do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Centraal: Windows XP - Vista - Windows 7

VorigePage 39 of 67Volgende

ik probeer windows 7 te instaleren,

ik heb een partitie aangemaakt

ik heb hem als image op een schijf gebrand

maar als ik hem opstart met de dvd erin

doet hij gewoon niks met de dvd.

kan iemand helpen??

Wat ik weet, is dat hij een eeuwigheid laad aan het begin met een Win 7 achtergrond en een witte cursor. Dan moet je heel lang wachten.

Of bedoel je dat niet?

ik probeer windows 7 te instaleren,

ik heb een partitie aangemaakt

ik heb hem als image op een schijf gebrand

maar als ik hem opstart met de dvd erin

doet hij gewoon niks met de dvd.

kan iemand helpen??

Is het 'niet mogelijk' de computer vanaf de DVD op te starten, dan moet er eerst een wijziging worden aangebracht in het BIOS (per moederbord verschillend, maar meestal bereikbaar met de DEL-toets tijdens het opstarten van de computer, voor het windows logo). Zoek naar een term als bootorder, bootsequence of iets dergelijks. Wijzig hier de volgorde van de opstartbare media zodat de DVD eerder opstart dan de harde schijf. Is de installatie voltooid, dan kan de harde schijf eventueel weer als eerste bootoptie worden ingesteld.

Je hoeft hem eigenlijk niet te branden.

Ik deed de iso in daemontools en hup hij starte een paar keer opnieuw op en boem klaar  :)

heeft er iemand een goeie torrent voor windows vista 64 bit versie

of raden jullie windows 7 dan aan?.

graag in een torrent geen nzb.

mvg. magicm14

ik heb ook een vraagje, als ik windows 7 download, ben ik dan al mijn gegevens kwijt? of moet ik het gewoon met deamontools instaleren en klaar of wat moet er nog meer mee gebeuren?

Marciej123 :peace:

ik heb zelf windows Vista op me laptop.

Ik had toen windows 7 gedownload en de setup kun je starten vanuit vista, gewoon mounten dus met deamon tools.

Als je vista heb en naar W7 wil gaan voert de setup een upgrade uit.

Je kan dan tijdens de setup ervoor kiezen om je bestanden te bewaren.

De setup maakt dan een back-up, upgrade je pc/laptop en plaats dan de back-up terug.

Tot mijn grote verbazing had ik dus al mijn documenten nog alle geinstalleerde programma's stonden er nog op en werkten ook goed.

ik heb zelf windows Vista op me laptop.

Ik had toen windows 7 gedownload en de setup kun je starten vanuit vista, gewoon mounten dus met deamon tools.

Als je vista heb en naar W7 wil gaan voert de setup een upgrade uit.

Je kan dan tijdens de setup ervoor kiezen om je bestanden te bewaren.

De setup maakt dan een back-up, upgrade je pc/laptop en plaats dan de back-up terug.

Tot mijn grote verbazing had ik dus al mijn documenten nog alle geinstalleerde programma's stonden er nog op en werkten ook goed.

Okee Bedankt, anders had ik heel me schijf op een externe schijf gezet;) Ben het nu aan het downloaden van TPB, We zullen zien, Stel dat het niks is, zou ik dan alsnog op externe schijf kunnen zetten en dan voledige reset naar fabrieksinstellingen kunnen doen? ???

Marciej123 :cool2:

Je kan toch wel voor alle zekerheid een back up maken naar je externe hdd voor het geval dat.

En als het achteraf niet nodig blijkt te zijn dan heb je altijd een back-up of je kan het weer verwijderen.

ja denk dat ik dat dan doe, maar stel datik windows 7 niks vind dan kan ik hem gewoon resetten naar windows vista die er al op zat, en nog een vraag over dat 64mbit en 32mbit ofzo..

Ik snap niet wat daar mee bedoelt wordt en wat ik zou moeten kiezen als ik klaar ben..

Marciej123

VorigePage 39 of 67Volgende