do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen...

VorigePage 404 of 602Volgende

Oke, SNES spellen is niet echt wat ik meteen wil kopen. Ik eerst misschien een N64 Expansion Pack van een vriend kopen, voor €10. Of Mario Kart 64.

Zoomen is overrated... Wat Impy en PCtje bedoelen, is neem ik aan een telelens. Ik haal die twee termen ook vaak door elkaar. :P 't Is natuurlijk wel gewoon een zoomlens, anders staan er geen twee uiterste brandpuntswaarden genoteerd. Heerlijk snel, mooi middenbereik lensje. En ja, een verkleinwoord is in dit geval positief, want van een lens van een kilo word je ook niet altijd blij... Goed voor op reis als je maar één lens mee wilt sjouwen. Ik had twee lenzen ({U}WA + 18-105 of 18-135) meegenomen op vakantie voor de flexibiliteit. :)

Uiteraard bedoelen wij een telelens.  Het mag dan wel een zoom zijn maar ik gebruik hem bijna niet.

Dus ik zit misschien nog te overwegen om een primelens te halen.

Verder heb ik voor op vakantie mn 17-50 en 55 - 250 de rest laat ik lekker thuis :)

Want je zet 'm altijd op 17mm? Zo ja, dan wellicht een 11-16? :D

Nou ik was gisteren bij radio kootwijk, en daar inderdaad veel foto's gemaakt op 17 mm..

Want ik had mijn tokina 11-16 niet bij me. Maar dat is opzich een prima lens. Misschien zal ik die toch wat vaker mee moeten nemen  ::)

Jeuuj :D

1281340270.png

Nu retesnel internet van ziggo :P

Want ik had mijn tokina 11-16 niet bij me.

Ik snapte dat bereik vaak ook niet, tot ik op vakantie vaak gedwongen werd 'm te gebruiken. In de grotten, musea, kerken (+ 50/1.8), 's avonds voor landschap, etc. En dan kun je best artistieke platen schieten. 't Is weer 'ns wat anders dan het standaard zoombereik in ieder geval. :) Uitproberen kan geen kwaad, ik beveel 'm van harte aan! Zeker als je hem al thuis hebt liggen.

Ja inderdaad op vakantie bij een meer heb ik hem wel eens gebruikt. En dan had je best veel bereik. Maar ik heb met mijn tamron ook veel meer groothoek dan met mijn kit. Wat ik eigenlijk best apart vind want het is maar 1 mm..

Het grappige is dat ik 'm dus niet gebruikte om mee te zoomen of zo veel mogelijk in beeld te krijgen: je gebruikt een tele immers ook niet om zover mogelijk in te zoomen voor landschappen. Bij mij stond 'ie vrijwel standaard op 13mm.

In de vakantie nieuwe schoenen gekregen zitten lekker :)

101657.jpg

Zeker een groothoek gebruik je eigenlijk als een prime. Met uitzondering om bepaalde hoekjes eraf te halen waar iets lelijks staat. Maar dat is eigenlijk de enige uitzondering

VorigePage 404 of 602Volgende