Café de Download
Citaat van Rikkert. op 12 juni 2011, 08:58Waar ga ja naar toe dan kaas??
Het waait hier weer eens lekker hard... Zo maar even bootje in het water doen en motertje er achter doen en lekker varen
Nu eerst even naar mijn beppe (oma in het Fries) even kijken naar haar nieuwe huis. En omdat ik haar al een tijdje niet gezien heb.
Waar ga ja naar toe dan kaas??
Het waait hier weer eens lekker hard... Zo maar even bootje in het water doen en motertje er achter doen en lekker varen
Nu eerst even naar mijn beppe (oma in het Fries) even kijken naar haar nieuwe huis. En omdat ik haar al een tijdje niet gezien heb.
Citaat van William op 12 juni 2011, 09:05Jij bent makkelijk zeg, dan haal je de 240 kilometer zo..
No cheats!
dat is niet cheaten dat is chil zo snel zal het niet gaan er zijn 3000 deelnemers 2500 motors en de rest dacht ik auto,s
@rikkert Dacht leeuwarden weet niet zeker ik heb het niet geboekt
Jij bent makkelijk zeg, dan haal je de 240 kilometer zo..
No cheats!
dat is niet cheaten dat is chil zo snel zal het niet gaan er zijn 3000 deelnemers 2500 motors en de rest dacht ik auto,s
@rikkert Dacht leeuwarden weet niet zeker ik heb het niet geboekt
Citaat van Wous op 12 juni 2011, 14:36Ik heb een PO voor maatschappijleer en ik moet hierbij bij een stelling argumenten bedenken. Dit moeten 8 argumenten tegen zijn en 8 voor. Ik ben al een eind gekomen, maar zouden jullie mij nog kunnen helpen met het bedenken van meer?
Stelling Minimum leeftijd voor alchohol naar 18 jaar.
Argumenten tegen:
Indrinken en stiekem drinken kunnen toenemen.
Het toezicht op alcoholgebruik neemt af.
Er wordt minder alcohol gekocht.
Alcoholbranche verliest werkgelegenheid.
Er wordt minder geld uitgegeven, want alcohol is vaak duur en wordt veel gekocht bij feestjes.
Minder mensen gaan naar feestjes, alcohol maakt feestjes leuker.
Argumenten voor:
Agressie in het uitgaansleven zal afnemen: Zinloos geweld vindt zijn oorsprong namelijk in drankmisbruik.
Minder overlast op straat door aangeschoten jongeren.
Minder kans op schade aan de hersenen, op 16jarige leeftijd zijn de hersenen nog niet volgroeid en tast het de groei neuronen aan.
Hoe later de alcohol hoe minder verslaving op jongere leeftijd.
Ik heb een PO voor maatschappijleer en ik moet hierbij bij een stelling argumenten bedenken. Dit moeten 8 argumenten tegen zijn en 8 voor. Ik ben al een eind gekomen, maar zouden jullie mij nog kunnen helpen met het bedenken van meer?
Stelling Minimum leeftijd voor alchohol naar 18 jaar.
Argumenten tegen:
Indrinken en stiekem drinken kunnen toenemen.
Het toezicht op alcoholgebruik neemt af.
Er wordt minder alcohol gekocht.
Alcoholbranche verliest werkgelegenheid.
Er wordt minder geld uitgegeven, want alcohol is vaak duur en wordt veel gekocht bij feestjes.
Minder mensen gaan naar feestjes, alcohol maakt feestjes leuker.
Argumenten voor:
Agressie in het uitgaansleven zal afnemen: Zinloos geweld vindt zijn oorsprong namelijk in drankmisbruik.
Minder overlast op straat door aangeschoten jongeren.
Minder kans op schade aan de hersenen, op 16jarige leeftijd zijn de hersenen nog niet volgroeid en tast het de groei neuronen aan.
Hoe later de alcohol hoe minder verslaving op jongere leeftijd.
Citaat van Rikkert. op 12 juni 2011, 15:15@ wous
Kan nu ff niks verzinnen
@ kaas
Wij gaan er niet heen en wij zitten in Koudum, dus ik denk dat ik je niet tegen kom en wij zijn morgen al weg ivm met verjaardag broertje die dat niet op de boot wil vieren...
@ wous
Kan nu ff niks verzinnen
@ kaas
Wij gaan er niet heen en wij zitten in Koudum, dus ik denk dat ik je niet tegen kom en wij zijn morgen al weg ivm met verjaardag broertje die dat niet op de boot wil vieren...
Citaat van Tom op 12 juni 2011, 16:18Voordelen? Genoeg te verzinnen... Lagere ziektekosten door comazuipende jongeren, bijvoorbeeld. Misschien neemt ook de drang naar drank wat af, al zal dat tegenvallen doordat ze er toch wel aan kunnen komen. Minder dodelijke verkeersslachtoffers door minder ongevallen. Etc, etc.
Voordelen? Genoeg te verzinnen... Lagere ziektekosten door comazuipende jongeren, bijvoorbeeld. Misschien neemt ook de drang naar drank wat af, al zal dat tegenvallen doordat ze er toch wel aan kunnen komen. Minder dodelijke verkeersslachtoffers door minder ongevallen. Etc, etc.
Citaat van William op 13 juni 2011, 04:33Goedemorgen. k was om 5 uur ongeveer al wakker, niet super dus op mn vrije dag maar vooruit. Ik kon net ook niet meer slapen, dus misschien zo nog maar eens proberen.
Goedemorgen. k was om 5 uur ongeveer al wakker, niet super dus op mn vrije dag maar vooruit. Ik kon net ook niet meer slapen, dus misschien zo nog maar eens proberen.
Citaat van Rikkert. op 13 juni 2011, 08:07Ben ook weer wakker al een half uurtje ofzo
Straks rond 12 uur richting huis... Hopen dat het daar mooier weer is dan hier. Het regent hier en het waait hier weer eens behoorlijk hard
Thuis verjaardag broertje vieren.
Sent from my iPod touch 4 using Tapatalk
Ben ook weer wakker al een half uurtje ofzo
Straks rond 12 uur richting huis... Hopen dat het daar mooier weer is dan hier. Het regent hier en het waait hier weer eens behoorlijk hard
Thuis verjaardag broertje vieren.
Sent from my iPod touch 4 using Tapatalk