorigePage 4 of 5Volgende