do. mei 15th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 275 of 2.047Volgende

Is er niemand die weet hoe ik een cover voor een tijdschrift kan maken?

Is er niemand die weet hoe ik een cover voor een tijdschrift kan maken?

Met Adobe Indisign, of bedoel je dat niet?

Nog nooit van gehoord, maar hoe moet je zon cover indelen?

Ik zou even googlen naar covers, ik denk niet dat de mensen je kunnen hoe je een goede cover ontwerpt.

zelf doe ik de opleiding communicatie. hier doe ik onder andere ontwerpen (zo ook wel eens covers. en ik kan je vertellen. het is niet iets wat je zo maar even kan doen. je moet er echt inzicht voor ontwikkelen. over alles moet je nadenken, indeling, kleur, lettertype, wat spreekt aan, achtergronden, formaat, soort papier etc etc

tip: probeer je eens in te leven in de doelgroep die je wil aanspreken. Hoe zouden zij graag een cover willen zien. wat is er wat hun juist aanspreekt.

tip2: een cover maak je met indesign. ga niet de fout maken door het in photoshop te maken. Photoshop gebruik je om te bewerken. vervolgens importeer je die bestanden in indesign

groet sven

Ten eerste bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Insign is ook van Adobe neem ik aan, ik ga het eens proberen.

Moet een cover nou wel of niet helemaal bedekt zijn met plaatjes en tekst?

Ligt eraan, je het tijdschriften met 1 groot plaatje en weinig tekst, maar ook met veel plaatjes en weinig tekst...

hoeft absoluut niet hoor. het ligt eraan wat de doelgroep aanspreekt. jongeren willen over het algemeen niet al te druk. ze weten niet waar ze moeten kijken als er veel staat en haken daardoor sneller af. Vele denken dat jongeren juist veel meer willen zien dan ouderen. dit klopt, maar niet qua  vormgeving.

het moeilijke is dus iets wat niet heel druk is, maar toch genoeg aanspreekt om de doelgroep te laten plakken bij jouw boodschap. je moet een gulden middenweg zien te vinden

Voor de liefhebbers van Nederlandse rap/hip-hop -> http://www.stateawards.nl/index.php stem op je favoriete rapper (winne natuurlijk :P)

Volgende week proefwerkweek  :o

als ik onvoldoende op me rapport sta haalt me vader de computer voor een half jaar weg :s

VorigePage 275 of 2.047Volgende