Café de Download
Citaat van reneetje1969 op 14 februari 2016, 16:49Dank je, insgelijks.
Dank je, insgelijks.
Citaat van Duken op 14 februari 2016, 18:04http://www.duken.nl/forums/discover/7/
Handige tijdlijn, alles wat je nog niet hebt gelezen
http://www.duken.nl/forums/discover/7/
Handige tijdlijn, alles wat je nog niet hebt gelezen
Citaat van reneetje1969 op 14 februari 2016, 19:57Handig! Thanks.
Handig! Thanks.
Citaat van reneetje1969 op 16 februari 2016, 20:50
Citaat van Trizomu op 20 februari 2016, 14:06Even pauze, net in een oeroude OS bezig geweest (MS-DOS) om een migratie voor te bereiden van mijn stokoude dBase IV bestanden naar het jaar 2016. Ik liep al een tijdje tegen het einde van de mogelijkheden van het programma aan en het werd tijd dat ik meer mogelijkheden begon te gebruiken van Access en Excel. Dat gaat grijze haren krijgen worden.
Ik heb gisteren Office 2016 gekregen, dus niet Office 365.
Even pauze, net in een oeroude OS bezig geweest (MS-DOS) om een migratie voor te bereiden van mijn stokoude dBase IV bestanden naar het jaar 2016. Ik liep al een tijdje tegen het einde van de mogelijkheden van het programma aan en het werd tijd dat ik meer mogelijkheden begon te gebruiken van Access en Excel. Dat gaat grijze haren krijgen worden. Ik heb gisteren Office 2016 gekregen, dus niet Office 365.
Citaat van Duken op 20 februari 2016, 15:54Oei...... Dat klinkt als een bekende het werkt goed, het werkt goed, ik.blijf erbij...
Tot je echt moet migreren en je van heel oud naar heel nieuw
dan valt een migratie iets zwaarder. Maar alles is mogelijk
Ook bekende trajecten gehad met klanten welke van een IBM mainframe echt de data moesten gaan migreren naar windows sql omdat de mogelijkheden van de oude software onvoldoende waren. Tja, even bikkelen
Succes Trizomu! Je zult het vast al gedaan hebben. Maar een geteste backup heb je nooit nodig, een ongeteste backup gegarandeerd, en dan is het duimen. Wet van Murphy
Oei...... Dat klinkt als een bekende het werkt goed, het werkt goed, ik.blijf erbij...
Tot je echt moet migreren en je van heel oud naar heel nieuw dan valt een migratie iets zwaarder. Maar alles is mogelijk
Ook bekende trajecten gehad met klanten welke van een IBM mainframe echt de data moesten gaan migreren naar windows sql omdat de mogelijkheden van de oude software onvoldoende waren. Tja, even bikkelen
Succes Trizomu! Je zult het vast al gedaan hebben. Maar een geteste backup heb je nooit nodig, een ongeteste backup gegarandeerd, en dan is het duimen. Wet van Murphy
Citaat van Trizomu op 21 februari 2016, 18:00De database werk nog steeds goed, al is dit niet meer van deze tijd omdat dit gebeurd op een stokoude 8082 (die gelukkig nog werkt), al is is het ook wel op werkzaam op een Windows pc maar dan onder een Dos-emulator. Om het echt behulpzaam te maken met andere software moe(s)t het dus een echt serieuse upgrade krijgen nu moesten bepaalde zaken handmatig ingevoerd worden in andere programma's wat dus dubbel werk was/is.Dit wil ook meteen zeggen dat ik ook afscheid zal nemen van mijn oude tekstverwerker en zal moeten overgaan op Office 2016, waarom het pakket dat men gekregen heeft niet gebruiken nietwaar, waardoor alles mooi zou moeten samenwerken. Tevens zal er ook gekeken worden of dit mogelijk is in LibreOffice, als een soort van nood-backup.
Al zal ik de oude dBase IV niet onmiddellijk opzij schijven omdat dit nog steeds wel uitstekend bruikbaar is voor privé gebruik, zeker omdat het invulformulier erg gepersonaliseerd is om allerhande informatie in de database in te voegen en misschien in een later stadium volledig overschakelen op Acces als daar ook diezelfde mogelijkheid er voor is, al zal dat niet iets zijn voor morgen om iets dat gemaakt is in de vorige eeuw(onder MS-DOS) beschikbaar te maken in in de huidige tijd, het zal wat programmeren vragen en grijze haren (als ik die al dan niet uitruk) maar dubbelwerk zal dan niet meer nodig zijn.
Beide systemen zullen toch nog een tijdje naast elkaar bestaan tot alles uitstekend werkt in Acces en Excel om dan volledig om te schakelen naar de 21e eeuw.
De database werk nog steeds goed, al is dit niet meer van deze tijd omdat dit gebeurd op een stokoude 8082 (die gelukkig nog werkt), al is is het ook wel op werkzaam op een Windows pc maar dan onder een Dos-emulator. Om het echt behulpzaam te maken met andere software moe(s)t het dus een echt serieuse upgrade krijgen nu moesten bepaalde zaken handmatig ingevoerd worden in andere programma's wat dus dubbel werk was/is.Dit wil ook meteen zeggen dat ik ook afscheid zal nemen van mijn oude tekstverwerker en zal moeten overgaan op Office 2016, waarom het pakket dat men gekregen heeft niet gebruiken nietwaar, waardoor alles mooi zou moeten samenwerken. Tevens zal er ook gekeken worden of dit mogelijk is in LibreOffice, als een soort van nood-backup.
Al zal ik de oude dBase IV niet onmiddellijk opzij schijven omdat dit nog steeds wel uitstekend bruikbaar is voor privé gebruik, zeker omdat het invulformulier erg gepersonaliseerd is om allerhande informatie in de database in te voegen en misschien in een later stadium volledig overschakelen op Acces als daar ook diezelfde mogelijkheid er voor is, al zal dat niet iets zijn voor morgen om iets dat gemaakt is in de vorige eeuw(onder MS-DOS) beschikbaar te maken in in de huidige tijd, het zal wat programmeren vragen en grijze haren (als ik die al dan niet uitruk) maar dubbelwerk zal dan niet meer nodig zijn.
Beide systemen zullen toch nog een tijdje naast elkaar bestaan tot alles uitstekend werkt in Acces en Excel om dan volledig om te schakelen naar de 21e eeuw.