do. mei 15th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.426 of 2.047Volgende

Wat leuk om te lezen dat je met die oude database programmatuur nog uit de voeten kan. 

Ik begrijp de migratie, maar t zal vast een beetje zeer doen om de vertrouwde nog werkende omgeving te moeten verlaten. ;)

In ieder geval, petje af! :goed:

Het probleem begon zich ondermeer te vormen doordat bij sommige dingen een foto moest bijstaan en nu is/was dat met een verwijzing naar een foto, en het mooie is dat ik de oude structuur niet kan exporteren en importeren dus alles moet in Acces handmatig ingevoerd worden ik kan u zeggen dat het geen lachertje is om een paar duizend gegevens op die manier te moeten invoeren. Maar in het voorlopig ontwerp kunnen toch reeds de foto's geplaatst worden al heeft alles een kaal en grijs uitzicht nu(althans voorlopig) als deze vorm stabiel is kan ik die gaan aanpassen naar het werken met kleuren. Deze fase noem ik de alpha omdat er toch nog heel wat foutjes inzitten en de reden daarvoor is dat ik nog nooit op deze manier een database heb opgezet en dus een paar boeken erbij heb moeten nemen, en dan die invulformulieren koppelen aan die database is ook niet van de poes. Men zou gaan denken van het te laten maken door mensen die er dagelijks mee bezig zijn maar dat kost stukken van mensen om het op een zo gepersonaliseerde manier te laten maken dat de werking toch een beetje lijkt(althans het uitzicht) op het oude, maar dan in een nieuw jasje. Ik hoop einde deze week gedaan te hebben zodat ik volgende week aan de beta kan beginnen, de hoop is er om het volgende maand af te hebben.

En dat in mijn oude dagen, maar ja men is nooit oud genoeg(of is het jong) om nog iets te leren nietwaar? Dit zeggende dat alles wat ik weet over computers/programma's zelf heb moeten leren, ik ben op mijn 14e beginnen werken en als ik zie wat ik nu allemaal ermee kan doen dan kijkt onze zoon wel eens raar op dat het mogelijk is zonder er voor naar school te moeten voor gaan, voor die draaitabellen zal ik me wel laten bijstaan want dat gaat er niet zomaar in bij me. Ik zit gewoon terug met die oude MS-DOS opnieuw in mijn hoofd door die migratie en dat was reeds even nadenken hoe het ook al weer ging, zo snel is een mens die grafische omgeving gewoon. Maar je, hoeveel zouden nog kunnen werken met zo een oud OS zoals MS-DOS, wie kan werken met W10 kan weren met W 3.1 maar dat wil nog niet zeggen dat het kan met MS-DOS. 

nu is het nog even de mail nakijken en dan gaan we een dutje doen, maar toch nog eerst een lekkere warme choco-melk drinken(met slagroom en een sterke toevoeging). 

Proost! Hoop dat de warme chocolade goed smaakte. :)

Ik denk dat als je het leu vind en er mee stoeit in de praktijk je veel meer kennis opdoet als dat je iets leert in de klas. Tenminste, zo werkt het bij mij nog steeds.

Maar erg leuk om je migratie te volgen. Heel veel succes nog met stoeien, ik heb er alle vertrouwen in :)

Wel weer heerlijk weer op deze zaterdag :D

Inderdaad echt heerlijk, lekker zonnetje. 

Weer zin in rokjes dag ;)

Ook een lekkere zondag ochtend, veel rijp, goede koude lucht en weinig geluid. Hondje helemaal blij!

En dan nu krabben....kinderen moeten naar zwemles :o

Zoontje gisteren 7 jaar geworden... Papa al drie uur aan de lego ;)

Blijft super leuk :)

IMG_20160303_105742.jpg

Gefeliciteerd! Gaat hard zeg pfoee! 

Ja... Heel gek. Kids groeien als kool, de tweede is ook alweer 4 jaar... De 3de 2 maanden...... 

Of worden wij nou gewoon oud?

Pfff die van mij worden eerdaags alweer 12 en 17. Kan je nagaan wat voor ouwe lul ik aan het worden ben... :D

VorigePage 1.426 of 2.047Volgende