Help R4 SDHC kaartje doet het niet meer!
Citaat van Mikeheefteenprobleem op 25 april 2021, 11:1310 jaar geleden toen ik de DS van mijn vader kreeg heb ik er een usb bij gekregen. In deze usb kan ik de micro SD van het R4i GOLD SDHC kaartje in doen. Ik kan de usb dan in de computer doen en via de computer spellen downloaden en vervolgens op het SD kaartje zetten. Toen ik een spel via de computer op het SD kaartje zetten gaf die tijdens het downloaden een fout melding aan. Hij zij dat ik moest formatteren. Ik wist niet wat dit betekende dus heb ik het opgezocht. En kwam ik erop uit dat met het formatteren het hele R4 kaartje leeg zou maken. Ik heb dit toen niet gedaan en de USB uit mijn computer gehaald omdat ik dacht dat all mijn progress in spellen en spellen zelf verwijderd zouden worden. Als ik nu mijn R4i GOLD SDHC kaartje in de nintendo DSi XL doe en ik wil het kaartje opstarten dan heb ik zwart beeld met in mijn bovenste scherm heel groot LOADING... Wat moet ik doen om alle spellen die ik erop heb staan met alle data erop te houden en weer kan spelen. Alvast bedankt.
groetjes,
Mike
10 jaar geleden toen ik de DS van mijn vader kreeg heb ik er een usb bij gekregen. In deze usb kan ik de micro SD van het R4i GOLD SDHC kaartje in doen. Ik kan de usb dan in de computer doen en via de computer spellen downloaden en vervolgens op het SD kaartje zetten. Toen ik een spel via de computer op het SD kaartje zetten gaf die tijdens het downloaden een fout melding aan. Hij zij dat ik moest formatteren. Ik wist niet wat dit betekende dus heb ik het opgezocht. En kwam ik erop uit dat met het formatteren het hele R4 kaartje leeg zou maken. Ik heb dit toen niet gedaan en de USB uit mijn computer gehaald omdat ik dacht dat all mijn progress in spellen en spellen zelf verwijderd zouden worden. Als ik nu mijn R4i GOLD SDHC kaartje in de nintendo DSi XL doe en ik wil het kaartje opstarten dan heb ik zwart beeld met in mijn bovenste scherm heel groot LOADING... Wat moet ik doen om alle spellen die ik erop heb staan met alle data erop te houden en weer kan spelen. Alvast bedankt.
groetjes,
Mike
Citaat van Demo op 25 april 2021, 12:221 uur geleden zei Mikeheefteenprobleem:Als ik nu mijn R4i GOLD SDHC kaartje in de nintendo DSi XL doe en ik wil het kaartje opstarten dan heb ik zwart beeld met in mijn bovenste scherm heel groot LOADING... Wat moet ik doen om alle spellen die ik erop heb staan met alle data erop te houden en weer kan spelen. Alvast bedankt.
Hoogstwaarschijnlijk is de Firmware op de sd-kaart beschadigd en zal je diezelfde Firmware weer opnieuw op je kaartje moeten installeren. Je kan alles wat je nu op je kaartje hebt staan naar een mapje kopiëren op je pc en dan je sd-kaart formatteren zodat die weer helemaal schoon is. Installeer dan even opnieuw de juiste Firmwareversie op je kaart en als dat gedaan is kan je de spellen er weer op terug zetten inclusief de overige data die je kan vinden in je gekopieerde mapje op je pc. Ik wil nog wel even een tip meegeven en die is dat je vooral je Nintendo Firmware versie niet moet updaten, omdat dan waarschijnlijk alle spellen niet meer af te spelen zijn.
1 uur geleden zei Mikeheefteenprobleem:Als ik nu mijn R4i GOLD SDHC kaartje in de nintendo DSi XL doe en ik wil het kaartje opstarten dan heb ik zwart beeld met in mijn bovenste scherm heel groot LOADING... Wat moet ik doen om alle spellen die ik erop heb staan met alle data erop te houden en weer kan spelen. Alvast bedankt.
Hoogstwaarschijnlijk is de Firmware op de sd-kaart beschadigd en zal je diezelfde Firmware weer opnieuw op je kaartje moeten installeren. Je kan alles wat je nu op je kaartje hebt staan naar een mapje kopiëren op je pc en dan je sd-kaart formatteren zodat die weer helemaal schoon is. Installeer dan even opnieuw de juiste Firmwareversie op je kaart en als dat gedaan is kan je de spellen er weer op terug zetten inclusief de overige data die je kan vinden in je gekopieerde mapje op je pc. Ik wil nog wel even een tip meegeven en die is dat je vooral je Nintendo Firmware versie niet moet updaten, omdat dan waarschijnlijk alle spellen niet meer af te spelen zijn.
Citaat van Kees02 op 26 juni 2021, 09:18Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Ik heb een 3dsxl en daarbij een r4 kaart voor de 3ds
Op het kaartje staat r4 3ds upgrade sdhc deal core.
Het kaartje heb ik gekocht met spellen. Maar ik zou graag nieuwe spellen erop willen zetten. Ik vond een site en downloaden ze. Het zijn nds bestanden. Ik kopieerde ze naar de map waar de andere games op stonden en zetten de ds aan. Het spel zag ik staan zonder plaatje en toen ik hem opende kreeg ik geen spel alleen een lege map te zien en kon ik klikken op vermogen op. Ik deed dat en mijn spel werd afgesloten.
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik het wel moet doen?
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Ik heb een 3dsxl en daarbij een r4 kaart voor de 3ds
Op het kaartje staat r4 3ds upgrade sdhc deal core.
Het kaartje heb ik gekocht met spellen. Maar ik zou graag nieuwe spellen erop willen zetten. Ik vond een site en downloaden ze. Het zijn nds bestanden. Ik kopieerde ze naar de map waar de andere games op stonden en zetten de ds aan. Het spel zag ik staan zonder plaatje en toen ik hem opende kreeg ik geen spel alleen een lege map te zien en kon ik klikken op vermogen op. Ik deed dat en mijn spel werd afgesloten.
Citaat van Demo op 26 juni 2021, 11:342 uur geleden zei Kees02:Het kaartje heb ik gekocht met spellen. Maar ik zou graag nieuwe spellen erop willen zetten.
Hallo @Kees02,
Heb je wel even opgelet of er nog wel voldoende vrije ruimte op je kaartje was naast je oude spellen, want om te kunnen spelen heb je evengoed nog een percentage vrije ruimte nodig op je kaart.
Een andere mogelijkheid is, dat de oude spellen op de kaart draaien op een Firmware versie die nu op de kaart geïnstalleerd staat, maar de nieuwere spellen misschien niet en moet je misschien wel gaan kijken of er voor jouw specifieke r4 kaart een nieuwere Firmware versie beschikbaar is. Ik wil je wel even een tip geven dat je 100% zeker moet zijn dat je de juiste Firmware voor jouw kaart download. Het risico bestaat anders dat geen enkele van jouw spellen het dan nog doet. Ik zou tenminste alles wat nu op je kaart staat volledig back-uppen naar een mapje op je PC of Laptop.
2 uur geleden zei Kees02:Het kaartje heb ik gekocht met spellen. Maar ik zou graag nieuwe spellen erop willen zetten.
Hallo @Kees02,
Heb je wel even opgelet of er nog wel voldoende vrije ruimte op je kaartje was naast je oude spellen, want om te kunnen spelen heb je evengoed nog een percentage vrije ruimte nodig op je kaart.
Een andere mogelijkheid is, dat de oude spellen op de kaart draaien op een Firmware versie die nu op de kaart geïnstalleerd staat, maar de nieuwere spellen misschien niet en moet je misschien wel gaan kijken of er voor jouw specifieke r4 kaart een nieuwere Firmware versie beschikbaar is. Ik wil je wel even een tip geven dat je 100% zeker moet zijn dat je de juiste Firmware voor jouw kaart download. Het risico bestaat anders dat geen enkele van jouw spellen het dan nog doet. Ik zou tenminste alles wat nu op je kaart staat volledig back-uppen naar een mapje op je PC of Laptop.
Citaat van Kees02 op 26 juni 2021, 15:09De oude spellen die erop staan zijn van ds. Maar ik wil graag 3ds spellen erop zetten.
Kan dat ook? Zoja hoe?
De oude spellen die erop staan zijn van ds. Maar ik wil graag 3ds spellen erop zetten.
Kan dat ook? Zoja hoe?
Citaat van Demo op 26 juni 2021, 15:3015 minuten geleden zei Kees02:De oude spellen die erop staan zijn van ds. Maar ik wil graag 3ds spellen erop zetten.
Kan dat ook? Zoja hoe?
In de 1e plaats zijn niet alle spellen af te spelen op een 3DS en uiteraard kan je wel 3DS spellen op je kaart zetten als je maar de juiste Firmware versie op je kaart hebt staan.
Je kan even kijken naar het YouTube filmpje met uitleg, waar denk ik sprake is van de kaart die jij ook hebt.
15 minuten geleden zei Kees02:De oude spellen die erop staan zijn van ds. Maar ik wil graag 3ds spellen erop zetten.
Kan dat ook? Zoja hoe?
In de 1e plaats zijn niet alle spellen af te spelen op een 3DS en uiteraard kan je wel 3DS spellen op je kaart zetten als je maar de juiste Firmware versie op je kaart hebt staan.
Je kan even kijken naar het YouTube filmpje met uitleg, waar denk ik sprake is van de kaart die jij ook hebt.
Citaat van Kees02 op 26 juni 2021, 17:42Hoi,
Ik ben stom geweest ik heb nu mijn sd kaart geformatteerd. Maar nu moet ik een software vinden. Ik zoek en zoek en krijg alleen maar wit scherm met rode letter ? Menu. Op de r4 kaart staat: 2017, r4 3ds upgrade sdhc revolution tot 3ds dsi xl/ll dsl ds Dual-Core real time save www.r4isdhc.com
Iemand een idee?
Hoi,
Ik ben stom geweest ik heb nu mijn sd kaart geformatteerd. Maar nu moet ik een software vinden. Ik zoek en zoek en krijg alleen maar wit scherm met rode letter ? Menu. Op de r4 kaart staat: 2017, r4 3ds upgrade sdhc revolution tot 3ds dsi xl/ll dsl ds Dual-Core real time save http://www.r4isdhc.com
Iemand een idee?
Citaat van Demo op 26 juni 2021, 18:3653 minuten geleden zei Kees02:Hoi,
Ik ben stom geweest ik heb nu mijn sd kaart geformatteerd. Maar nu moet ik een software vinden. Ik zoek en zoek en krijg alleen maar wit scherm met rode letter ? Menu. Op de r4 kaart staat: 2017, r4 3ds upgrade sdhc revolution tot 3ds dsi xl/ll dsl ds Dual-Core real time save www.r4isdhc.com
Iemand een idee?
Als jouw kaart ook tussen de kaartjes staat op de website onder deze link moet je klikken op het grijze blokje Dutch.
53 minuten geleden zei Kees02:Hoi,
Ik ben stom geweest ik heb nu mijn sd kaart geformatteerd. Maar nu moet ik een software vinden. Ik zoek en zoek en krijg alleen maar wit scherm met rode letter ? Menu. Op de r4 kaart staat: 2017, r4 3ds upgrade sdhc revolution tot 3ds dsi xl/ll dsl ds Dual-Core real time save http://www.r4isdhc.com
Iemand een idee?
Als jouw kaart ook tussen de kaartjes staat op de website onder deze link moet je klikken op het grijze blokje Dutch.
Citaat van Kees02 op 26 juni 2021, 18:54Het is mij gelukkig gelukt! Na de update en goede software erop hebben gezet doet hij het weer. Nu komt alleen mijn vraag weer. Kan ik 3ds spellen erbij zetten op de r4 kaart (waar nu ds spellen op staan) zo ja hoe?
Het is mij gelukkig gelukt! Na de update en goede software erop hebben gezet doet hij het weer. Nu komt alleen mijn vraag weer. Kan ik 3ds spellen erbij zetten op de r4 kaart (waar nu ds spellen op staan) zo ja hoe?
Citaat van Demo op 26 juni 2021, 19:0710 minuten geleden zei Kees02:Het is mij gelukkig gelukt! Na de update en goede software erop hebben gezet doet hij het weer. Nu komt alleen mijn vraag weer. Kan ik 3ds spellen erbij zetten op de r4 kaart (waar nu ds spellen op staan) zo ja hoe?
Die spellen moet je nu volgens mij toch gewoon in dezelfde map kunnen plaatsen waar ook je oude spellen in staan. De geïnstalleerde Kernel zou die 3DS spellen nu ook gewoon moeten herkennen.
10 minuten geleden zei Kees02:Het is mij gelukkig gelukt! Na de update en goede software erop hebben gezet doet hij het weer. Nu komt alleen mijn vraag weer. Kan ik 3ds spellen erbij zetten op de r4 kaart (waar nu ds spellen op staan) zo ja hoe?
Die spellen moet je nu volgens mij toch gewoon in dezelfde map kunnen plaatsen waar ook je oude spellen in staan. De geïnstalleerde Kernel zou die 3DS spellen nu ook gewoon moeten herkennen.