Help R4 SDHC kaartje doet het niet meer!
Citaat van Ser-G op 7 juli 2020, 16:04Nou, mijn plezier heeft dus maar pak-en-beet 24 uur geduurd. Ik sla het klepje van de DS een keer dicht (voor stand-by) terwijl die nog op het menuscherm staat, ik probeer daarna weer een spel te starten, dit gaat zo langzaam dat ik denk van even uit en aan doen en sindsdien lijkt de kaart niet meer gelezen te worden.
Al geprobeerd opnieuw te formatteren en alles erop en eraan weer terug te zetten, maar mocht niet baten. Misschien een tip wat ik nog kan doen om weer te kunnen spelen? Was net zo blij eindelijk weer te kunnen spelen, ondanks dat sommige heel erg corrupt waren geworden en veel bevroren.
Nou, mijn plezier heeft dus maar pak-en-beet 24 uur geduurd. Ik sla het klepje van de DS een keer dicht (voor stand-by) terwijl die nog op het menuscherm staat, ik probeer daarna weer een spel te starten, dit gaat zo langzaam dat ik denk van even uit en aan doen en sindsdien lijkt de kaart niet meer gelezen te worden.
Al geprobeerd opnieuw te formatteren en alles erop en eraan weer terug te zetten, maar mocht niet baten. Misschien een tip wat ik nog kan doen om weer te kunnen spelen? Was net zo blij eindelijk weer te kunnen spelen, ondanks dat sommige heel erg corrupt waren geworden en veel bevroren.
Citaat van Demo op 7 juli 2020, 17:112 uur geleden zei Ser-G:Misschien een tip wat ik nog kan doen om weer te kunnen spelen?
Hallo @Ser-G,
Ik heb zelf nog nooit spelletjes gespeeld op een Nintendo en eigenlijk voor het laatst ongeveer 10 jaar geleden spelletjes op een kaartje gezet voor mijn kleindochter, dus ik hoop dat iemand anders een tip kan geven over dat afsluiten of die stand-by stand. Ik kan je voor nu alleen adviseren om de laatste Wood versie op de kaart te zetten na de installatie van de (R4SDHC_R4_v1.34_Dutch.rar 29.46 MB). Je kan die laatste versie Wood R4 V1.62 (8-12-2013) vinden onder deze link
Je zou ook nog even kunnen kijken wat de DS doet na een reset door de batterij eruit te halen en alle settings weer opnieuw er in zetten alsof je hem net nieuw hebt gekocht. Er staat een filmpje van op You-Tube
2 uur geleden zei Ser-G:Misschien een tip wat ik nog kan doen om weer te kunnen spelen?
Hallo @Ser-G,
Ik heb zelf nog nooit spelletjes gespeeld op een Nintendo en eigenlijk voor het laatst ongeveer 10 jaar geleden spelletjes op een kaartje gezet voor mijn kleindochter, dus ik hoop dat iemand anders een tip kan geven over dat afsluiten of die stand-by stand. Ik kan je voor nu alleen adviseren om de laatste Wood versie op de kaart te zetten na de installatie van de (R4SDHC_R4_v1.34_Dutch.rar 29.46 MB). Je kan die laatste versie Wood R4 V1.62 (8-12-2013) vinden onder deze link
Je zou ook nog even kunnen kijken wat de DS doet na een reset door de batterij eruit te halen en alle settings weer opnieuw er in zetten alsof je hem net nieuw hebt gekocht. Er staat een filmpje van op You-Tube
Citaat van Justine op 30 juli 2020, 09:41Beste allemaal
Ik heb deze forum pagina grondig doorgelezen, en ben zelf aan de slag gegaan, na heel wat proberen is het mij niet gelukt. Ik krijg nog steeds de zelfde error (namelijk: "An error has occurred. Press and hold the POWER Button to trun the system off. Please refer to the Nintendo DSi Operations Manual for detail.")
Ik heb mijn micro sd kaart geformatteerd, alles er opnieuw erop gezet, de laatste firewall voor mijn versie erop gezet en de oude verwijderd, ook mijn Nintendo zelf gereset en toch doet hij het niet. Kan iemand mij alstublieft helpen?
Alvast vriendelijk bedankt
Justine D.
Gegevens:
Nintendo DSi XL
R4i-SDHC V1.4.1 (4GB)
(Versie "V1.85b" erop gezet en de oude eraf gehaald, wel op computer gehouden voor alle zekerheid), V1.85b gehaald van deze website --> http://r4i-sdhc.com/downloade.asp )
Beste allemaal
Ik heb deze forum pagina grondig doorgelezen, en ben zelf aan de slag gegaan, na heel wat proberen is het mij niet gelukt. Ik krijg nog steeds de zelfde error (namelijk: "An error has occurred. Press and hold the POWER Button to trun the system off. Please refer to the Nintendo DSi Operations Manual for detail.")
Ik heb mijn micro sd kaart geformatteerd, alles er opnieuw erop gezet, de laatste firewall voor mijn versie erop gezet en de oude verwijderd, ook mijn Nintendo zelf gereset en toch doet hij het niet. Kan iemand mij alstublieft helpen?
Alvast vriendelijk bedankt
Justine D.
Gegevens:
Nintendo DSi XL
R4i-SDHC V1.4.1 (4GB)
(Versie "V1.85b" erop gezet en de oude eraf gehaald, wel op computer gehouden voor alle zekerheid), V1.85b gehaald van deze website --> http://r4i-sdhc.com/downloade.asp )
Citaat van The1andlonely op 22 augustus 2020, 18:05Bij mijn dsi r4 kaart was het geval dat hij het ook niet meer deed dit was simpelweg te verhelpen door de datum van de dsi aan te passen naar een jaar of een paar jaar eerder hoe dit in zijn werk gaat weet ik niet maar voor mij een prima oplossing
Bij mijn dsi r4 kaart was het geval dat hij het ook niet meer deed dit was simpelweg te verhelpen door de datum van de dsi aan te passen naar een jaar of een paar jaar eerder hoe dit in zijn werk gaat weet ik niet maar voor mij een prima oplossing
Citaat van Lemonade2020 op 27 augustus 2020, 13:56Ik heb een nieuwe R4 kaart Gold 2020 gekocht, de juiste firmware en juiste software (beide van links hierboven) gedownload, maar hij blijft loading aangeven. Heb net een paar dagen geleden bij een game shop een Nintendo DSi gekocht, had vroeger een zelfde, en vandaag een nieuwe R4 binnen gekregen maar heb exact hetzelfde probleem als ergens rond 2012 toen ik alles om die reden heb weggedaan.... Is er iemand die kan helpen en misschien het probleem herkent en op heeft kunnen lossen??
Ik heb een nieuwe R4 kaart Gold 2020 gekocht, de juiste firmware en juiste software (beide van links hierboven) gedownload, maar hij blijft loading aangeven. Heb net een paar dagen geleden bij een game shop een Nintendo DSi gekocht, had vroeger een zelfde, en vandaag een nieuwe R4 binnen gekregen maar heb exact hetzelfde probleem als ergens rond 2012 toen ik alles om die reden heb weggedaan.... Is er iemand die kan helpen en misschien het probleem herkent en op heeft kunnen lossen??
Citaat van Jori op 4 november 2020, 01:13Hoihoi ook ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ik heb hetzelfde prpbleem, ik heb zojuist een dsi xl 2e hands gekocht, qerkt perfevt niks mis mee maaarr....
De r4 kaart die erbij zit werkt goed. Ook mijn oude r4 kaart een M3 is dat die werkte erop totdat ik zojuist een software updare volgde en sindsdien werkt de M3 kaart nietmeer maar de gold r4kaart nogwel. Bij de M3 kaart krijg ik een error melding te zien dat ik het systeem opnieuw aan en uit moet zetten etc
Dw software verwijderen heeft ookgeen nut meer mijn kaartje doet het nietmeer erop helaas wie weet wat ik kan doen?
Hoihoi ook ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ik heb hetzelfde prpbleem, ik heb zojuist een dsi xl 2e hands gekocht, qerkt perfevt niks mis mee maaarr....
De r4 kaart die erbij zit werkt goed. Ook mijn oude r4 kaart een M3 is dat die werkte erop totdat ik zojuist een software updare volgde en sindsdien werkt de M3 kaart nietmeer maar de gold r4kaart nogwel. Bij de M3 kaart krijg ik een error melding te zien dat ik het systeem opnieuw aan en uit moet zetten etc
Dw software verwijderen heeft ookgeen nut meer mijn kaartje doet het nietmeer erop helaas wie weet wat ik kan doen?
Citaat van Niels1760 op 20 februari 2021, 21:44Hallo iedereen, mijn vriendin heeft een R4 rts kaartje we hebben het na een lange tijd uit de kast gehaald voor gebruik eerst starte het normaal en ik wou iets testen op de computer en opeens als we het terug insteken in de ds blijft het maar laden, kan er iemand helpen?
Hallo iedereen, mijn vriendin heeft een R4 rts kaartje we hebben het na een lange tijd uit de kast gehaald voor gebruik eerst starte het normaal en ik wou iets testen op de computer en opeens als we het terug insteken in de ds blijft het maar laden, kan er iemand helpen?
Citaat van Demo op 21 februari 2021, 10:1112 uur geleden zei Niels1760:Hallo iedereen, mijn vriendin heeft een R4 rts kaartje we hebben het na een lange tijd uit de kast gehaald voor gebruik eerst starte het normaal en ik wou iets testen op de computer en opeens als we het terug insteken in de ds blijft het maar laden, kan er iemand helpen?
Er zijn in de afgelopen paar jaar hooguit 3 Duken leden geweest die hun stinkende best hebben gedaan om te helpen met dit soort R4 kaart problemen, maar als ik in wat verschillende topics in het archief ga lezen zie ik dat die leden helaas hun account hebben beëindigd.
Ik ben ook geen kenner op dit vlak, maar ik wil je wel een advies meegeven, want als je hulp nodig hebt met dit soort problemen zal je tenminste voldoende informatie aan moeten dragen. Maak bijvoorbeeld eens een foto van jouw kaart zodat duidelijk zichtbaar is om welk type kaartje het gaat. Geef ook eens aan wat je precies hebt gedaan op je computer om te testen. Wat voor DS gebruik je en welke Versie Systeemsoftware staat daar op.
Ik vermoed zelf dat je door een bepaalde handeling op je Computer een bestandje hebt geüpload naar je Kaartje wat nu een storing veroorzaakt. Dat uitzoeken zal denk ik bijna niet mogelijk zijn en ik denk dan ook dat je de map met spellen die op de kaart staan moet verplaatsen naar je computer en de Firmware versie die op de kaart staat opnieuw moet installeren nadat je de kaart hebt geformatteerd. Daarna de map met spellen er weer op en kijken of alles weer werkt zoals voorheen.
12 uur geleden zei Niels1760:Hallo iedereen, mijn vriendin heeft een R4 rts kaartje we hebben het na een lange tijd uit de kast gehaald voor gebruik eerst starte het normaal en ik wou iets testen op de computer en opeens als we het terug insteken in de ds blijft het maar laden, kan er iemand helpen?
Er zijn in de afgelopen paar jaar hooguit 3 Duken leden geweest die hun stinkende best hebben gedaan om te helpen met dit soort R4 kaart problemen, maar als ik in wat verschillende topics in het archief ga lezen zie ik dat die leden helaas hun account hebben beëindigd.
Ik ben ook geen kenner op dit vlak, maar ik wil je wel een advies meegeven, want als je hulp nodig hebt met dit soort problemen zal je tenminste voldoende informatie aan moeten dragen. Maak bijvoorbeeld eens een foto van jouw kaart zodat duidelijk zichtbaar is om welk type kaartje het gaat. Geef ook eens aan wat je precies hebt gedaan op je computer om te testen. Wat voor DS gebruik je en welke Versie Systeemsoftware staat daar op.
Ik vermoed zelf dat je door een bepaalde handeling op je Computer een bestandje hebt geüpload naar je Kaartje wat nu een storing veroorzaakt. Dat uitzoeken zal denk ik bijna niet mogelijk zijn en ik denk dan ook dat je de map met spellen die op de kaart staan moet verplaatsen naar je computer en de Firmware versie die op de kaart staat opnieuw moet installeren nadat je de kaart hebt geformatteerd. Daarna de map met spellen er weer op en kijken of alles weer werkt zoals voorheen.
Citaat van Mikeheefteenprobleem op 24 april 2021, 13:15Ik wou net een spel dowloaden voor op mijn nintendo dsi XL. midden in de download gaf hij aan dat hij moest formatteren ik even opgezocht en er stond bij dat hij de hele stick zou leegmaken betekend dit dat ik alles kwijtraak dat op mijn stick staat dus alle progress in mijn spellen? Het kaartje dat ik heb is een R4i GOLD SDHC. Ook als ik het kaartje wil opstarten blijf hij aangeven Loading... . Ik zou dus graag willen weten of ik alle progress kwijt raak als ik alles opnieuw moet dowloaden. Alvast bedankt.
Groetjes,
Mike
Ik wou net een spel dowloaden voor op mijn nintendo dsi XL. midden in de download gaf hij aan dat hij moest formatteren ik even opgezocht en er stond bij dat hij de hele stick zou leegmaken betekend dit dat ik alles kwijtraak dat op mijn stick staat dus alle progress in mijn spellen? Het kaartje dat ik heb is een R4i GOLD SDHC. Ook als ik het kaartje wil opstarten blijf hij aangeven Loading... . Ik zou dus graag willen weten of ik alle progress kwijt raak als ik alles opnieuw moet dowloaden. Alvast bedankt.
Groetjes,
Mike
Citaat van Demo op 24 april 2021, 14:461 uur geleden zei Mikeheefteenprobleem:Ik wou net een spel dowloaden voor op mijn nintendo dsi XL. midden in de download gaf hij aan dat hij moest formatteren ik even opgezocht en er stond bij dat hij de hele stick zou leegmaken betekend dit dat ik alles kwijtraak dat op mijn stick staat dus alle progress in mijn spellen? Het kaartje dat ik heb is een R4i GOLD SDHC. Ook als ik het kaartje wil opstarten blijf hij aangeven Loading... . Ik zou dus graag willen weten of ik alle progress kwijt raak als ik alles opnieuw moet dowloaden. Alvast bedankt.
Groetjes,
Mike
Het is niet helemaal duidelijk wat uw situatie nu precies is @Mikeheefteenprobleem. Staan er op de R4i Gold SDHC kaart allemaal spellen en heeft u 1 van deze spellen aangeklikt om te spelen en werd er toen tijdens het laden aangegeven door de Nintendo Dsi XL dat de kaart geformatteerd moet worden of wordt er aangegeven dat het systeem geformatteerd moet worden?
Het kan zijn dat er teveel staat opgeslagen op de R4i kaart en dat het probleem zich misschien oplost wanneer er even wat ruimte wordt gemaakt door een spel te verwijderen. Elke keer dat er spellen worden gespeeld wordt er met het opslaan van uw progress een stukje ruimte (geheugen) gebruikt op uw R4i kaartje en dat kan uiteraard problemen gaan geven als die ruimte dan te weinig is.
1 uur geleden zei Mikeheefteenprobleem:Ik wou net een spel dowloaden voor op mijn nintendo dsi XL. midden in de download gaf hij aan dat hij moest formatteren ik even opgezocht en er stond bij dat hij de hele stick zou leegmaken betekend dit dat ik alles kwijtraak dat op mijn stick staat dus alle progress in mijn spellen? Het kaartje dat ik heb is een R4i GOLD SDHC. Ook als ik het kaartje wil opstarten blijf hij aangeven Loading... . Ik zou dus graag willen weten of ik alle progress kwijt raak als ik alles opnieuw moet dowloaden. Alvast bedankt.
Groetjes,
Mike
Het is niet helemaal duidelijk wat uw situatie nu precies is @Mikeheefteenprobleem. Staan er op de R4i Gold SDHC kaart allemaal spellen en heeft u 1 van deze spellen aangeklikt om te spelen en werd er toen tijdens het laden aangegeven door de Nintendo Dsi XL dat de kaart geformatteerd moet worden of wordt er aangegeven dat het systeem geformatteerd moet worden?
Het kan zijn dat er teveel staat opgeslagen op de R4i kaart en dat het probleem zich misschien oplost wanneer er even wat ruimte wordt gemaakt door een spel te verwijderen. Elke keer dat er spellen worden gespeeld wordt er met het opslaan van uw progress een stukje ruimte (geheugen) gebruikt op uw R4i kaartje en dat kan uiteraard problemen gaan geven als die ruimte dan te weinig is.