vr. mei 16th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

ExpressVPN, HideIPVPN, PIA VPN ervaringen

VorigePage 8 of 15Volgende
8 uur geleden zei Rikkert.:

@Monkie Mee eens, pagina met VPN is goed.
Echter wel een goed overzicht hebben wat er getest wordt, zodat je niet bij de ene VPN iets test, maar bij de andere niet :P 

Je hebt natuurlijk gelijk. Dan krijg je juist een mooi overzicht. Ik ga er de komende tijd ook meerdere testen. De eerstvolgende is IPVanish.
Daarna volgen NordVPN en GooseVPN. Ook staan de door jou genoemde VPN-providers op me lijstje.

Lijstje ziet er momenteel zo uit:

• In december: IPVanish
  • In januari: NordVPN
  • In februari: GooseVPN
  • In maart: IVPN
  • In april: FrootVPN
Iedere VPN-provider test ik voor een maand. Tenzij ik tegen problemen aanloop.

Dat zou een mooi overzicht geven van de vele voor- en nadelen die VPN providers hebben.
Ik denk dat er geen een tussen zit die perfect is. Door de jaren heen heb ik er zeker 10 gehad, er is altijd wel een minpuntje.

Er moet er toch een zijn die gewoon goed is :(

Klantenservice maakt mij niet echt heel veel uit, mits het product gewoon werkt. En de simpele interface idem.
FrootVPN is bij mij in ieder geval de deur uit. OVPN heb ik nu aanstaan, Netflix werkt. Google in het zweeds, kan ik leuk Zweeds leren...
Bij beide ook niet de volledige snelheid, ongeveer 50% van wat ik heb.

Ik kan natuurlijk langer testen, maar als het na 3 uur al niet werkt als ik wel, dan houdt het voor mij op :P 

De beste VPN zet je zelf op. Maar als je dat echt goed wilt doen komt er een hoop bij kijken.
Alleen is de klantenservice dan echt kud met peren... :gek:

Ik ben heel aardig hoor.. Voor mezelf.
Heb inderdaad ook gekeken om er zelf een op te zetten... Vanavond/van de week even naar kijken hoe en wat precies :P 

1 uur geleden zei Rikkert.:

Ik kan natuurlijk langer testen, maar als het na 3 uur al niet werkt als ik wel, dan houdt het voor mij op :P 

Dat had ik ook met ExpressVPN. Was van plan om deze voor een maand te testen. Helaas liep ik na een paar dagen tegen problemen aan. Dan ga je deze VPN-provider niet nog eens 27 dagen gebruiken als je er niet tevreden over bent.
Nu draait PIA een aantal dagen. En ik ben er zeer over te spreken. Deze VPN-provider blijf ik wel de rest van de maand testen.

In dit soort gevallen kun je eigenlijk alleen voor jezelf bepalen welke de beste is.  Jij vindt VPN-provider A de beste, en ik kan deze helemaal niets vinden.
Ik vind VPN-provider B de beste, en die is voor jou weer helemaal niets, omdat het niet werkt zoals je wilt.

Ik probeer nog een review pagina aan te maken met een overzicht. Maar er is iets waardoor ik geen tijd hebt. Gekkenhuis privé en op het werk. 

Ik doe me best :P

Nu nog even met dit topic de recensies plaatsen :)

2 uur geleden zei Rikkert.:

Ik ben heel aardig hoor.. Voor mezelf.
Heb inderdaad ook gekeken om er zelf een op te zetten... Vanavond/van de week even naar kijken hoe en wat precies :P 

Dat is bij mij altijd anders. Als ik de klantenservice van mijn eigen VPN bel krijg ik altijd een ontzettend naar kereltje aan de lijn die me de hele tijd napraat... 
Uiteindelijk begin ik altijd te vloeken en dan hangt hij altijd op. :ermm:

Er zijn erg veel handleidingen, dus het zou wel moeten lukken.
Ik ben er zelf niet bekend mee, al heb ik middels een handleiding ooit op een Raspberry Pi een VPN server gezet.
Enige wat ik mij afvraag, hoe kom je dan aan een (statisch) IP adres dat niet met je ISP geassocieerd wordt?
Weinig zin om een VPN te draaien als je een subnet IP gebruikt o.i.d.

http://www.techradar.com/how-to/how-to-set-up-a-vpn

PIA start nu ook netjes op als de computer uit slaapstand komt. Het plaatsen van een vinkje bij ‘Voorkom App Nap'. heeft dus geholpen. :)

Ik draai Pia 24/7 op mijn server. Ik heb een dagelijkse tik om 9 tabbladen met nieuwssites te openen. Daarin merk ik dat de DNS resolving dan langzamer is als normaal. Alleen bij de eerste keer openen met meerdere websites. Je kunt ook niet alles hebben :)

VorigePage 8 of 15Volgende