wo. mei 14th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.991 of 2.047Volgende
9 uur geleden zei Monkie:

Middag allemaal.

2FA (Tweefactorauthenticatie) maakt het inloggen op websites (Duken bijvoorbeeld) nog veiliger. 

Naast je gebruikersnaam en wachtwoord heb je ook een extra code nodig. Stel dat ik je inloggegevens weet van je account bij Duken (gebruikersnaam en wachtwoord), dan kan ik zonder extra code alsnog niet inloggen. 

Als 2FA staat ingeschakeld wordt er iedere keer een 6 cijferige code aangemaakt. Als je je aanmeldt met je gebruikersnaam en wachtwoord, zal er vervolgens worden gevraagd om deze code. Zodra je deze code hebt ingevuld, kun je inloggen. 

Waar mogelijk, zou ik 2FA zeker inschakelen. Denk bijvoorbeeld aan je e-maildiensten (Outlook, gmail, Ziggo etc...)

Ik kijk regelmatig op deze pagina (helaas in het Engels) om te zien welke websites 2FA ondersteunen. 

Thx Monkie, die link wist ik zelfs niet dat dit bestond!

Mogge allemaal.

19 uur geleden zei Nobody:

En hoe stel je die code dan in? Van bepaalde site's ....

Het instellen van 2FA op een website doe ik trouwens altijd via me wachtwoordmanager van Enpass. Uiteraard hebben andere wachtwoordmanagers (zoals bijvoorbeeld 1Password) deze mogelijkheid ook.

Tijdens het instellen heb je de mogelijkheid om een QR code te scannen of je kunt een geheime sleutel invoeren (mocht het scannen van een QR code niet mogelijk zijn. )

Zodra je de QR code scant of de geheime sleutel hebt ingevoerd, moet je de 6 cijferige code invoeren. Vervolgens is 2FA actief voor de betreffende website.

Middag Allemaal :)

Mogge allemaal :) 

Middag allemaal :D

Fijne Middag Allemaal :D

Bijna weekend! Heerlijk, helemaal geen plannen. Op F1 kijken na dan natuurlijk ;)

Avond Allemaal :D

Goeie morgen allemaal 😀

Goedemorgen! Vandaag eindelijk weer eens uitgeslapen 👌

Nu eerst een bakkie koffie

VorigePage 1.991 of 2.047Volgende