Handleiding - VPN verbinding en anoniem downloaden
Citaat van Duken op 1 augustus 2017, 17:32Goede vraag shadowmaster. @reneetje1969 kan jij daar antwoord op geven? Ik ben ook wel benieuwd.
Goede vraag shadowmaster. @reneetje1969 kan jij daar antwoord op geven? Ik ben ook wel benieuwd.
Citaat van ShadowMaster op 1 augustus 2017, 17:42ben benieuwd wacht de vraag met smart af
![]()
ben benieuwd wacht de vraag met smart af
Citaat van reneetje1969 op 2 augustus 2017, 11:45Een seedbox is in ieder geval wel veiliger. De seedbox(software) staat op een server van de seedbox aanbieder en daarom is alleen het ip adres van deze betreffende server voor de buitenwereld zichtbaar. Ook zijn er seedbox aanbieders ook een VPN verbinding bij de seedbox aanbieden. Dan wordt het alweer lastiger om de juiste server te traceren. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Het is meer de vraag of bijvoorbeeld een stichting Brein bij zo'n seedbox aanbieder kan en/of mag aankloppen met de mededeling dat er via een seedbox illegale content verspreid wordt en dat ze de n.a.w. gegevens willen hebben van de betreffende huurder van de seedbox. Daar zullen aanbieders niet zo snel aan meewerken natuurlijk en zal het wellicht op een rechtszaak uitdraaien. Pas als de rechter in het voordeel van Brein beslist zullen ze die gegevens moeten geven. Nu kan je je natuurlijk (vaak) met fake gegevens registreren maar de seedbox moet wel betaald worden. Doe je dat via een bankoverschrijving, iDeal, creditcard of bijvoorbeeld Paypal dan komen ze uiteindelijk toch wel achter je ware identiteit. Dat zou je weer kunnen ondervangen door een seedbox aanbieder te nemen die Bitcoins als betaling accepteert. Zo maak je het Brein wel erg moeilijk. Verder heb je via een internetverbinding contact met deze seedbox en kan je via FTP bestanden van je eigen pc naar de seedbox uploaden en omgekeerd. Doe je dit gewoon met je thuisverbinding dan is je ip dus in ieder geval bekend bij de seedbox aanbieder die Brein wellicht ook zou kunnen opvragen. Daarom zou je voor de verbinding met de seedbox het beste alsnog een VPN verbinding kunnen gebruiken.
Probeer in ieder geval altijd je ware identiteit zoveel mogelijk te verbergen zodat je het bepaalde instanties zo moeilijk mogelijk maakt. Een gang naar de rechter zullen ze niet snel doen. Zeker niet bij torrent downloaders die hun torrents ook weer door delen aan anderen. Dat doen ze alleen bij grootschalige verspreiders van illegale content.
Een seedbox is in ieder geval wel veiliger. De seedbox(software) staat op een server van de seedbox aanbieder en daarom is alleen het ip adres van deze betreffende server voor de buitenwereld zichtbaar. Ook zijn er seedbox aanbieders ook een VPN verbinding bij de seedbox aanbieden. Dan wordt het alweer lastiger om de juiste server te traceren. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Het is meer de vraag of bijvoorbeeld een stichting Brein bij zo'n seedbox aanbieder kan en/of mag aankloppen met de mededeling dat er via een seedbox illegale content verspreid wordt en dat ze de n.a.w. gegevens willen hebben van de betreffende huurder van de seedbox. Daar zullen aanbieders niet zo snel aan meewerken natuurlijk en zal het wellicht op een rechtszaak uitdraaien. Pas als de rechter in het voordeel van Brein beslist zullen ze die gegevens moeten geven. Nu kan je je natuurlijk (vaak) met fake gegevens registreren maar de seedbox moet wel betaald worden. Doe je dat via een bankoverschrijving, iDeal, creditcard of bijvoorbeeld Paypal dan komen ze uiteindelijk toch wel achter je ware identiteit. Dat zou je weer kunnen ondervangen door een seedbox aanbieder te nemen die Bitcoins als betaling accepteert. Zo maak je het Brein wel erg moeilijk. Verder heb je via een internetverbinding contact met deze seedbox en kan je via FTP bestanden van je eigen pc naar de seedbox uploaden en omgekeerd. Doe je dit gewoon met je thuisverbinding dan is je ip dus in ieder geval bekend bij de seedbox aanbieder die Brein wellicht ook zou kunnen opvragen. Daarom zou je voor de verbinding met de seedbox het beste alsnog een VPN verbinding kunnen gebruiken.
Probeer in ieder geval altijd je ware identiteit zoveel mogelijk te verbergen zodat je het bepaalde instanties zo moeilijk mogelijk maakt. Een gang naar de rechter zullen ze niet snel doen. Zeker niet bij torrent downloaders die hun torrents ook weer door delen aan anderen. Dat doen ze alleen bij grootschalige verspreiders van illegale content.
Citaat van ShadowMaster op 2 augustus 2017, 12:37okee bedankt allemaal voor de informatie reneetje1969 ga eens er over denken om dan toch ook nog maar een vpn te nemen heb nu alleen een seedbox in gebruik.
Maar die betaal je inderdaad met IDEAL dus hebben ze als nog je bankgegevens al
okee bedankt allemaal voor de informatie reneetje1969 ga eens er over denken om dan toch ook nog maar een vpn te nemen heb nu alleen een seedbox in gebruik.
Maar die betaal je inderdaad met IDEAL dus hebben ze als nog je bankgegevens al
Citaat van Klaasv00k op 14 september 2017, 17:49En hoe zit het dan met Goose VPN deze is volgens mij goedkoper bij jaarbetaling en van Nederlandse bodem onbeperkte connecties mogelijk.
En hoe zit het dan met Goose VPN deze is volgens mij goedkoper bij jaarbetaling en van Nederlandse bodem onbeperkte connecties mogelijk.
Citaat van Rikkert. op 14 september 2017, 17:58https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/
Hier een handige site om te kijken wat een VPN bijhoudt.
Misschien handig om in de handleiding toe te voegen, dan zie je in een goed overzicht wat een VPN logged.
Je ziet ook of p2p (torrents) wordt geblockeerd, hoeveel servers ze hebben, hoeveel landen, en nog een hele hoop.
@Duken misschien handig om in de handleiding te zetten?
![]()
https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/
Hier een handige site om te kijken wat een VPN bijhoudt.
Misschien handig om in de handleiding toe te voegen, dan zie je in een goed overzicht wat een VPN logged.
Je ziet ook of p2p (torrents) wordt geblockeerd, hoeveel servers ze hebben, hoeveel landen, en nog een hele hoop.
@Duken misschien handig om in de handleiding te zetten?
Citaat van revdpoel op 15 september 2017, 17:21Hoi Duke
Ik kan met PIA dus hetzelfde wat ik nu met Tweaknews doe, downloaden. Alleen dan anoniem?
En ik kan met PIA in het buitenland op een laptop Nederlandse tv kijken als ik Internet of WIFI heb?En kan ik ook Netflix kijken?
Dank
Hoi Duke
Ik kan met PIA dus hetzelfde wat ik nu met Tweaknews doe, downloaden. Alleen dan anoniem?
En ik kan met PIA in het buitenland op een laptop Nederlandse tv kijken als ik Internet of WIFI heb?
En kan ik ook Netflix kijken?
Dank
Citaat van William op 15 september 2017, 17:3010 minutes ago, revdpoel said:Hoi Duke
En ik kan met PIA in het buitenland op een laptop Nederlandse tv kijken als ik Internet of WIFI heb?En kan ik ook Netflix kijken?
Dank
PIA is bedoeld om je IP adres op internet te veranderen naar het IP adres van een ander land idd, en tegelijk je verbinding te beveiligen doormiddel van encryptie. En door de Encryptie is het dus mogelijk om torrents etc anoniem te downloaden via de servers van je VPN provider.
Je kan inderdaad NEderlandse TV kijken vanuit het buitenland alleen Netflix is een moeilijke, die zijn constant bezig met het blokkeren van VPN's, die proberen het gebruik tegen te gaan en veel VPN's zullen niet of nauwelijks werken met Netflix.
Dit omdat er heel veel mensen gebruik maakte van VPN's om bij de Amerikaanse Netflix te komen, om er zeker van te zijn of PIA dit kan, kun je ze een Email sturen om het na te vragen, sommige VPN's adverteren er actief mee. Je kan er ook op googlen "Netflix VPN", dan kom je er vast een aantal tegen die ermee adverteren.
Het is voor de VPN provider veel werk om constant om die blokkades heen te werken, maar er zijn er wel veel die het doen. Anders kom je uit bij een Smart DNS, waarbij je een alternatieve DNS server gebruikt van het bedrijf waar je een account neemt, en zij deblokkeren dan bepaalde streaming sites als Netflix automatisch als je hun DNS gebruikt. Voor dit geld hetzelfde als je googled naar "Netflix Smart DNS" kom je ze vast en zeker tegen.Ik heb het opgegeven om voor Netflix VPN's te gebruiken omdat het echt een moeilijke zaak werd, heb toen mijn Netflix account opgezegd en ben weer gaan downloaden, want het werkte gewoon vaker niet dan wel, paar keer geswitched van VPN en Smart DNS maar het bleef problematisch.
10 minutes ago, revdpoel said:Hoi Duke
Dank
PIA is bedoeld om je IP adres op internet te veranderen naar het IP adres van een ander land idd, en tegelijk je verbinding te beveiligen doormiddel van encryptie. En door de Encryptie is het dus mogelijk om torrents etc anoniem te downloaden via de servers van je VPN provider.
Je kan inderdaad NEderlandse TV kijken vanuit het buitenland alleen Netflix is een moeilijke, die zijn constant bezig met het blokkeren van VPN's, die proberen het gebruik tegen te gaan en veel VPN's zullen niet of nauwelijks werken met Netflix.
Dit omdat er heel veel mensen gebruik maakte van VPN's om bij de Amerikaanse Netflix te komen, om er zeker van te zijn of PIA dit kan, kun je ze een Email sturen om het na te vragen, sommige VPN's adverteren er actief mee. Je kan er ook op googlen "Netflix VPN", dan kom je er vast een aantal tegen die ermee adverteren.
Het is voor de VPN provider veel werk om constant om die blokkades heen te werken, maar er zijn er wel veel die het doen. Anders kom je uit bij een Smart DNS, waarbij je een alternatieve DNS server gebruikt van het bedrijf waar je een account neemt, en zij deblokkeren dan bepaalde streaming sites als Netflix automatisch als je hun DNS gebruikt. Voor dit geld hetzelfde als je googled naar "Netflix Smart DNS" kom je ze vast en zeker tegen.
Ik heb het opgegeven om voor Netflix VPN's te gebruiken omdat het echt een moeilijke zaak werd, heb toen mijn Netflix account opgezegd en ben weer gaan downloaden, want het werkte gewoon vaker niet dan wel, paar keer geswitched van VPN en Smart DNS maar het bleef problematisch.
Citaat van Duken op 15 september 2017, 17:57Uit eigen ervaring weet ik dat de PIA vpn servers werkte in combinatie Netflix en andere regio's.
Maar of het nog steeds werkt weet ik niet. Het is wat kliko zegt. Netflix wilt het namelijk graag tegengaan
dat is overigens van toepassing op alle VPN providers.
Uit eigen ervaring weet ik dat de PIA vpn servers werkte in combinatie Netflix en andere regio's.
Maar of het nog steeds werkt weet ik niet. Het is wat kliko zegt. Netflix wilt het namelijk graag tegengaan dat is overigens van toepassing op alle VPN providers.