wo. mei 14th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 718 of 2.047Volgende

ik verdien genoeg maar krijg het niet :( nee ik werk full time en verdien rond modaal maar ik heb ook iets meer kosten als jullie, huisje auto enz enz.

maar goed ik kan een 400-500 euro per maand sparen nog dus niet slecht :)

Vindt je horeca niks? Ik werk nu in een restaurant, echter je werkt wel veel, lang achter elkaar en op de meest vervelende tijden (vrijdag / zaterdagavond). Ik heb in februari 70 uur gewerkt (vaak 2 tot 3x in de week, 6 tot 7 uur achter elkaar), verdien zo'n € 4,50 per uur. Doe ook nog aan Bclean 2 TNT bussen schoonmaken. Is één zaterdagmiddag 10 tot 11 bussen van zo'n 3 meter hoog en 5 meter lang schoonmaken. Per bus zo'n € 7,50. Komt op zo'n 80 euro per maand, daarmee betaal ik mijn abonnement en overige kosten. Rest van horeca en ouders gaat naar sparen. Vakken vullen is wel veel relaxter werk.

Zitten dus aan elk werk wel voordelen en nadelen. Het is dus vooral persoonlijk van wat je graag wilt doen en leuk vindt. Je kan wel veel geld verdienen met kranten lopen, maar als je bijvoorbeeld de ochtendkrant doet (verdien je bijna € 400 per maand) en je kan het gewoon niet voor elkaar brengen om 5 uur 's ochtends op te staan, dan houd het snel op.

Aan andere banen (zoals horeca) zit weer een vleugje sfeer en meer met mensen in contact, wat gezellige / leuke gesprekken kan creëren. Maar als het druk is en elke tafel is bezet dan moet je flink aan de bak en wordt het al een stuk zwaarder dan vakken vullen en/of kranten lopen. Je moet ook een stukje verantwoordelijkheid hebben en goed tegen kritiek kunnen. Het is namelijk niet iets wat je in een weekje hebt geleerd. Nu na anderhalve maand heb ik nog steeds moeite om een dienblad met 10 biertjes, 2 cola's en weet ik veel wat allemaal te bedienen, zonder iets te laten vallen.

Het beste is wel bij solliciteren, je gezicht te laten zien. Laten merken dat je geïnteresseerd bent (bij kranten lopen is dat wat moeilijker, maar bij vakken vullen even bij de winkel naar binnen gaan), zo heb je sneller de aandacht van het bedrijf waar je wilt werken, dan dat je een sollicitatie brief instuurt en maar afwacht.

Wat jij allemaal noemt is precies prioriteiten stellen (niet alleen met je geld, maar ook wat je wilt doen).

Even iets anders

Ik rook vast, maar ben nu erg verkouden dus ik wil proberen om te stoppen. Dit is me kans, want met verkoudheid heb ik veel minder trek ik een sigaret. Het kost me bovendien veel geld. Je wilt niet weten hoe veel geld ik er aan uit gegeven heb, kan er bijna een notebook van 600 euro voor kopen (om maar even een voorbeeld te noemen). Ik ben het gewoon beu om zo met me geld te smijten aan sigaretten/shag.

Heb vandaag al 2 uur niet gerookt, en tot nu toe bevalt het en heb ik ook geen trek in een sigaret (door de verkoudheid, denk ik). Normaal als ik 2 uur niet heb gerookt zit ik in de stress. Kan natuurlijk altijd nog komen, maar dan moet ik doorzetten. Wish me luck.

@ Tom of anderen, advies? ???

Headshot, respect man! Ik hoop echt dat het je lukt. Ikzelf heb nooit gerookt dus ik kan je ook geen advies geven. Maar je ziet maar weer elk nadeel heb zn voordeel :)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Nicotinekauwgom?

Succes headsh0t!

Mijn broer probeerde te stoppen... is binnen 5 dagen weer begonnen :P

[a]headshot: Koop van die goedkope hartsnoepjes. Op de 1 of andere manier facking lekker en als je zin in sigaret gewoon die nemen.

Kheb heel wat van die zakjes genomen.. Maar bij mij werkte het wel + verkoudheid werkt goed.

Mij is het gelukt om in 2 keer te stoppen.

Bedankt voor de reacties heren! :)

Pctje, wat voor hartsnoepjes bedoel je? Kun je eens een foto opzoeken?

Post samenvoeging: 14 maart 2011, 15:24:19

Nvm, ik weet al wat je bedoeld :P

Wordt nu toch wel lastig...

Heb van veel mensen gehoord en op tv gezien dat ze zon boekje hadden gelezen over stoppen met roken van een zon schrijver en dat dat het veel makkelijker maakte.

Veel succes headshot  :friends: In de android market staan ook apps om je te helpen stoppen met roken misschien staat er iets handigs voor je  ;)

VorigePage 718 of 2.047Volgende