za. mei 17th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.658 of 2.047Volgende

Ja ja, dx.com. Daar is ook mijn China shop ervaring begonnen. Mijn eerste muisje en USB kabel. Ik kon het niet geloven dat er pakketjes vanuit China kwamen. Dat was wel erg stoer, nu komen ze met regelmaat binnen. Ik heb ook nooit problemen gehad, als een product niet goed was kreeg ik netjes mijn geld terug. DX.com is trouwens wel een duurdere geworden vergeleken met ali / gearbest.

Ik blijf nog lekker kopen via China. 

Mijn eerste aankoop bij dx.com. Toch zo een 5 jaar geleden.

http://www.dx.com/p/remote-with-silicone-sleeve-nunchuck-controller-set-for-wii-red-nude-packed-2-x-aa-70791 25-12-2013 19:07:33 Order Received Order has been created, awaiting payment.

ik hoor ook hele goeie verhalen over ali express maar begrijp van vele dat de levering van alles lang duurt kan soms ook inderdaad maanden duren voor dat het binnen is klopt dit ?

Ik heb zelf namelijk nog geen ervaringen met buitenlandse webshops

ook al zie ik veel leuke dingen bij ali express voor echt een koopje , dus het intereseerd mij wel erg deze webshop maar begrijp ook dat er soms spullen niet door de douane komen ?
En dan ben je je geld kwijt , dat heb ik van horen zeggen in real life , is dit zo of ?

Shoppen in China = Geduld hebben en je moet het niet de volgende dag nodig hebben.
Bij iedere shop in China kan het soms langer duren. Vaak ligt het ook aan de verzendmethode die wordt gekozen. Ik bestel al heel wat jaartjes spullen in China. Maar de laatste jaren is mijn ervaring bij diverse shops, dat ik het vaak toch wel met gemiddeld 2 weken in huis heb.
Uiteraard kan er bij de post altijd iets zoek raken. Kijk dan op de website van de betreffende shop wat je kunt doen. In veel gevallen kun je pas na meerdere weken vragen om een resend of refund.

Als je iets besteld met een waarde van meer dan 22 euro buiten de EU, dan bestaat er een kans dat de douane je pakketje ertussen uit pakt. Of dit ook gebeurt, is vooraf niet te zeggen.
Iets laten verzenden met bijvoorbeeld DHL of EMS vergroot de kans op extra kosten. Vanaf 22 euro t/m 150 euro: Dan betaal je 21% btw over het totaalbedrag. Vanaf 150 euro betaal je 21% btw + invoerrechten over het totaalbedrag.
Mocht je een brief krijgen van een vervoerder (PostNL bijvoorbeeld), dan dien je hier de waarde en een omschrijving van het product in te vullen. Vul dit netjes naar waarheid in. Bewijs van betaling bijvoegen en terugsturen.

Kleine pakketjes glippen er makkelijker door dan grote pakketjes. Al is het niet zo dat alle grote pakketjes gecontroleerd worden. Hier valt helaas geen peil op te trekken.
Als je van te voren weet dan je voor meer dan 22 euro aan spullen gaat bestellen, dan is het slim om, indien mogelijk, meerdere bestellingen te plaatsen.

Bij Gearbest worden eventuele extra kosten netjes vergoed.
Ook heb je bij Gearbest de mogelijkheid om iets vanuit de EU te laten verzenden. Dan heb je geen last van eventuele extra kosten.

Ben je van plan om namaak spullen te gaan bestellen? Denk bijvoorbeeld aan schoenen.
Dan bestaat er inderdaad een kans dat je pakketje eruit wordt gehaald en in het ergste geval wordt vernietigd. Zelf begin ik hier niet aan.

Ik betaal altijd met Paypal of me creditcard. In beide gevallen heb je kopersbescherming. Met iDeal heb je dit niet. Ik zeg niet dat het gebeurt (hier in al die jaren gelukkig nog nooit), maar stel dat een verkoper om wat voor reden dan ook je geld niet wil teruggeven omdat je een pakketje niet hebt ontvangen, dan kan deze kopersbescherming wel eens van pas komen.

Even kort... pfff de review van de Lenovo Xiaoxin TB - 8804F is klaar ;) nu naar bedje.

Mogge allemaal :)

12 uur geleden zei Duken:

Ja ja, dx.com. Daar is ook mijn China shop ervaring begonnen. Mijn eerste muisje en USB kabel. Ik kon het niet geloven dat er pakketjes vanuit China kwamen. Dat was wel erg stoer, nu komen ze met regelmaat binnen. Ik heb ook nooit problemen gehad, als een product niet goed was kreeg ik netjes mijn geld terug. DX.com is trouwens wel een duurdere geworden vergeleken met ali / gearbest.

Ik blijf nog lekker kopen via China. 

Mijn eerste aankoop bij dx.com. Toch zo een 5 jaar geleden.

http://www.dx.com/p/remote-with-silicone-sleeve-nunchuck-controller-set-for-wii-red-nude-packed-2-x-aa-70791 25-12-2013 19:07:33 Order Received Order has been created, awaiting payment.

Och, de Wii controller en Nunchuck, daar heb ik er ook meerdere van besteld. Ik was er altijd zeer tevreden over.. Dit was voor zover ik me kan herinneren ook een van me eerste aankopen.
Erg gaaf inderdaad, er komt een bestelling vanuit China binnen.

Vooral die verpakkingen zijn soms tot in detail nagemaakt. Dat was met de Wii controller ook zo.
Later ook een PS3 controller besteld. De verpakking was vrijwel een 1 op 1 kopie van het origineel. :)

9 uur geleden zei Duken:

Even kort... pfff de review van de Lenovo Xiaoxin TB - 8804F is klaar ;) nu naar bedje.

Mooie review weer. Erg leuke tablet. :D

13 uur geleden zei Monkie:

Ik moet toegeven dat toen ik voor het eerst van Banggood hoorde, ik aan iets anders moest denken.....  :rofl:
FastTech moest ook nog in het lijstje. Daar heb ik ook prima ervaringen mee.

Ja, meloveyoulongtime5dollar.com komt een beetje over als hetzelfde... :D

Een fijne dag allemaal. :)

bedankt voor alle informatie.

Avond allemaal :)

57 minuten geleden zei ShadowMaster:

bedankt voor alle informatie.

Geen dank. Ik ben benieuwd naar je eerste ervaring met shoppen in China. :)
Mocht je een dezer dagen een bestelling plaatsen, dan moet je er rekening mee houden dat het langer kan duren voordat je bestelling wordt verzonden. Dit in verband met Chinees nieuwjaar.

Goedemorgen heren en dames. Tijd voor een bakkie koffie

Screen-Shot-2015-04-24-at-15.28.12.png

lekker :D

VorigePage 1.658 of 2.047Volgende