Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Help R4 SDHC kaartje doet het niet meer!

VorigePage 2 of 6Volgende

Hoe zit dit bij een oude R4-kaart voor de DS Lite? Ik heb een oude kaart die het vroeger wel deed, soms met in en uit de DS halen, maar deze wordt nu helemaal niet meer gepakt. Het kan komen omdat de onderkant kapot is, dus heb ik ook een keer een nieuwe kaart gekocht in de Beverwijkse Bazaar. Daar heb ik hetzelfde probleem als hierboven genoemd met het blijven staan op Loading. Ik kan helaas geen nummer vinden op de kaarten en de verpakking heb ik van beide niet meer. De eerste omdat die al heel lang geleden gegeven is en de ander omdat deze los werd verkocht. Ik heb wel foto's van de kaartjes gemaakt, maar omdat ik hier alleen de optie zie voor foto uit URL hoop ik dat deze hieronder zichtbaar zijn. Ik weet niet of het kan liggen aan m'n DS aangezien die natuurlijk ook al even oud is. Ik heb wel een DSi XL maar daar doen deze het sws al niet op.

Als de foto's wel laden, de linker kaart is steeds de oude (aan de onderkant kapotte) kaart en de rechter is de reeds gekochte (ook alweer een jaar of twee terug).

spacer.pngspacer.png

Hoe zit dit bij een oude R4-kaart voor de DS Lite? Ik heb een oude kaart die het vroeger wel deed, soms met in en uit de DS halen, maar deze wordt nu helemaal niet meer gepakt. Het kan komen omdat de onderkant kapot is, dus heb ik ook een keer een nieuwe kaart gekocht in de Beverwijkse Bazaar. Daar heb ik hetzelfde probleem als hierboven genoemd met het blijven staan op Loading. Ik kan helaas geen nummer vinden op de kaarten en de verpakking heb ik van beide niet meer. De eerste omdat die al heel lang geleden gegeven is en de ander omdat deze los werd verkocht. Ik heb wel foto's van de kaartjes gemaakt, zie hieronder. Ik weet niet of het kan liggen aan m'n DS aangezien die natuurlijk ook al even oud is. Ik heb wel een DSi XL maar daar doen deze het sws al niet op.

Als de foto's wel laden, de linker kaart is steeds de oude (aan de onderkant kapotte) kaart en de rechter is de reeds gekochte (ook alweer een jaar of twee terug).

r4 achter.jpg

r4 voor.jpg

7 uur geleden zei Ser-G:

Hoe zit dit bij een oude R4-kaart voor de DS Lite? Ik heb een oude kaart die het vroeger wel deed, soms met in en uit de DS halen, maar deze wordt nu helemaal niet meer gepakt. Het kan komen omdat de onderkant kapot is, dus heb ik ook een keer een nieuwe kaart gekocht in de Beverwijkse Bazaar. Daar heb ik hetzelfde probleem als hierboven genoemd met het blijven staan op Loading.

Hallo @Ser-G,

Net als zovelen voor jou draait alles om de juiste firmware bij de juiste kaart. Ik heb een Engelstalige website gevonden die ik even onder de Google vertaling heb gezet die je kan bekijken onder deze link. Lees eerst even op je gemak de Nederlandse omschrijving en ga daarna naar de originele Engelstalige pagina onder deze link waar je een link ziet staan in de regel; To start with, download the main R4SDHC or R4-III upgrade kernel by clicking ---> here. Als je op die link hebt geklikt kom je op een pagina waar je benodigde Firmware  b.png?t=R4%20SDHC%20Firmwares&f=Calibri-Bold&ts=24&tc=ffffff&tshs=1&tshc=222222&it=png&c=5&bgt=gradient&bgc=47c&ebgc=238&hp=20&vp=11  kan vinden voor jouw kaart. Klik even op de blauwe knop en je komt op de pagina waar je de Nederlandstalige (R4SDHC 1.32 Dutch - Download) versie kan downloaden die jij nodig hebt. 

Voor de zekerheid adviseer ik om je R4 SDHC kaart nog even te formatteren waarna je de Dutch 1.32 Firmware kan installeren. Als dit klaar is download je de laatste Wood versie links bovenaan en installeer je die volgens de omschrijving.

Wood For R4SDHC v1.42.zip Wood For R4SDHC v1.42.zip
Size : 1934.838 Kb
Type : zip

Als alles goed is moet je nu de meeste spellen weer kunnen spelen. Sommige spellen doen het alleen wanneer je een z.g. YSMenu op je kaart installeert, maar ook daarvan staat de laatste versie op die website. Veel succes.

3 uur geleden zei Guardian:

Hallo @Ser-G,

Net als zovelen voor jou draait alles om de juiste firmware bij de juiste kaart. Ik heb een Engelstalige website gevonden die ik even onder de Google vertaling heb gezet die je kan bekijken onder deze link. Lees eerst even op je gemak de Nederlandse omschrijving en ga daarna naar de originele Engelstalige pagina onder deze link waar je een link ziet staan in de regel; To start with, download the main R4SDHC or R4-III upgrade kernel by clicking ---> here. Als je op die link hebt geklikt kom je op een pagina waar je benodigde Firmware  b.png?t=R4%20SDHC%20Firmwares&f=Calibri-Bold&ts=24&tc=ffffff&tshs=1&tshc=222222&it=png&c=5&bgt=gradient&bgc=47c&ebgc=238&hp=20&vp=11  kan vinden voor jouw kaart. Klik even op de blauwe knop en je komt op de pagina waar je de Nederlandstalige (R4SDHC 1.32 Dutch - Download) versie kan downloaden die jij nodig hebt. 

Voor de zekerheid adviseer ik om je R4 SDHC kaart nog even te formatteren waarna je de Dutch 1.32 Firmware kan installeren. Als dit klaar is download je de laatste Wood versie links bovenaan en installeer je die volgens de omschrijving.

Wood For R4SDHC v1.42.zip Wood For R4SDHC v1.42.zip
Size : 1934.838 Kb
Type : zip

Als alles goed is moet je nu de meeste spellen weer kunnen spelen. Sommige spellen doen het alleen wanneer je een z.g. YSMenu op je kaart installeert, maar ook daarvan staat de laatste versie op die website. Veel succes.

Hallo Guardian,

Dankjewel voor je uitleg. Ik zie helaas dat de link onder de blauwe knop niet meer mogelijk is. Je wordt daarna naar een ander forum gelinkt en daar zie ik nergens een vervangende link. Weet je toevallig nog een andere manier om bij de Firmware te komen?

8 uur geleden zei Ser-G:

Hallo Guardian,

Dankjewel voor je uitleg. Ik zie helaas dat de link onder de blauwe knop niet meer mogelijk is. Je wordt daarna naar een ander forum gelinkt en daar zie ik nergens een vervangende link. Weet je toevallig nog een andere manier om bij de Firmware te komen?

Goede morgen @Ser-G,

Vervelend dat die link niet meer werkt. Ik had zover niet gekeken en die website waar je naartoe gelinkt wordt levert alleen een hoop onzin. Ik heb op een andere DS Download Website een Firmware versie gevonden (R4SDHC_R4_v1.34_Dutch.rar 29.46 MB) die zelfs nog iets nieuwer is, die je kan downloaden onder deze link

@Guardian dank je wel voor je reactie.

Alleen nog één vraagje. Ik neem aan dat je voor het formatteren je hele R4-kaart in je pc moet stoppen. Nu heb ik drie laptops in huis maar geen  van drieën heeft een opening waarin de kaart past. Wanneer ik dan Google naar een lezer kom ik voornamelijk uit op Aliexpress en daar ben ik geen fan van. Is er een andere manier om de kaart aan de pc te koppelen, zodat het formatteren plaats kan vinden?

1 uur geleden zei Ser-G:

Alleen nog één vraagje. Ik neem aan dat je voor het formatteren je hele R4-kaart in je pc moet stoppen. Nu heb ik drie laptops in huis maar geen  van drieën heeft een opening waarin de kaart past.

Hallo @Ser-G,

Je kan de Micro-SD kaart op verschillende manieren Formatteren. Lees even de mogelijkheden die beschreven staan op de website onder deze link. Je kan ook even bij een tech-winkel kijken voor een goedkope USB Cardreader zoals bijvoorbeeld deze van Bol.com

@Guardian, oh het gaat om het formatteren van de Micro-SD. Ik dacht dat je de R4 zelf moest formatteren. Nee dat moet lukken.

Mijn dank is groot @Guardian

Het is gelukt. Na lange tijd eindelijk weer eens mijn spellen kunnen spelen.

54 minuten geleden zei Ser-G:

Mijn dank is groot @Guardian

Het is gelukt. Na lange tijd eindelijk weer eens mijn spellen kunnen spelen.

Fantastisch om te horen. Het blijft lastig om de juiste Firmware versie en/of Wood te vinden die bij een kaart hoort omdat er zoveel verschillende zijn. Je hebt hier zelf ook een behoorlijk aandeel in gehad door alles op de correcte manier op je SD-kaart te zetten. :goed:

VorigePage 2 of 6Volgende